Oprettet af Vibeke1965 d. 15/09/2012 kl. 11:08

Vibeke1965´s dagbog

Jeg har været på dukankuren siden november 2011, og frem til 15. august havde jeg tabt 20 kg, og det er super dejligt - men men men.... jeg kom til at give lidt slip på kuren og de gode vaner, jeg skulle nemlig på ferie til Tyrkiet her i september, så tog 3-4 kg på og efter en uges all inclusice smuttede der et par stykker mere på!!!!<br />
<br />
Nu er jeg klar igen, jeg startede i går - vægt 95,9 kg, vægttab ialt 14,4 kg mit mål er at komme ned på 73 kg, så må vi se om jeg skal længere ned, men det er så mange år siden, jeg var der sidst, så har simpelt hen ingen anelse om, hvorvidt det er min nye idealvægt, men det er en bmi på 24, så....<br />
<br />
Jeg tager 7 dage attack, så jeg kan få rettet min hjerne og krop ind igen, heldigvis er min kalender blank de næste 2 uger, så der kommer ingen fristelser før jeg er helt tilbage på kuren.<br />
<br />
Jeg har ikke tidligere skrevet dagbog herinde, men deltaget flittigt på siden her, men jeg har besluttet, at nu vil jeg også skrive dagbog, nok ikke hver dag - vi får se.<br />
<br />
Jeg glæder mig til at være med igen og til at se kiloene rasle af


Ninapiie

07/11/2012 kl. 14:56
Øv med fyringsrunder alle vegne Du skal nok komme op på den vægt igen..... Knus


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
mig

07/11/2012 kl. 22:55
Åh hvor er det bare øv Håber du er ok ♥<br />
<br />
Ja op på hesten igen, du kan godt og vi ved jo du gerne vil det jeg hepper på dig og er sikker på du nok skal klare det <br />
<br />
Ha en dejlig aften og se at få humøret lidt op igen ♥
lucky

07/11/2012 kl. 23:57
Hej Vibeke det er ikke sjovt med sådan en prikkerundte <br />
Kan godt forstå du er lidt nede,håber du er på igen i morgen.<br />
Vibeke1965

12/11/2012 kl. 08:30
Puha har overhovedet ikke holdt kuren i alt for lang tid - turde næsten ikke stille mig på vægten i morges, men nu skulle det altså være - jeg skal jo i gang igen - og hold da op - har taget 4!!!! kg på på 2 uger!!!! ØV<br />
<br />
Nå men nu er jeg på igen, men det giver stof til eftertanke, at jeg bare giver HELT slip, når jeg skal snyde - det skal jeg lige have arbejdet på, inden jeg for alvor går over i fase 3 (om 100 år med det tempo jeg har på i øjeblikket)<br />
<br />
Startvægt 110,3, nuværende vægt 94,1 - vægttab 16,1 - mål 75 i første omgang, så må vi se.<br />
<br />
<br />

Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Vibeke1965

12/11/2012 kl. 15:26
Det var ellers meningen, at jeg skulle have protein dag i dag, men det var umuligt med den buffet, kantinen stillede op med, så nu er jeg på grønt dag, så må jeg tage protein fra i morgen.<br />
<br />
Jeg har det bedst med 3-4 dage af hver, men det kan altså ikke altid lade sig gøre, når man er afhængig af en kantine (og jeg gider ikke madpakke - den ville alligevel ryge ud halvdelen af dagene til fordel for kantinen)<br />

Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
lucky

12/11/2012 kl. 18:31
Hej ja det går hurtigt den gale vej når man slipper,men godt du har hevet i håndbremsen!Og ja man skal vikelig tænke/arbejde med sig selv når man hopper vidrer.<br />
Håber du er stærkt tilbage...<br />
mig

12/11/2012 kl. 23:33
Ej hvor øv Ja man skal passe på ikke at give slip i så lang tid for straffen kommer med det sammen, desværre :/<br />
<br />
Super at se du nu er med igen og håber det kommer til at køre for dig Ja jeg hepper her fra ville jo være surt du smed det hele på gulvet nu du er nåede så mange tabte kilo <br />
<br />
God nat til dig
Vibeke1965

13/11/2012 kl. 08:47
Tak for jeres opbakning :D<br />
<br />
Jeg er helt med igen - fik dog nok lidt for meget i går - spiste både lidt sukkerfrit slik og noget isis mousse, men ikke noget "rigtigt" forkert.<br />
<br />
Til aften fik vi pariserbøf - der var to slags rødbede og agurkesalat på bordet - med og uden sukker, den ene af børnene tog flere gange af den sukkerfri agurkesalat tror ikke engang han overvejede det - lidt sjovt - de spiser også gerne af min ketchup <br />
<br />
I aften tror jeg den kommer til at stå på meatza - i hvert fald for mit vedkommende.<br />
<br />

Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Vibeke1965

14/11/2012 kl. 10:17
Det kører - var på vægten i morges, og det går den rigtige vej - men officiel veje dage er mandag og fredag, så venter med at skrive den ind til fredag <br />
<br />
Den står vist også på meatza i aften - godt med rester :D
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Pusselusken

14/11/2012 kl. 13:07
Hej Vibeke<br />
Ja der er kontant afregning ved kasse 1. Jeg holdt jo pause i 14 dage i forbindelse med fejring af div. fødselsdage det kostede 5 kg. Dem bøvler jeg stadig med at få høvlet af.....<br />
<br />
Jeg håber vi kan lære det på et tidspunkt.<br />
<br />
Dejligt at du har fået fat igen. Pøj pøj.
lucky

14/11/2012 kl. 18:00
Godt du er tilbage igen,glad på dine vegne.<br />
Ja dejligt hvis man har retser..
mig

14/11/2012 kl. 20:22
Dejligt at se du er tilbage <br />
<br />
Meatza smager også bare godt og så mætter det <br />
<br />
Ha en dejlig aften
Vibeke1965

15/11/2012 kl. 10:07
Det kører stadig godt, glæder mig helt til at se vægten i morgen.<br />
<br />
I dag er det præcis 1 år siden, at jeg startede på Dukan - når jeg ser på Rita, der altså startede en dag før mig så kan jeg da godt tænke, at jeg burde være lige så langt.<br />
<br />
Det er der jo forskellige årsager til, at jeg ikke er - primært har jeg leget fase 3 det sidste halve år (leget, fordi det ikke helt har været tilsigtet alle 6 måneder ) men jeg har stadig den samme vægt som 1. maj (nåja ligger måske 1-1,5 kg højere) og den proces jeg har været igennem i dette halve år har jeg det fint med, den har været med til at påpege nogle ting, som jeg skal være MEGA-opmærksom på, når jeg RIGTIG lander i fase 3.<br />
<br />
Og de ting kan jeg såmænd godt arbejde med her i fase 2, for jeg ved jo, at jeg ikke kan overholde kuren 110&#037;, så der vil stadig være tider, hvor jeg synder - jeg skal øve mig i KUN at synde den dag, der er behov for det - og ikke slippe flere dage - for det bliver i sidste ende også min udfordring, når jeg kommer til fase 3.<br />
<br />
Hvis jeg er super god tager det nok ca. ½ år før jeg når fase 3, så der er jo tid at øve sig på :D
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
mig

15/11/2012 kl. 21:49
Dejligt at høre det køre godt for dig <br />
<br />
Ja men nu kan vi jo ikke sådan lige samligne os alle, vi gør jo ting forskelligt og taber os heller ikke ens men ved hvad du mener for der er jo nogle der taber sig hurtiger end jeg gjorde og dem kunne jeg da helt klar godt være misundelige på. Vi hver i sær må bare ta den tid som man nu har behov for og vi skal alle nok nå mål på et tidspunkt hvis det er det vi gerne vil Du skal nok også nå det for du har jo ikke givet op, vel og det er jo det vigtigste <br />
<br />
Ja men så kender du alt til fase 3 nu jeg er først ved at lære den at kende <br />
<br />
Kan du ha en dejlig aften
Vibeke1965

16/11/2012 kl. 07:55
Så var det veje dag og jeg har tabt 2,5 kg siden mandag - super tilfreds :D<br />
<br />
Ja, Rita du har helt ret - det kan bare være svært ikke at sammenligne, men tror det har været godt for mig at holde den "pause".<br />
<br />
Du har ret PL - så kan vi lære det - og det tror jeg også vi gør - så længe vi ikke slipper kuren helt, men kommer tilbage og taber det, vi tog på, så tror jeg vi hen af vejen lærer af det, for det er jo hammer irriterende med den elevator-vægt, så når jeg ser i mandags at jeg har taget så meget på, så tænker jeg helt vildt meget over, hvad jeg gør næste gang.<br />
<br />
Jeg skal til fødselsdag i morgen på en græsk restaurant - heldigvis til frokost - det er buffet - vi har været der før, så jeg kender menuen - jeg kan sagtens lade vinen være, og der er klart mulighed for at vælge kød og grønt - det plejer jeg faktisk at gøre, så i virkeligheden er det eneste jeg skal holde mig fra brødet. Ja og så tzatiki, men det er jo trods alt et mælkeprodukt, selvom fedtprocenten er højere end tilladt, så den tager jeg nok lidt af.<br />
<br />
Lucky - ja dejligt med rester, troede jeg skulle ha det sidste meatza i går, men der havde været mus i køleskabet - det er altså det værste ved de teenagere: man tror man har noget i skabet/køleskabet, men de er altid sultne, så det har man ikke!!! :P<br />
<br />
Startvægt 110,3, nuværende vægt 91,6 - vægttab 18,7 - mål 75 i første omgang, så må vi se.<br />

Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.