Hvordan kommer jeg i gang med dukan kuren?

admin_kent . Dukan Slankekur 9568 108 Kommentarer

bannerboger

 

 

1. Opret dig som bruger på dinslankekur.dk. Det kan gøres her. Så kan du gøre brug af forum og har adgang til hele siden.

2. Klik her og bestil Dukan kuren på dansk. Den er god at have, for at få noget baggrundsviden om kuren. Vær opmærksom på, at der laves små ændringer eller opdateringer af kuren hele tiden, så der kan være nogle ting i kuren, som er ændret siden bogen udkom. De seneste ændringer kan findes her på siden.

3. Først skal du finde ud af, hvor meget du vil tabe dig og hvor mange dage du skal være i hver fase. Der laves en udregning for din optimalvægt. Udregningen laves på Dukandiet.co.uk. Husk at ændre vægt, højde osv. til kg. og cm. Det gør du ved at klikke på “change unit”. Du behøver ikke at være betalende bruger på siden, for at lave udregningen. Her finder du instruktioner til, hvordan du udfylder skemaet på den engelske side.

4. Du starter kuren i angrebsfasen/fase 1, som kan vare op til 7 dage. Du kan læse om angrebsfasen her og se listen over tilladte mad- og drikkevarer her.

5. Efter angrebsfasen påbegynder du veksel/cruise-fasen/fase 2, som varer indtil du har nået den ønskede vægt. Her skifter du mellem dage med grøntsager og proteiner og dage kun med proteiner. Du kan tage 1 dag med proteiner og 1 dag med grøntsager og proteiner, som er det de fleste foretrækker, men det kan også være 2 og 2 og helt op til 5 og 5.

Du kan se en liste over tilladte mad- og drikkevarer her for fase 2. Dagene kun med proteiner minder om angrebsfasen, men du skal spise mere havreklid og du må også spise fra den tolererede liste. På grøntsagsdagene anbefales det, at du spiser ca. 1/3 grøntsager og 2/3 proteiner.

6. Når du har nået den ønskede vægt går du ind i den 3. fase, som er konsolidationsfasen. Man skal være i denne fase 10 dage for hvert kilo man har tabt. Det er meget vigtigt, at du fortsætter i denne fase, da man ellers meget sandsynligt tager den tabte vægt på igen. Kroppen skal vænne sig til, at man nu har en anden vægt. Her begynder man lige så stille, at spise de madvarer, man ikke måtte spise i de to første faser.

7. Når du er igennem konsolidationsfasen, går man ind i stabiliseringsfasen, som varer hele livet. Det lyder ekstremt, at man skal følge kuren resten af livet, men det er nogle få retningslinier man skal følge, for at holde vægten.

Hvis du er i tvivl om noget eller har spørgsmål, så kig på FAQ eller spørg i forum.

 

Trackback from your site.

Kommentarer (108)

  • stinnadan

    |

    Hejsa
    Vi starter i morgen tidlig første dag.
    Nyt og spændende, er der en kærlig sjæl, son har et forslag til vores morgenmad ;-)

    Svar

    • Boenne

      |

      Beklager det sene svar, men i forum under faser -> angrebsfasen ligger et forslag til kostplan til en uge i angrebsfasen. Den kan være god til inspiration.
      Selv spiser jeg oftest “english breakfast” (æg og kalkunbacon), og for det meste spiser jeg skyr til med havreklid.
      Rigtig god fornøjelse :-)

      Svar

    • welle

      |

      Hej med jer . Jeg starter gerne med en omelet , Cheasy yoghurt med vanille med min klid og brød hvis jeg har bagt . God fornøjelse , det er virkelig en livsstilsændring der virker !

      Svar

  • zumo26

    |

    Hej alle jeg starter i dag på kuren, men er i tvivl om man må spise skyr med frugtsmag ??? Og hvor meget mælkeprodukt må man indtage Per dag ???

    Svar

    • Christina

      |

      Du må spise/indtage 1 l/kg mejeriprodukter om dagen. I angrebsfasen må du ikke spise skyr med frugtsmag. Har du læst afsnittene omkring tilladte/begrænsede madvarer? Her står alt, hvad du behøver vide om det mad/drikke, du må indtage i de forskellige faser.

      Svar

  • 19stinna10

    |

    Hej alle herinde, og tillykke til alle jer der bare er SÅ seje, nu vil min mand og jeg være med ;-)
    Vores første dag bliver på onsdag, for her er en masse praktiske ting lagt sig.

    Jeg som mange andre fantastiske kvinder kommer til at stå for dette projekt, som bare må og SKAL lykkes, jeg er så ked og opgivende af alle de forskellige mislykkede slankekure vi har forsøgt, nok om det !!!
    Men , hvem har et forslag til vores første dag, vi elsker mad og jeg beder om jeres råd så 1 dag bliver en oplevelse/ succesrig dag…..
    Jeg glæder mig til at modtage jeres forslag med spændt forventning..
    :-)

    Svar

    • welle

      |

      Håber jeres kilo smuldrer af jer og at det går godt ! Dette er en dejlig livsstilsændring og dejlig nem , ikke noget med at tælle kalorier osv .

      Svar

  • Lis Timmermann

    |

    hvor mange personer er opskrifterne på i angrebsfasen.

    Svar

    • admin_kent

      |

      Der er forskelligt fra opskrift til opskrift. Det skulle gerne fremgå af hver opskrift, når du klikker ind på den.

      Svar

  • NatCan

    |

    Hej.
    Jeg er ny på denne metode. Har nogen erfaringer med at gå fra første fase til tredje fase? Altså at skippe anden fase? Jeg vil gerne tabe mig fem-seks kg. Det er de sidste kilo fra mig graviditet som jeg mangler at smide og kan ligeså godt være ærlig. Jeg er IKKE god til at følge en stram diæt. Tror dog godt jeg ville kunne holde at være på tredje fase. Synes programmet lyder meget strikst – og ingen plads til at falde i. Kender mange som har været på kuren og taget det hele på igen. Derfor tænker jeg at bruge noget af programmet med den forventning at smide kilderne lidt langsommere, så mit stofskifte ikke reagerer så voldsomt. Håber nogen kan hjælpe mig.

    Svar

    • fauer

      |

      Du kan godt prøve at gå i fase 3, men det er ikke sikkert du taber dig. Det er meningen man skal holde vægten der. Jeg er selv i fase 3 og nogle gange taber jeg mig.

      Svar

    • NatCan

      |

      Jeg har købt begge bøger der anbefales under denne kur. Den som foreskriver alle regler og retningslinjer samt opskriftbogen. I hans bog forslår han en mulighed i vekselfasen, der hedder “to ren protein dage om ugen fx mandag og torsdag, hvor resten af dagene er uden diætkost” Har nogen erfaringer med denne tilgang? Nogen der ved om den virker, og hvad der helt præcist menes??

      Svar

    • lucky

      |

      Det betyder at man så de andre dage køre protein og grøntsager du skal stadig holde dig til” reglerne” mener at ha læst at den model er til hvis man ønsker et lille vægttab.

      Svar

  • ash78

    |

    Hej derude,

    Jeg starter på angrebsfasen i morgen. Jeg er i tvivl om jeg må spise roastbeef pålæg med fedtprocent 4?
    Håber i kan hjælpe:-)

    Svar

    • fauer

      |

      Det må du godt

      Svar

  • Buller44

    |

    Efter at have kørt 15 km forgæves, oplyste Lidl at 0,2% friskost er udgået af deres sortiment. Nu fører de kun 4%, som kan købes mange steder.

    Svar

    • fauer

      |

      Jeg har set en på 2 % i Coop og bilka

      Svar

  • betina jørgensen

    |

    Jeg kan ikke helt finde ud af om man kun må spise 1,5 spsk havreklid om dagen i angreb eller man må spise mere? Jeg har været i angrebsfasen 5 dage nu og har altså spist mere end 1,5 spsk om dagen…. Er det skidt? Skal jeg starte forfra?

    Svar

    • webzie

      |

      Hvor meget har du tabt?

      Svar

    • fauer

      |

      Du skal forsætte med 1,5 spsk og i fase 2 må du få 2 spsk. Når du går i fase 2 må man få 2 tolerederet om dagen og der kan du tage ekstra havreklid. Se under hvad du må spise.

      Svar

Skriv en kommentar

Du skal være logged ind for at skrive en kommentar.