Oprettet af linemunk d. 08/08/2013 kl. 22:04

Alkohol i angrebsfasen.

Hej alle. Håber i kan give mig lidt råd. Jeg skal starte på kuren på mandag, men jeg syntes simpelthen det har været svært at få sat en uge ind, hvor jeg undgår alle aftaler, hvor kuren kan blive et problem. Jeg har valgt, at nu skal det være nu og jeg glæder mig mega meget. Jeg starter altså på mandag og skal være i fasen i 6 dage. Lørdag holder en veninde stor fødselsdagsfest og jeg vil rigtig gerne være med - på alle måder inkl. alkohol... Jeg ved godt det er en prioteringssag og de sikkert ville forstå hvis jeg sagde fra, men jeg vil heller ikke melde fra til alt og samtidig heller ikke udsætte kuren længere! Mit spørgsmål er så, når jeg nu har bestemt som jeg har : Skal jeg bare fortsætte i angrebsfasen, som om jeg ikke havde drukket alkohol og blive der i de seks dage eller skal jeg tage en extra dag for at kompensere?? HJÆLP <br />
Vh Line


numses

09/08/2013 kl. 10:03
Hej Line og velkommen til.<br />
<br />
Altså jeg ville klare mig uden alkohol til den fest.<br />
<br />
Men da jeg var i angrebsfasen tog jeg alligevel en ekstra dag, og det gjorte ikke noget.<br />
<br />
Syntes det er vigtigt, at holde sig kun til det du må i den første fase, da det er der kroppen renses ud.<br />
<br />
Og du skal huske, at man ikke taber sig, når man indtager alkohol. Hvis jeg skal komme med et råd, så vil jeg vente helt med at starte til festen er holdt, på den måde klare du den vigtigste fase, og du kan være med på alle punkter under festen.<br />
<br />
Jeg håber, at det bliver en god fest, men også at du får den rigtige start på dukan <br />
<br />
God tur ned <br />
<br />
Numses 8-)
mig

09/08/2013 kl. 12:12
Hej <br />
<br />
Ja det ser jo ud til du har taget din beslutning ang. alkohol men jeg ville ellers råde dig til at holde dig fra det især her i starten af kuren.<br />
<br />
Jeg ville forsætte kuren som intet er hændt dvs jeg så ville starte fase 2 op med RP dag og dage efter festen gå 1 time ekstra. Hvad mad maden, den holder du vel ?<br />
<br />
Rita
rikken

09/08/2013 kl. 13:24
Hej<br />
<br />
Når du vælger at gå i gang med angreb og drikke alkohol til festen, vil jeg råde dig til at vælge vodka, gin eller rom med sukkerfrit sodavand eller hvidvin med danskvand. Dagene efter skal du holde dig fra alt, der indeholder kulhydrat (også mælkeprodukter) samt kunstige sødemidler, fordi alkohol smadrer dit blodsukker niveau og giver trang til søde sager. Så ville jeg også sørge for, at drikke ekstra meget vand.<br />
Håber, at hvad end du vælger at gøre, at du så gør det, fordi du har lyst og med glæde og god samvittighed <br />
Vh. Rikke
linemunk

09/08/2013 kl. 18:56
Mange tak for svarene... Jeg tror jeg vil gøre det lidt anderledes end jeg egentlig havde tænkt. Jeg er blevet top motiveret og det skal ikke ødelægges af alkohol! Jeg vil pænt tage imod velkomstdrik og ellers holde mig til danskvand - der er ingen der kan se forskel alligevel mit problem var mest at jeg synes det er svært at forklare folk og få dem til at acceptere at nu er jeg altså på kur... Men det skal de bare nu!!
lundravn

09/08/2013 kl. 22:31
Sådan..... Super god beslutning.<br />
<br />
Der vil kommer mange lignende situationer, hvor du skal forklare folk hvorfor du selv har mad med. Eller hvorfor du ikke lige kan tage bare et lille stykke.<br />
<br />
Det her er dine valg og din kamp, og så SKIDE være med, hvad andre tænker <br />
<br />
Held og lykke med det
mig

14/08/2013 kl. 21:50
Super god beslutning du har taget <br />
<br />
Ja det er desværre ikke altid folk forstår men du skal tænke på det er din krop dit helbred det gælder så også din beslutning <br />
<br />
Håber du er kommet godt fra start ?<br />
<br />
Knus Rita
linemunk

14/08/2013 kl. 21:57
Hej Rita.. Jeg er kommet super fra start, men hvor godt vil vægten fortælle på søndag <br />
Jeg har også lavet en dagbog, købt bogen og købt app'en, så nu må jeg da vel have alt det jeg har brug for :D
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.