Oprettet af Farmor-Hanne d. 17/10/2013 kl. 09:31

Angrebsfasen

Hej, jeg er ny på sitet også i forhold til Dukan.<br />
<br />
Jeg har lige nogle praktiske spørgsmål i forhold til angrebsfasen:<br />
1. Er det tilladt at spise alle former for ost - jeg tænker især på skiveost og hytteost<br />
2. Er det en god ide at tage ekstra vitaminer<br />
3. Jeg forstår ikke, at der under gruppe 7 står at jeg kan lave æggekage med grøntsager - de er vel ikke tilladte i angrebsfasen eller hvad<br />
4. Må jeg bruge purløg m.m. i angrebsfasen<br />
5. Hvilke mejeriprodukter kan I anbefale.<br />
<br />
På forhånd tak


Krinefis

17/10/2013 kl. 09:37
Hej Hanne <br />
<br />
Ja, de første par dage gælder det om at være kreativ. Jeg tryllede selv lidt med æg, men ellers kunne en dressing eller sauce måske være løsningen? Der er nogle inspirerende opskrifter herinde. Håber det kan hjælpe lidt.<br />
<br />
<a href="http://dinslankekur.dk/opskrifter-angrebsfasen/" class="bbcode_url">http://dinslankekur.dk/opskrifter-angrebsfasen/</a><br />
<br />
Krinefis
Betoncirkeline

17/10/2013 kl. 11:50
Hejsa og velkommen<br />
Jeg lavede en del spejlæg i angrebsfasen.<br />
Men senere i vekselfasen fandt jeg på at lave små æggekager.<br />
Det er æg blandet med lidt mælk og fromage frais, samt lidt hakket løg.<br />
Det putter jeg i små silikone forme og smider det i ovnen. Det kan anbefales<br />
<br />
Godt fornøjelse nedad på vægtskalaen<br />
<br />
Mvh.<br />
Kamilla
Farmor-Hanne

17/10/2013 kl. 15:18
Hej Kamilla<br />
Tak for dit svar.<br />
Kan jeg bage dem i papir-muffinsforme? Og hvor lang tid skal de have?<br />
Jeg er som sagt lige startet og føler allerede krise over, at jeg ikke kan spise grøntsager! Puha..<br />
Jeg har vejet 106 kg, og har ved hjælp af kostomlægning og lidt motion tabt knap 10 kg på 4 måneder. Nu er jeg så gået helt i stå, så derfor prøver jeg Dukan. Jeg skulle meget gerne af med 10 kg mere.<br />
Hilsen Hanne
Betoncirkeline

17/10/2013 kl. 20:46
Hej Hanne!<br />
Det er også lidt svært i starten. Hvis du kan li' laks er lakserouladen virkeligt også god.<br />
Men de der banditter i ovnene kan godt laves i papirforme tror jeg, jeg har ikke selv prøvet<br />
Jeg giver dem cirka 15 min, men det er tydeligt at se når de er færdige<br />
De 10 kg skal du nok få smidt. Jeg startede 14.08 og i lørdags nåede jeg minus 10 kg. Så det er 'hurtigt' overset for dig<br />
Pøj pøj - du spørger bare alt hvad du vil
lucky

18/10/2013 kl. 05:50
Hej.<br />
Hvor mange dage har du i angrebsfasen ?<br />
Jeg tror du får svært ved at få æggedims ud af papirs forme,<br />
du kan evt.lave det i et lille ildfast fad eller tærte form.<br />
men sus rundt i opskrifter,der kan du få nogle ider.<br />
Flot vægttab du har før start.<br />
Farmor-Hanne

18/10/2013 kl. 08:53
Hej med jer<br />
Hvor er det bare dejligt at få respons fra jer.<br />
Jeg ville have startet forleden, men har beslutet mig for at starte mandag. Jeg har tænkt mig at lave en madplan for de 4 dage, jeg skal være i angrebsfasen - og forberede noget af det mad, jeg må spise. Jeg sidder desværre i et stort kontorhus, hvor der er en total lækker frokost-buffet. Jeg siger desværre, fordi den er svær at komme udenom. Men jeg har besluttet, at jeg tager min egen mad med i kantinen - sådan må det være! Det er bare så træls, at alle så ved, at man er på kur. Hvordan har I det med det?<br />
Knus Hanne
Krinefis

18/10/2013 kl. 09:23
Hej Hanne <br />
<br />
Det lyder som en god idé at starte på mandag. Så er du forberedt og helt klar til at gå i gang forberedelse er helt klart guld værd, så man ikke føler, man mangler noget.<br />
Det lyder fristende med den buffet, ja. God beslutning, du har taget! . Når jeg har været i situationer, hvor jeg skulle spise enten frokost eller aftensmad ude (har job ved siden af mit studie, hvor der er både dag- og aftenvagter), har jeg bare taget min egen mad med. Folk har haft spurgt til det, og til sidst var det lidt irriterende, men nu er der ingen, der siger noget til det. Måske kan det hjælpe, hvis du tænker det med maden lidt anderledes. Kan alle se, du er på kur, eller kan alle se, at du har valgt at være god ved dig selv? I andre sammenhæng er ordet kur jo ikke så "fy fy". Det er mest, når man taler om slankekure. Men snakker man andre aspekter, er en kur jo noget, der hjælper med at få det dårlige til at forsvinde. <br />
Jeg synes i hvert fald, det er sejt af dig at du vil begynde! Jeg skal nok heppe på dig, og det er jeg sikker på, de andre på dette forum også vil. :D<br />
<br />
Rigtig god weekend!<br />
<br />
Kram fra Krinefis
Tew

18/10/2013 kl. 09:38
Dette er et dejligt forum, jeg har kun været her siden mandag, men føler mig meget velkommen og det er jeg sikker på, at du også vil gøre <br />
Har allerede fået mange gode råd <br />
Held og lykke med dit vægttab og du tager da bare din egen mad med. Jeg skal til frokost hos en veninde i morgen og har tænkt mig at tage en bolle, lidt pålæg og en bøtte skyr med til kaffe <br />
Rigtig god weekend og god opstart mandag<br />
Charlotte
mig

22/10/2013 kl. 14:14
Hej og velkommen til <br />
<br />
Ja desværre en mulighederne ikke så store i angreb, mit tilbehør var mest æg eller en dressing. Godt angreb ikke er så lang <br />
<br />
Du kan jo bage et brød og spise det til men husk ikke at overskride din klid <br />
<br />
Jeg tror på det er en god idé at man viser omverden man er på livsstilomlægning da man så også kan være heldig at få noget støtte <br />
Må så sige at ikke alle forstår Dukan men der skal du bare stå inde for det som er bedst for dig og kan sige det virker <br />
<br />
Held og lykke <br />
Rita
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.