Oprettet af sode81 d. 07/07/2013 kl. 22:54

forstoppelse

Hej søde venner ! Ved ikke om jeg skal opgive. Jeg har været igang i 17 dage nu. Det er 10 dage siden sidste toiletbesøg. Øv. Har prøvet at tage 3 Magnesia i eftermiddags, dog uden virkning. Jeg motionerer 3 gange ugentligt. Løber 8-10 km. Jeg drikker 1,5-2 liter og får mine havretlig HVER dag. På den første uge gik jeg fra 93 kg til 87,4. Nu er jeg på 91 kg. Har fulgt kuren 100 &#37;. Jeg var SÅ glad over at have smidt 5,6 kg på en uge, men nu er jeg ved at opgive helt, pga forstoppelse og vægtøgning. Jeg vil gerne tabe 15-18 kg, så jeg ender på ca. 75 kg. Jeg er 174 cm og har meget kraftig knoglestruktur ifølge dukan.<br />
<br />
Jeg ved ikke rigtig hvilket ben jeg skal stå på, og har derfor valgt at slå min røv i sofaen. P.S. Jeg har udpræget æblefacon, hvilket pga. Afføringsophobning er meget vildt. Ligner en i 6. Graviditetsmåned :o<br />
<br />
Hvordan skal jeg holde motivationen oppe ?


ilstedkoen

08/07/2013 kl. 09:47
Jeg ved ikke hvad du skal vælge, men vil fortælle at jeg ikke har haft forstoppelse endnu på dukan og har været i gang i næsten 2 mdr nu.<br />
Jeg sørger for at drikke 2 l vand og gerne 1/2 l brændenældete dagligt. Kan så drikke evt en Pepsi Max men det er udover de 2 l vand.<br />
Jeg har så haft 4-5 dage nu her hvor jeg ikke har fået nok vand og det har resulteret i lidt træg mave men ikke forstoppelse. Så jeg tror det er vigtigt at få sit vand.<br />
<br />
Men ellers er det vel bare at prøve og hvis det ikke går så stoppe igen
lucky

08/07/2013 kl. 15:16
Hvis du tager evt. HUSK i forvejen så vil jeg mene du skal forsætte med det.<br />
Men ja det er også vigtigt at få vand nok.
Mai_Tran

17/07/2013 kl. 09:55
Inden dukan tog jeg Tetra cleanse piller som satte gang i min mave så jeg dagligt kunne komme på toilet Startede så dukan i torsdag og stoppede med pillerne fredag. Nu er mit vægttab gået i stå fra i søndags og kommer ikke rigtigt at med noget :/ Begyndte med HUSK tirsdag, men hvornår kan man mærke effekten heraf?<br />
Erhardi

17/07/2013 kl. 14:11
Jeg har fra dag et spist min dukanbolle, hvor der er 1 spsk. hvedeklid i. Fiberindholdet er vanvittig højt, så det skulle sætte gang i fordøjelsen, men det kræver selvfølgelig, at man husker at drikke sit vand.<br />
Håber det kommer til at gå dig vel
Erhardi

17/07/2013 kl. 14:13
Sode 81:<br />
Nu er jeg tilhænger af denne livstil, da det for første gang nogensinde har været "nemt" at tabe mig <br />
Min søster har altid haft problemer med forstoppelse. Hun begyndte på Lene Hanson for nogle år siden, og har stortset ikke haft problemer siden.<br />
Der kan man også tabe sig, det har hendes kæreste gjort op til flere gange <br />
<br />
hun har aldrig været overvægtig, men er udelukkende på denne levestil pga. hendes problem
Mai_Tran

17/07/2013 kl. 14:24
Vidste ikke at der var højt fiberindhold i klid. Jeg drikker 3-4 liter vand om dagen, så ikke der problemet ligger. Men giver lige HUSK lige længere tid og evt. en pakke gajol, som nogle skriver hurtigt giver gang i maven
MM

21/07/2013 kl. 13:30
Hej...<br />
Har sidder hvis nogle som ved hvad de taler om <br />
Jeg har været opstarter på Dukan kuren før, og den virkede på vægttabet.<br />
Men men... Ja, jeg måtte stoppe da jeg blive rigtig syg, af en voldsom forstoppelse.<br />
Jeg var oppe på store mængder afførings midler.<br />
Erhardi?? Har aldrig prøvet hvedeklid bollen..<br />
Spiser du hovedbeklædning i stedet for havrekliden??<br />
<br />
hovedbeklædning = hvedeklid, stave fejl på en ipad <br />
Rettet af Moderatorer "mig" Bare så ingen føler sig stødt
Catherina

21/07/2013 kl. 15:31

<div class="bbcode_quote">
<div class="bbcode_quote_head">Quote:</div>
<div class="bbcode_quote_body"><b>Citat fra MM den July 21, 2013, 13:30</b><br />
<br />
Erhardi?? Har aldrig prøvet hvedeklid bollen..<br />
Spiser du hovedbeklædning i stedet for havrekliden??</div>
</div>
<br />
A hvad ?? Meget muligt at jeg er opfarende og ja .. ikke spist endnu, så kan spille ind.<br />
Eller at min autisme gør at jeg ikke opfatter en lille spøg eller venlighed. Men umedbart lyder det ikke videre .. "venligt" på et forum som bliver benyttet af mange forskellige folk, som alle skal kunne være her.<br />
<br />
Eller er det mig der totalt har misforstået de linjer ?
lundravn

21/07/2013 kl. 19:38
Øh forstår det heller ikke. Men måske er det ordbogen på telefonen der har valgt ordet hovedbeklædning istedet for hvedeklid, hvis der er ramt lidt forkert på tasterne.<br />
<br />
Så vedkommende spørger måske om du spiser hvedeklid istedet for havreklid.<br />
<br />
Jeg spiser også dukan boller med hvedeklid hver dag, og en lille skefuld på yoghurt hver aften. Det virker rigtig godt på fordøjelsen.<br />
MM

21/07/2013 kl. 19:57
Undskyld.... Lundravn har helt ret.<br />
Det var en ipad, jeg skrev på, jeg er slet ikke inde i den ordbog, som den vælger. Det er jeg frygtelig ked af, det var ikke en dårlig joke eller nogen dårlig mening med noget.<br />
Men ren og skær stavekontrol.... Puha, man kan komme hurtig galt afsted. Det beklager jeg virkelig rigtig meget.<br />
<br />
Det var bare om hvedeklid er i stedet for havreklid?<br />
Eller om det er begge dele der bruges??<br />
Catherina

21/07/2013 kl. 20:15
Ok, ja det kan jo ske. Det virkede jo en lille smule .. ja..<br />
<br />
Og tænkte at selv hvis det var en intern joke, som jeg åbenbart var blind for, kunne det måske virke lidt afskrækkende på nye herinde.<br />
<br />
Har været udefor en ordbog i en gammel mobil, som gerne ændrede løs, fik dog for det meste rettet i tide.<br />
Nu laver jeg så bare dejlige slåfejl, som jeg ikke altid gider rette.<br />
<br />
<br />
Udover det, så tror jeg at hun spiser havreklid (et gæt dog), men at hun mener at de dukan boller, som der er en opskrift på herinde indeholder hvedeklid (udover havrekliden + alt det andet), og det blot er derfor hun skriver om hvedeklid.<br />
<br />
Dog blot et gæt, kan jo nogle gange være svært at vide præcis hvorfor folk har skrevet som de har.<br />
Men glad for at høre, at det bare var ipad'en som bare var lidt for kreativ i dens stavekontrol, og så ser jeg da ikke helt syner endnu
MM

21/07/2013 kl. 20:46
Det var også en rigtig træls en af slagsen.<br />
Jeg plejer dog at opdage, stavekontrolens fejl.<br />
Jeg prøver lige at kigge på de boller, hvis jeg kan finde dem.
lundravn

21/07/2013 kl. 21:17
Mine boller er ihvertfald med både havreklid og hvedeklid. Mest havreklid. Dukanboller med kærnemælk.
MM

24/07/2013 kl. 01:04
Jeg har prøvet at lave de boller som står her inde. De er super gode... men jeg skriver lige nærmere om virkningen, da jeg spise min første bolle her til morgen<br />
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.