Oprettet af pianie d. 01/05/2012 kl. 22:00

havreklid/hvedeklid

Det lyder da meget spændende det her dukan-kur !<br />
<br />
Jeg overvejer at begynde snart, da jeg igennem en længere periode helt er gået i stå med mit vægttab!<br />
<br />
Jeg kan forstå, at man skal spise <u>havre</u>klid i angrebsfasen, men i opkrifterne til denne fase er der 'dukanbrød'. Der er jo også <u>hvede</u>klid i?! Må man spise det i angrebsfasen?<br />
Så nu er jeg forvirret :? ... Er der én, der kan svare mig?<br />
<br />
Mvh Pianie

Trine

29/07/2012 kl. 14:39
Sveskejuice må da være NO GO, idet svesker er tørrede blommer, ergo en frugt.
SommerogSol1973

29/07/2012 kl. 14:40
Vel hellere en smule sveskejuice end at blive ved med at have forstoppelse
Trine

29/07/2012 kl. 14:47

<div class="bbcode_quote">
<div class="bbcode_quote_head">Quote:</div>
<div class="bbcode_quote_body"><b>Citat fra SommerogSol1973 den July 29, 2012, 14:40</b><br />
Vel hellere en smule sveskejuice end at blive ved med at have forstoppelse </div>
</div>
<br />
Det er jo et valg, den enkelte gør op med sig selv Men da der findes andre midler mod forstoppelse, synes jeg da, det er en informativ oplysning, at sveskejuicen hører til i den produktgruppe, der ikke anbefales.
SommerogSol1973

29/07/2012 kl. 15:14
Det er det også
krondal79

29/07/2012 kl. 16:06
Jeg tager gerne 1 spsk. bukkehornsfrø (købt i Matas) i min yoghurt om morgenen.... Tager det i en periode, og holder pause en periode... Man kan godt komme til at lugte fælt af karry...
bodil

29/07/2012 kl. 16:43
Min mave var også gået totalt i stå. Gennem 3 uger prøvede jeg Theabona, afføringsdråber m.m. Kom af med en smule indimellem men slet slet ikke nok. Gik til en Zoneterapeut (i andet æreinde) men hun trykkede på et eller andet punkt under fødderne og siden har maven opført sig helt normalt, og det er nu halvanden uge siden.
Bedstefar

01/08/2012 kl. 15:50
Hej<br />
Kan man spise for meget havre-og hvedeklid, jeg mener, lidt havreklid på morgenmaden, og et par skiver Dukan bred til frokost, så er dagens ration hurtigt nåret. Sker der noget ved at spise, f.eks. den dobbelte mængde at det anbefalede?
mig

01/08/2012 kl. 16:19
Hej Bedstefar og velkommen til dig <br />
<br />
Man må kun spise det som står ellers taber du dig ikke, man kan så fra fase 2 bruge 1-2 spsk mere da man kan bruge sine tolereret madvare... kig her http://dinslankekur.dk/tilladte-og-tolererede-madvarer-dukan-kuren/<br />
<br />
29KBH

03/08/2012 kl. 21:30
Jeg tror den gode doktor Dukan lige ville bede os om at stramme liiiiidt op :<br />
<br />
- Havreklid er en <b>obligatorisk del af Dukan-kuren. Fra dag 1.</b><br />
- Hvedeklid <i>kan</i> spises - max 1 spsk om dagen - men bør klart udelades, hvis overhovedet muligt. Det er ekstra kulhydrater og det vil sløve dit vægttab (her synes jeg den ellers geniale admin har været lidt løs i oversættelsen, i øvrigt ).<br />
- De aller-allerflestes mave går fint i gang efter 1-2 uger. Lad kroppen vænne sig til at arbejde lidt anderledes.<br />
<br />
Men altså: Hvordan kan det være, at der overhovedet er tvivl om havre- og hvedeklid? Og om hvor meget man må spise? Og om man bare kan udelade det? <br />
<br />
Selvfølgelig må man gøre lige hvad man vil. Men hvis man følger Dukan-kuren, så spiser man havreklid. Hver dag. I følgende mængder:<br />
<br />
- Angreb: 1,5 spsk / dag<br />
- Cruise: 2 spsk / dag<br />
- Konsolidation: 2 spsk/ dag<br />
- Resten af livet: 3 spsk / dag<br />
<br />
I øvrigt er havreklid en tolereret madvare fra Cruise. Dvs. hvis man absolut ikke kan undvære det, kan man spise 2 spsk. mere per dag.<br />
<br />
Grunden til, at Dr. Dukan siger, at havreklid er obligatorisk, er netop pga. dets gavnlige evner på fordøjelsen og mæthedsfornemmelsen. Og så kan man jo bage lækkert brød med det - helt uden at bruge andet "mel" end havreklid - og jeg kan smække sådan et sammen på under 150 sekunder. Så det er bare at komme i gang:D<br />
<br />
Gode vægttabstanker til alle!<br />
<br />
<i>PS. Hele Dukan-kurens ånd og effektivitet kan læses i bogen. Dr. Dukan siger, at det værste, man kan udsætte mennesker for, er at være bøddel og offer samtidig - i den forstand, at man skal vælge sine prøvelser selv. Så det skal vi ikke - vi skal gøre, som doktoren siger, og stole på, det virker. Men som sagt: Alle må gøre lige hvad de vil</i>
Rikke2012

08/09/2012 kl. 13:15
Hvad sker der hvis man får mere havreklid og hvedeklid end der står i første fase?? Synes nemlig det er svært når produkterne bruges i meget af maden, boller, brød, pandekager, lidt søde ting osv. Har det den store betydning for vægttabet eller er det af hensyn til maven/forstoppelse??? Har på 4 dage tabt 2.5 kg
lucky

08/09/2012 kl. 14:55
Hej flot start,hvis du får for meget havreklid vil det ha betydning på dit vægttab derfor der er begrænsning på.
Sys

08/09/2012 kl. 17:07
Hej Lucky<br />
<br />
Flot - Flot - Flot<br />
Det ender med, at du skal gå to gange over Rådhuspladsen for at kaste skygge.<br />
<br />
Du kan - Jeg kan - Vi kan<br />
Sys
Lissen13

09/09/2012 kl. 12:55
Kan man få for meget klid, syntes der er klid i alle opskrifter<br />
Har været på angrebsfasen 2 dage og tabt lidt over 1 kg så jeg er bare glad
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum

Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44

Seneste kommentarer

Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.