Oprettet af Dreamstar d. 18/01/2014 kl. 18:44

Kun 5 dag's Dukan Kur?

Kære dietister

Jeg vil først og fremmest ønske jer alle held og lykke i jeres vægttab. Jeg startede kuren for 2 uger siden og har i løbet af denne tid tabt mig 6 Kg. Jeg var på vægten her i aftes (2,5 uger senere) og kunne konstatere at jeg har taget 1-2 Kg på. Dette skyldes at jeg ikke har fulgt kuren i løbet af fredag, lørdag og søndag (weekenden gik med mor's dejlige mad, chips, kager og fedt-rigt mad) 

Kan der virkelig være så stor forskel på en's vægt ved at spise normalt et per dage? Dette undre mig faktisk lidt. Jeg ved godt det er væske det meste jeg har tabt, men alligevel syntes jeg virkelig at jeg lider af "elevator-vægt", men jeg er trods alt glad for resultaterne. Men efter jeg vejede mig fik jeg denne ide. Ja, nu skal i høre

Vil i tro jeg vil kunne se resultater ved at være på Dukan Kuren i 5 dage om ugen, i stedet for 7 dage om ugen? Grunden til at jeg spørger er fordi jeg syntes at skulle leve med så meget protein 7 dage om ugen bliver klamt. Selv grøntsager-protein for længe bliver for ensartet. Jeg kan simpelthen ikke synke maden, da det kun er protein efter protein. Men min ide er dette eksempel på et kostplan kunne være:

Mandag til fredag: Ren protein dage (måske lige vælge en af dagene som grøntsag-protein dag) hvis man går træt i det.

Lørdag og søndag: Spis hvad jeg har lyst til (dog undgå sødesager) men mere fibrerigt mad, grøntsager, frugt og lignende. Når jeg skriver fiberrigt mener jeg eksempelvis: Knækbrød med pålæg på eller andet 

Tror i dette vil medfører en vægttab? Hvad syntes i? 


lucky

19/01/2014 kl. 08:10
Det er jo fint vægtab du har haft og ja man kan godt tage så meget på over en weekend især når du har spist chips,og stivelse jeg tager også på hvis jeg falder i nogen dage.

Jeg vil mene det er en dårlig ide,du skriver du er træt af alt det protein så hænger det jo ikke helt sammen med du vil tage 5 dage i streg på ren protein

Jeg vil forslå dig at køre 2-5 man =rp, tir-ons =pg  tors=pr fre-lør-søn=pg

holde dig til til faserne,hvor mange kg vil du gerne af med ?

 
Vanpost

19/01/2014 kl. 08:32
Hej Dreamstar
Har du læst bogen om kuren, og hvad det er der sker med kroppen ved indtag af protein?
Hvis ikke, så er det nok en god idé.

Og uanset hvad du gør, om du spiser flødekager og slik, eller rene protein, kun grøntsager osv.  så er der en max indtag, hvis du vil tabe dig.
Din krop har brug for energi, kaldet kalorier. Og du laver også noget hver dag, som koster i det regnskab.
Lad os antage, at du skal bruge 2000 kalorier om dagen, det ganger vi med 7 (ugens dage) hvilket altså er 14000 kalorier.
Indtager du 14000 kalorier på en uge taber du dig altså ikke.
HUSK 1 kilo fedt er lig med 9000 kalorier. Hvis du vil tabe 1 kilo på  en uge,  hedder regnestykket 14000 - 9000 = 5000 kalorier. Og det er faktisk ikke ret meget.
Derfor kan du øge din forbrænding ved at dyrke sport.
Og der hvor du forbrænder mest, er ved løb.

Håber det giver mening. Men læs bogen, så bliver du meget klogere på Dukan og hvad det er der sker med kroppen.
Held og lykke med det hele og jeg håber du når dit mål, på det ene eller den anden måde så du kan blive

SUND, SLANK og SEJ

Van Post
Dreamstar

19/01/2014 kl. 15:41
Jeg har ikke læst bogen og har desuden heller ikke købt bogen. Men min viden indenfor ernæring, kost fejler absolut ikke noget (takket være google  )

Grunden til at jeg er træt af disse ren protein dage, er fordi jeg syntes det bliver alt for ens artet. Jeg vil gerne have muligheden og fleksibiliteten i at kombinere min kylling med grøntsager, hverdag. Det er derfor jeg tænkte på om jeg måske kunne justere lidt på kuren og tabe mig alligevel, nu hvor indholdet af protein stadigvæk er tilstede? Det tager jo længere tid for kroppen at brænde protein, det ved jeg. Men kan dette lade sig gøre, tror i det?

I øjeblikket vejer jeg 111 Kg og vil gerne ned på ca. 85-90 Kg. Jeg er robust opbygget af naturens side (big-bones) Så for lidt vægt vil nok ikke være passende for mig, udseende mæssigt.....

Har i erfaring med at have grøntsag-protein dage alle dage i løbet af cruisefasen? Se, det kunne også være en mulighed jo.... Vil det give samme effekt, selvom jeg tror effekten af vægttabet vil køre på en langsommere process, men tror i der vil ske forandringer alligevel?

 

Og tak for svarene
Vibeke1965

20/01/2014 kl. 06:55
Hej Dreamstar

Du taber dig fordi du veksler mellem rene protein dage og protein-grønt dage, så nej det vil ikke give samme effekt at køre protein-grønt dage hele tiden - med mindre du spiser færre kalorier end du forbrænder, men så er det jo en anden form for kur du er på - det fede ved dukan, er jo netop at man IKKE skal tælle kalorier.

Kan du ikke bare køre 1-1, så du skiftevis har rene protein dage og protein-grønt dage?

Og ja det lyder fuldstændig logisk, at du tager en del på efter en hel weekend med almindelig mad, der jo indeholder en del kulhydrater + chips der også indeholder temmelig meget fedt.

- måske skulle du overveje om dukan overhovedet er vejen frem for dig? Der finder jo masser af andre muligheder, og hvis du ikke har lyst til at spise protein i de mængder, så burde du nok finde på noget andet

 
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.