Hej alle i seje mennesker på Dukan slankekur! <br />
<br />
På mandag er der ikke sket noget med min vægt i 14 dage, øv øv, motionen har haltet lidt, så håber det er synderen! Idag kom jeg så på cyklen og tog mig en tur på 7,5 km. - dejligt!<br />
<br />
Jeg har bare lidt problemer i forhold til min kost. Jeg må ærligt erkende at jeg er ved at brække mig over mad med proteiner i. Hvad gør jeg? Det er lige så jeg får kvalme over at tænke på det, fordi jeg synes jeg har spist så meget af det. Kan normalt godt lide det og har ikke levet voldsomt usundt tidligere havde en vægt på 75 kg. da jeg begyndte! Savner bare mine kulhydrater Jeg har det dog ikke kvalm med mælkeprodukter! Da jeg er en der kan leve af dette! Det er bare kød, æg, puhha <br />
<br />
Nogen gode ideer til sådan en situation?
Vibeke1965
26/11/2012 kl. 14:49 |
Ved ikke hvad fibersund er, men det er ikke en del af Dukan, så synes du skal få fat i noget havreklid, så du er sikker på, du kun får det, du skal ha.<br />
<br /> tror det er æggene du får kvalme af - jeg ville tage noget kød i stedet for - eller sammen med.<br /> <br /> Synes nu ikke det er ret meget du har spist.... Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
samantha
26/11/2012 kl. 15:00 |
Fiber sund består af 70% havreklid mener jeg det er. Har været i både Føtex og Kvickly og begge stedet gloer de underligt på mig. Det er ikke noget de har.<br />
<br /> Hmm ja kan godt ske det er æggene. Ville bare gøre det så nemt da jeg har en baby så kan være svært at finde tid til at lave noget. Men må prøve at få mere kød ind. Det skal siges at det jeg har spist i dag er meget i forhold til hvad jeg er vant til at spise |
mieniclas
26/11/2012 kl. 15:12 |
Havreklid kan fåes i de fleste superbrugser. Jeg er heller ikke så god tid til at bruge tid på at lave varieret og lækker mad, og havde også lidt kvalme i starten. Men hold ud... Når du får lidt mere erfaring, lærer du hvor meget du skal spise, hvilke sammensætninger du kan lide osv. Held og lykke med det.<br />
|
samantha
26/11/2012 kl. 15:14 |
De to steder havde det ikke. Så skulle det være det man bruger når man bager men har fået at vide det smager grimt.
|
Christel
26/11/2012 kl. 15:46 |
Føtex har det ved melet, og Spar.
|
Nova2011
26/11/2012 kl. 15:55 |
Kvickly har også det fra finax, det står sammen med mel og andre fuldkorns produkter og ja man bruger det også til at bage med, men det smager altså fint, vi spiser det med stor velbehag her i huset, vi har faktisk haft problemer med at holde os til det vi må få <br />
<br /> Man smager det faktisk slet ikke hvis man kommer det i yoghurt eller A38 <br /> <br /> Tror altså ikke der er den store forskel på havreklid af forskellige mærker. Lige som havregryn er havregryn der er bare forskel på om det er grov eller fint malet |
camo78
26/11/2012 kl. 16:01 |
Jeg har fundet havreklid i flere Kvickly'er. Og må indrømme, at jeg er blevet ret glad for det. Synes det giver en rigtig god mæthedsfornemmelse, når det f.eks. er rørt op med A38. Men både dukanboller og pandekagerne er også hit!!<br />
<br /> Kvalmen kan måske også være, fordi kroppen lige skal vænne sig til den nye kost. |
mig
26/11/2012 kl. 19:36 |
Den fibersund jeg har fundet på nettet indholder 50% dadler, 46% hvedeklid, oligofruktose, rismel så der er faktisk ikke meget i den som er ok ifølge Mr. Dukan, desværre hvis jeg var dig ville jeg se at få fingerne i havreklid. Her i byen har de det i både føtex, kvickly og superbest Havrekliden er den som man bruger når man bager også <br />
<br /> Kvalme er desværre en af de bivirkningerne man kan ha i starten men det skulle gerne gå hurtigt over så hold ud <br /> <br /> |
Magda
27/11/2012 kl. 15:18 |
Du er ikke den eneste med kvalme, her er det både kvalme og hovedpine. Jeg følger madplanen som er lagt op i dette forum og har ikke spist æg endnu. Synes ikke det er rart med både hovedpine og kvalme, men håber at det aftager i løbet af ugen. Go vind Samantha
|
hylde29
29/11/2012 kl. 07:33 |
Jeg er på dag 4 i fase 1 og har den styggeste kvalme og er tung i hovedet. Jeg spiser kun kød, lidt youghurt 0,1%,og 1½ spsk havreklid om dagen. Drikker 2½ l vand og ca 1 l te. Kvalmen er fordi din lever og mave er på overarbejde. Leveren skal producere meget mere galdesyre end den er vant til og maven mere mavesyre. I fase 1 har du sat din krop i en chok tilstand og det er derfor den reagere. Det kan også være en protest fra kroppen over at den ikke får sukker mere. Det er lidt kroppens måde at sige "hvad fanden sker der" <br />
<br /> Jeg tror på at når først man når til fase 2 hvor man må spise grøntsager bliver maven glad igen. Den vil nok stadig protestere over den ikke får sukker ind i mellem.<br /> Hæng i <br /> <br /> mvh<br /> hylde29 |
Rosen
29/11/2012 kl. 11:10 |
Ingefær har jeg gode erfaringer med kan tage kvalme og så vær opmærksom på at man ikke er forstoppet! <br />
Held og lykke! |
inarohde
31/12/2012 kl. 11:06 |
Jeg er lidt over en måned inden i vekselfalsken og jeg har fået frygtelig kvalme. Jeg har fået syndet en del, mon detnkan være derfor?
|
Rikkeolsson
03/02/2013 kl. 18:41 |
Jeg er på dag3 i angrebsfasen, første dag havde jeg noget kvalme og hovedpine. Havde ligget med influenza hele ugen så tænker det hang lidt sammen. Igår var der ingenting. I dag startede ok, men så skulle jeg lige ud og hente en seng, og inden vi var hjemme igen var der gået nogle timer ogjeg endte med at springe frokost over og bare spise et stykke kylling da vi kom hjem. Det resulterede i meget voldsom kvalme ogendte med at kaste op.<br />
Jeg er ikke i tvivl om at jeg har været dårlig fordi jeg har fået for lidt mad...<br /> Måske du skal prøve at lave en madplan så du får nok? Og så mindre æg, anbefaler de ikke kun 2 om dagen? |
Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05