Oprettet af mullepige d. 08/04/2013 kl. 14:19

min vægt står stille

Hej<br />
<br />
Jeg har brug for hjælp, min vægt står stor set fuldstændig stille. Vægten har stået stille siden begyndelse af marts. Jeg startede den 15. januar hvor jeg meget hurtigt tage de første 10 kilo men nu går det hele i tomgang.<br />
<br />
Jeg kører 5/5 nu men der sker stort set ingenting. Jeg startede med 1/1 og der sket intet så ændre jeg det til 3/3 og det gik fint indtil begyndelsen af marts. Har nu siden starten af april kørt 5/5 og der sker stadig intet.<br />
<br />
Hvad kan jeg gøre forkert? Synes jeg spiser rigeligt med kød mellem 500-700 gr om dagen. Har dog fundet ud af at spiser jeg for mange æg tager jeg på, bruger jeg nogle af de tolerede madvarer tager jeg på. Så de bliver undladt så vidt muligt. æggene kan jeg jo ikke komme helt uden om.<br />
<br />
Typisk PP morgenmad:Spiser cheasy vanilje 1 spsk havreklid,<br />
<br />
Mellemmåltid PP dage: 1 skive Dukanbrød med 2 skiver kalkun<br />
<br />
Typisk PP frokost: kylling med bacon (pg dage med grønt) ca. 200 gr<br />
<br />
Typisk PP aften: 400 gr oksekød, 1 dukan pandekage, de dage hvor jeg ikke spiser brød til mellemmåltid, græsk yoghurt toppet med lidt jalapenos.<br />
<br />
Dessert PP dage: kvark blandet med sød og vanillje evt. lidt kakao pulver.<br />
<br />
Hvad gør jeg forkert? ved godt at mit vægttabt med tiden bliver under 1 kg pr. uge men helt at stå stille i så lang tid lyder ikke helt korrekt?<br />
<br />
Nogen der har nogle gode fif, ideer eller et eller andet. Har dog ikke tænkt mig at droppe af Dukan da jeg er glad for ikke at skal tænke på alle de grøntsager man skal på så mange andre kurer (bryder mig ikke om dem) Der passer det mig fint jeg kun skal have 1/3 på pg dage, det er til at overskue.<br />
<br />
Hilsen Mullepige og håber på hjælp og skub

yatz
Danmark
09/04/2013 kl. 13:16

<div class="bbcode_quote">
<div class="bbcode_quote_head">Quote:</div>
<div class="bbcode_quote_body"><b>Citat fra mullepige den April 8, 2013, 14:19</b><br />
Hej<br />
Jeg har brug for hjælp, min vægt står stor set fuldstændig stille. Vægten har stået stille siden begyndelse af marts. Jeg startede den 15. januar hvor jeg meget hurtigt tage de første 10 kilo men nu går det hele i tomgang.<br />
Jeg kører 5/5 nu men der sker stort set ingenting. Jeg startede med 1/1 og der sket intet så ændre jeg det til 3/3 og det gik fint indtil begyndelsen af marts. Har nu siden starten af april kørt 5/5 og der sker stadig intet.<br />
Hvad kan jeg gøre forkert? Synes jeg spiser rigeligt med kød mellem 500-700 gr om dagen. Har dog fundet ud af at spiser jeg for mange æg tager jeg på, bruger jeg nogle af de tolerede madvarer tager jeg på. Så de bliver undladt så vidt muligt. æggene kan jeg jo ikke komme helt uden om.<br />
Typisk PP morgenmad:Spiser cheasy vanilje 1 spsk havreklid,<br />
Mellemmåltid PP dage: 1 skive Dukanbrød med 2 skiver kalkun<br />
Typisk PP frokost: kylling med bacon (pg dage med grønt) ca. 200 gr<br />
Typisk PP aften: 400 gr oksekød, 1 dukan pandekage, de dage hvor jeg ikke spiser brød til mellemmåltid, græsk yoghurt toppet med lidt jalapenos.<br />
Dessert PP dage: kvark blandet med sød og vanillje evt. lidt kakao pulver.<br />
Hvad gør jeg forkert? ved godt at mit vægttabt med tiden bliver under 1 kg pr. uge men helt at stå stille i så lang tid lyder ikke helt korrekt?<br />
Nogen der har nogle gode fif, ideer eller et eller andet. Har dog ikke tænkt mig at droppe af Dukan da jeg er glad for ikke at skal tænke på alle de grøntsager man skal på så mange andre kurer (bryder mig ikke om dem) Der passer det mig fint jeg kun skal have 1/3 på pg dage, det er til at overskue.<br />
Hilsen Mullepige og håber på hjælp og skub </div>
</div>
Hvor er det bare flot, at har tabt 10 kg....GODT GÅET Det er ikke helt unormalt, at vægten står stille. Kroppen skal også kunne følge med og det kan være en af grundene til, at vægttabet står stille. Men det skal nok komme igen, så KEEP ON THE GOOD WORK Du skriver, at du spiser 5/5 og der ville jeg spise evt. 2/2 (det gør jeg selv) Jeg tror, at det er fint, at sætte æggeforbruget ned (jeg får æg ca.3-4 gange om ugen) Du skulle gerne kunne spise 2 tolererede ting uden, at tage på, så længe, at du holder dig til de tilladte mængder Prøv i nogle dage, at skrive alt op, hvad du spiser og drikker i løbet af en dag, det kan nogen gange give et bedre overblik over om man spiser/drikker for lidt eller for meget <br />
Hvor meget drikker du om dagen? hvor tit vejer du dig?<br />
En anden ting jeg bed mærke i er, at du skriver, at du får 1 ss havreklid og det er for lidt i vekselfasen. Du skal spise 2 ss Så vidt jeg husker, at have læst, så påvirker det også forbrændingen ( ret mig endelig, hvis det er forkert husket). Jeg har også haft en periode, hvor vægttabet stod fuldstændig stille, men det kom igen Jeg hepper på livet løs på dig og jeg VED, at du nok skal klare det &#060;3<br />
Håber, at det gav mening<br />
Stort tillykke med dit FLOTTE vægttab <br />
stort knus og krammer Hanne<br />
lucky

09/04/2013 kl. 15:45
Hej vil sige de samme ting som Hanne<br />
Og det med at skrive ned det er godt,går udfra det er kalkunbacon du spiser ?<br />
Hvad med motion ?<br />
Selvom du ikke er så meget til grøntsager så skal du huske at spise dem ,hvad grønt spiser du mest,jeg spiste gulerod og rødpeber ,det gør jeg ikke så ofte mere.<br />
Håber for dig der kommer gang i vægten igen,ved selv hvordan det er...<br />
Ps... Flot vægttab
fauer

09/04/2013 kl. 16:39
tillykke med dit vægttab, det er rigtig flot.<br />
jeg ville spise mere kød og mere mad om formiddagen.<br />
du har tabt dig hurtigt, så nu kan vægten godt stå lidt stille, så kroppen kan følge med.<br />
<br />
håber du snart taber dig igen.. pøj pøj med det<br />
hilsen Birgit
tabt 26 kg, er i fase 3
mullepige

23/04/2013 kl. 07:57
Hej Alle,<br />
<br />
Hvor er i søde, jeg har ikke været her længe og har først set alle jeres kommentarer.<br />
<br />
Jeg får 2 spsk havreklid om dagen, jeg cykler til og fra arbejde hverdag ca. 9 kilometer ialt. Jeg drikker ca. 2. liter vand eller mere.<br />
<br />
Siden jeg sidst skrev har jeg tabt mig ydereligere 5 kilo så nu er tabet på 15 ialt, men det kommer i ryk. kører stadigvæk 5/5, har ikke syndet og vil ikke synde. Det er dog som om tingene er blevet lidt bagvendt nu at de dage hvor jeg indtager grøntsager er de dage jeg taber mig og de dage jeg spiser ren protein står vægten stille.<br />
<br />
Jeg spiser mit 1/3 grønne på de dage jeg skal men maden er meget ensformig for mig, er en smule ideforladt hvad mad angår og er bare kræsen. Spiser meget mexikansk både på pp dage og på pg dage.<br />
<br />
Der kan gå imellem 2 uger før der sker noget med vægttabet og så rykker det måske 2 kilo.<br />
<br />
Jeg holder stand for jeg mangler kun 10 kilo og har allerede inden jeg gik på diæten erkendt at det var en kostomlægning ikke en kur så det er resten af mit liv jeg skal leve efter Mr. Dukans regler.<br />
<br />
Min start vægt var på 95,3 kilo og nu står den på 80 kilo. Efter Mr. Dukans udregning så han helst jeg landede på 68 men jeg har selv taget en beslutning om at det skal hedde 70 kilo. Når jeg lander på 70 kilo går jeg i 3 fase og så må vi se om der ryger 1-2 kilo mere eller om jeg kommer til at ligge stabil, det vil tiden vise <br />
<br />
Jeg bliver bare så frusteret over at vægten kun flytter sig i ryk men jeg kan jo ikke sammenligne mig med andre, og ja kroppen skal også følge med.<br />
<br />
Glæder mig meget til Mr. Dukan i køkkenet kommer så jeg kan få lidt inspiration. Svært for mig at finde frokost retter hvor det skal være nemt og hurtig, er hellere ikke så glad for pålæg så nogen gange er det lidt svært synes jeg.<br />
<br />
Dejlig dag til jer alle
Vibeke1965

23/04/2013 kl. 08:02
JEg må sige at du har haft et flot vægttab - tillykke med det.<br />
<br />
Jeg synes du spiser for lidt til morgen, kan du ikke spise noget kød - evt kødpålæg, så du rigitg kan få gang i forbrændingen?<br />
<br />
Og ellers så taber du jo 1 kg om ugen, selv om det kun rykker hver anden uge, så vær du bare tilfreds :D<br />

Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum

Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44

Seneste kommentarer

Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.