Hej!<br />
<br />
Ja, nu skal det simpelthen være. Nu har jeg fået nok.<br />
Det var det, jeg tænkte, da jeg, første gang, stødte på denne kur.<br />
Min vægt har efterhånden sneget sig op på 98 kg hvilket er alt alt for meget for mig, da min normalvægt skal ligge på ca. 55 kg, og jeg føler også, at min vægt forhindrer mig i at opfylde mine drømme.<br />
<br />
Så nu skal det bare være.<br />
<br />
Tidligere har jeg prøvet nogle andre forskellige slankekure, men ingen af dem har virket for mig, primært fordi jeg hurtigt mistede motivationen, nogen råd til hvordan jeg kan holde den oppe?<br />
<br />
Denne kur er bare perfekt for mig, fordi jeg for første gang har fundet en kur, hvor jeg kan lide den mad, som man må spise, men også fordi at man må spise så meget, man vil, af den.<br />
<br />
Idag er min første dag i attack-fasen, og indtil videre går det godt, heldigvis.<br />
<br />
Fortsat god dag til alle
Vibeke1965
18/04/2013 kl. 10:47 |
Hej med dig og velkommen til <br />
<br /> Det handler om at spise til du er mæt og helst i kød - jeg tænker din motivation i hvert fald i starten kan ligge i et hurtigt vægttab, hvis du følger reglerne.<br /> <br /> Og så er det en god ide at være flittig herinde - det er med til at fastholde fokus og der er hjælp at hente, hvis man har brug for det - det kan anbefales at du opretter en dagbog, hvor du kan skrive hvordan det går - vi er alle interesserede i om du taber dig og du kan få nogle kommentarer med på vejen. :D<br /> <br /> Du vil opdage, at der er et godt klima herinde, og du kommer sikkert til at dele noget med os som du ikke deler med dine andre venner (din vægt fx )<br /> <br /> For vi herinde er alle i samme båd, så vi kender til mange af de ting du også gør, og da nogle er længere i forløbet er der mange gode råd at hente - foruden masser af opskrifter.<br /> <br /> Så god fornøjelse :P Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
Christel
18/04/2013 kl. 11:05 |
Denne kur holder og er anderledes end andre.<br />
For mig er det vigtigt at vide, at jeg kan blive mæt - og det kan jeg, for jeg kan bare spise mere kød. Det er vigtigt for mig at føle at jeg kan få noget lækkert, hvis jeg bliver sliksulten - og det kan jeg, fx ostekage (a la citronfromage) og chokoladetrøfler fx. Vægten går hurtigt ned, så man belønnes næsten dagligt.<br /> <br /> Og så anskuede jeg det hele sådan, at jeg efter angrebsfasen var så heldig at kunne få grønt og dermed normalt mad igen. Og jeg tager mine gamle opskrifter og omskriver til dukan: kødsovs uden pasta fx, og frikadeller uden kartofler. Ris og kartofler føles faktisk efterhånden bare som klistret fyld til smagfuld sovs/ret.<br /> Og så glædede jeg mig, da jeg gik i fase 3, hvor jeg kan få brød igen og frugt igen og ugentlig festmåltid bl.a. jeg ser det som en gulerod at man må mere og mere, hvis man lige hænger i. |
Rensby
18/04/2013 kl. 11:51 |
Tusind tak for svarene <br />
I har virkelig givet mig noget at tænke over.<br /> |
Kraghen
18/04/2013 kl. 12:24 |
Hejsa og velkommen til...<br />
<br /> Det er den bedste kur nogensinde - eller kostomlægning for livet. Men jeg føler ikke at jeg bliver snydt for noget <br /> Husk at fylde skabe, fryser og køleskabet med Dukan mad og sørg altid for at have noget mad "klar"<br /> <br /> Pøj pøj med tabet <br /> <br /> Kh. Helene |
nordstjerne
18/04/2013 kl. 12:37 |
Så kan du måske hjælpe mig hvordan kommer jeg i gang. hvad skal jeg trykke på osv? har fundet frem til hvor meget jeg skal tabe osv. Rød er det den første fase?
|
Kraghen
18/04/2013 kl. 12:52 |
<div class="bbcode_quote"> <div class="bbcode_quote_head">Quote:</div> <div class="bbcode_quote_body"><b>Citat fra nordstjerne den April 18, 2013, 12:37</b><br /> Så kan du måske hjælpe mig hvordan kommer jeg i gang. hvad skal jeg trykke på osv? har fundet frem til hvor meget jeg skal tabe osv. Rød er det den første fase?</div> </div> <br /> Er det mig du spørger?<br /> <br /> Læs oppe under "I gang med kuren" der er svar på mange spørgmål <br /> <br /> Kh. Helene |
Rensby
18/04/2013 kl. 12:59 |
Ja, rød er den første fase, altså angrebsfasen.<br />
Da jeg fandt denne kur, og tænkte, at nu skulle det være,<br /> trykkede jeg på knappen ''I gang med kuren'' og derinde stod der alt, hvad jeg behøvede at vide, da jeg skulle i gang.<br /> <br /> Jeg gik også ind og læste om angrebsfasen, hvad den går ud på osv.<br /> Også gik jeg ind under knappen ''Tilladt/Tolereret'' hvor der er en liste over, hvad man må spise og hvad man ikke må spise i de forskellige faser.<br /> Det er meget nemt at finde ud af. Håber at det var hjælp nok, er jo selv ny herinde <br /> <br /> Fortsat god dag |
Kraghen
18/04/2013 kl. 13:12 |
Hej igen...<br />
<br /> På facebook er der en gruppe for os Dukanere - Dukan Kuren Danmark.<br /> Der har jeg fundet mange lækre opskrifter og oprettet min egen kogebog på computeren - så er de nemmere at finde igen.<br /> <br /> Ellers kan man oprette en dagbog herinde og de erfarne Dukaner vil straks svare på eventuelle spg. <br /> <br /> Jeg brugte selv mange timer på denne side, for at lære siden at kende og også at læse om andre folks op og ned ture.<br /> <br /> Pøj pøj med tabet <br /> <br /> Kh. Helene |
Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05