Oprettet af Dukannissen d. 12/08/2013 kl. 11:34

Ny herinde

Hej<br />
<br />
Jeg er startet på Dunkan igår og syntes det har gået over alt forventning indtil nu.... 8-)<br />
<br />
Jeg vil lige høre om der er en lille pastil/tyggegummi eller lign. det er tilladt at smage på engang imellem når man er i "Angreb".... og i "Cruise" da jeg godt lige kunne bruge lidt frisk mund engang imellem... <br />
<br />
Glæder mig til forløbet herinde<br />
<br />
kh Nogge11


Lone Jakobsen

12/08/2013 kl. 13:24
Er også ny herinde, både min datter på 19, min mand og jeg selv skal tabe os ca. 25 kilo. Vi er startet idag, har også købt bogen men venter stadig på at den dumper i postkassen, for jeg mangler den virkelig. Synes denne angrebsfase er lidt svær at finde ud af. Nogle steder står der at man kun må få madvare ud fra tilladtelisten og andre steder er der lavet retter som indeholder andre indgredienser også...tror bare at jeg holder mig helt til listen.
Maria85

12/08/2013 kl. 14:08
Velkommen til jer begge :D<br />
<br />
Ja nogle af retterne har enten grøntsager eller nogle "toleret" som først er tilladt fra fase 2.<br />
<br />
Så bare brug de ting der er på listen over angrebsfasen og så kan det ikke gå helt galt. Men der er nu mange opskrifter herinde man godt kan bruge.<br />
<br />
Og man kan også bage Dukan boller (12stks opskrift) hvis man vil have noget brød. Man må spise 1½ bolle om dagen i angreb og så har man fået sin daglige ration af Havreklid.<br />
<br />
Men man kan jo også lave en lækker pandekage eller noget og bruge sit klid der. Pandekagerne er ihvertfald super lækre :D Og der er mange andre lækre ting man kan lave :P<br />
<br />
I skal endelig spørge her i forrumet hvis der er noget I er i tvivl om :D<br />
<br />
Kh Maria<br />
Vibeke1965

12/08/2013 kl. 14:20
Hej med jer alle og velkommen til - her er nogle forslag til mad i angrebsfasen, håber I kan bruge dem:<br />
<br />
Morgenmad - hjemme og to go:<br />
- Kyllingestrimler/skinkestrimler/hakkebøf i små stykker svitses med løg dertil spejlæg eller røræg<br />
- dukanbrød med pålæg<br />
- cheasy vanille blandet med fromage frais drys af havreklid og hvedeklid (tubberware er super til at ha med - og jeg får ikke procenter for at sige det men der kommer ikke væske ud i tasken)<br />
- Æg (hårdkogt eller blødkogt efter ønske) dertil dukanbrød<br />
- Hakkebøf med spejlæg, rå løg og ketchup<br />
- hjemmelavede pølser med spejlæg og ketchup og sennep<br />
<br />
Mellemmåltider:<br />
- kyllingstrimler med dip<br />
- små frikadeller med dip - kan laves af kylling, oksekød, svinekød<br />
- tunsalat: tun, fromage frais, løg og krydderier - spis bare en hel dåse til mellemmåltid<br />
- ½ dukanbolle med kødpålæg<br />
- cheasy vanille med lidt drys af havreklid eller hvedeklid<br />
<br />
Frokost:<br />
- Tunsalat med dukanbrød – eller uden<br />
- Æggesalat med dukanbrød (hårdkogt æg, fromage frais, purløg, karse, karry, salt og peber)<br />
- Røget laks med røræg og dressing (fromage frais med purløg)<br />
- Dampet laks (køles af) med reje dressing (fromage frais med citron, purløg og rejer)<br />
- Varmrøget laks med dressing<br />
- Kylling med dressing<br />
- En rest meatza med dressing til (her i angreb må du lave meatza uden ost)<br />
- rester fra aftensmad<br />
<br />
Aftensmad - her er det vigtigt at holde sig for øje, at dressing ikke er til at dyppe i, men til at læsse ovenpå i rå mængder :<br />
- Kylling stegt/i ovn med dressing<br />
- Hakkebøf med bløde løg og evt. spejlæg til<br />
- Tærte med oksekød (hakket oksekød svitses med løg, tilsæt lidt tomatpure, salt og peber - i ovnfast fad - 2 æg + 1 hvide piskes let sammen med mælk og fromage frais, salt og peber og hældes over - i ovn til den er stivnet)<br />
- Chili con carne - uden bønnerne men med masser af smag af chili - dertil fromage frais<br />
- Ovndampet laks med dressing<br />
- Dukan-Pandekage og så noget fyld af kylling med en dressing af fromage frais<br />
- Dukan pandekage med fyld fra chili con carnen<br />
- rød bøf med hvidløgsdressing<br />
- Dukan burgerbolle med hakkebøf og løg + evt. spejlæg<br />
- krebinet af mager hakket kalv og svin med en fromage frais dressing + evt. spejlæg<br />
- skinkeschnitsel med citron og sild (hvis man er til det)<br />
-Tærte med hytteost (løg, skinke/hakket oksekød/kylling og bacon svitses og i ildfast fad – 2 æg piskes let og blandes med 250g hytteost, salt og peber – hældes over – i ovn 200grader ca. 35-40 min. til den bliver gylden.)<br />
<br />

Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Dukannissen

12/08/2013 kl. 14:23
Tak for de gode ideer! Indtil videre synes jeg det går ok med at finde på mad, er jo også kun på 4. dag...<br />
<br />
Når jeg skal på fase 2 må man godt spise peberfrugt ikke??<br />
<br />
Og ved nogen hvorfor der er loft på gulerødder, havde ellers glædet mig til at have stænger med altid...
Maria85

12/08/2013 kl. 14:36
Hejsa :D<br />
<br />
Ja du må gerne spise peberfrugt i fase 2 <br />
<br />
Ved ikke lige helt præcist hvorfor gulerødder ikke er accepteret. Måske er de for kylhydratrige eller sådan?<br />
<br />
Kh Maria
Vibeke1965

12/08/2013 kl. 15:13
JEg tror der er for meget stivelse i gulerødder
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.