Oprettet af isabellnaya d. 11/08/2013 kl. 15:00

Ny på Dukan

Hejsa<br />
Så er jeg også hoppet på. Jeg startede sidste mandag, og det går ok.<br />
Jeg startede på 5 dage i fase 1 og er nu gået igang med fase 2 hvor jeg vil tage 3 dage på skift med og uden grønsager.<br />
Jeg mangler lidt ideer til frokost og sovse, dressinger til de dage uden grønsager... nogle der har noget godt at byde på :P


MM

11/08/2013 kl. 15:40
Hej! - og velokmmen i gruppen <br />
Du må spise alt det du vil fra grupperne i face 1 (dog ikke æggeblommer) Og du må spise så tit du vil.<br />
Det er 1½ spk. havreklid du SKAL spise om dage.<br />
Og så MÅ du spise 1 spk. hvedeklid om dagen.<br />
Se opskriften på Dukan boller, så er du dækket ind <br />
På arbejdet er det let at tage en kold kyllingfilet med evt. lidt hytte ost, eller lav en lækker dressing af Skyr, der til. og så kan en Dukan bolle jo også være god.<br />
Tun salat lavet på skyr... Der er et hav af muligheder.<br />
Så under opskrifter og du finder inspiration.<br />
Ude og hjemme har også nogle folder på deres hjemme side, hvor der er nogle gode opskrifter. (Pris 20,- pr. hæfte, til downlodning)<br />
Rigtig god fornøjelse<br />
Venlig hilsen MM
Maria85

11/08/2013 kl. 15:58
Hej Issabellnaya :D<br />
<br />
Velkommen på forummet og på Dukan. Jeg startede selv på Dukan i mandags og har også lagt billeder af det mad jeg har lavet på min dagbog (Første gang på Dukan). Kan være der er noget der kan inspirere lidt samtidigt med alle de gode opskrifter der er herinde på siden.<br />
<br />
Gør hvad du kan for at få lidt variation til måltiderne og så har jeg selv pøst purløg ovenpå ALT i angrebsfasen :P Bare lige for at pifte det lidt op og give lidt farve også, da ren protein mad har en tendens til at være ret kedeligt i farverne.<br />
<br />
I morgen starter jeg på Handelskole og min plan for morgenmad, mellemmåltid og frokost er som følgende:<br />
<br />
Morgenmad: A38 med skyr smagt til med stødt kanel.<br />
<br />
Mellemmåltid: 1 bolle med 2 skiver hamburgerryg og måske lige en enkelt løgring til at give lidt ekstra smag.<br />
<br />
Frokost: Hytteost med purløg, varmrøget laks og en bolle.<br />
<br />
På længere skoledage vil jeg så gemme nr. 2 bolle (eller knækbrød) til eftermiddagen og måske putte en skive light ost og en skive hamburgerryg i.<br />
<br />
Men tror det bliver noget i den stil jeg kommer til at lave min madpakke fremover, men så prøve at variere selve frokosten lidt. Og det er jo nemmere på PG dage, for så er der jo lidt mere variationsmuligheder, evt noget salat med noget kød til frokost og sådan.<br />
<br />
Håber du kommer godt i gang :D<br />
<br />
Kh Maria
isabellnaya

11/08/2013 kl. 16:34
Tak for svar<br />
glæder mig til at komme igang. Skal snart ud og bage ducan boller.<br />
<br />
Men lige et sidste spørgsmål hvor mange boller må jeg spise i angrebsfase dgl og hvad med brødet det står der er til 8 gange er det 8 dage eller pr måltid ?<br />
Hvad spiser i hvis i bliver sulten udover de store måltider<br />
hilsen Mie
Maria85

11/08/2013 kl. 16:44
Hej Mie <br />
<br />
I angrebsfasen må du spise det der svarer til 1½ spsk. havreklid, det vil sige 1½ bolle dagligt <br />
<br />
I vekselfasen er det 2 (og så kan man evt bruge sine toleret hvis man vil have flere).<br />
<br />
Selve brødet ved jeg ikke lige noget om endnu. Men mon ikke der er en der kommer med et svar :D<br />
<br />
Da jeg lavede bollerne skulle de have ca 40 minutter før jeg synes at de havde fået farve nok, og de er ret "våde" indeni, men når først de er kølet ned og kommer i køleskabet, så bliver de meget mere faste.<br />
<br />
:D<br />
<br />
Kh Maria
lucky

11/08/2013 kl. 16:51
Hej velkommen til<br />
Du må godt spise æggeblommer i angrebsfasen.<br />
Du spørg bare løs der er altid nogen der kan svare.
isabellnaya

11/08/2013 kl. 16:56
Tak
isabellnaya

11/08/2013 kl. 17:54
Nu har jeg prøvet at lave madplan, men er gået i stå ved første dag, kan ikke finde morgenmad ;( synes der er æg i det hele og har jo brugt 3 til ducan bollerene<br />
<br />
Morgenmad havde jeg tænkt<br />
vanilie yougurt 2,5 dl<br />
<br />
<br />
frokost en bolle med 3 skiver mager pålæg<br />
<br />
aften laks eller kyllingbryst plus en halv bolle<br />
<br />
men mangler mellem måltider ? har i nogle gode ideer ;O)<br />
<br />
synes det er fantastisk i er så gode til at svare og hjælpe her inde tak ;O)<br />
Maria85

11/08/2013 kl. 18:27
Jeg har brugt hytteost med lidt purløg og så lidt kød, tit som mellemmåltid.<br />
<br />
Du kunne også lave tunsalat (med skyr, purløg, salt peber og evt lidt karry - hvis det er en grønt dag kan du også putte lidt agurk eller noget i)<br />
<br />
Samme princip med æggesalat, skinkesalat (den jeg lavede var dog med hytteost).<br />
<br />
Og du må jo få mere end 1 bolle, så du kan jo spise ½ eller hel til et andet mellemmåltid.<br />
<br />
Og din vanille yoghurt kan du blande med noget skyr så det fylder og mætter mere <br />
<br />
Kh Maria
isabellnaya

12/08/2013 kl. 06:10
Godmorgen ;O)<br />
<br />
Så er jeg startede, her til morgen på angrebs fasen, er meget spændt på hvordan de næste dage bliver, har en god mavefornemmelse omkring kuren<br />
<br />
Ha en fantastisk dag
koborg

12/08/2013 kl. 10:46
Hej<br />
Jeg er også startet idag - lidt forvirrende er det.<br />
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.