Oprettet af vicky02 d. 10/07/2013 kl. 10:41

Ny på Dukan

Hejsa<br />
Så er jeg også hoppet på. Jeg startede sidste mandag, og det går ok.<br />
Jeg startede på 5 dage i fase 1 og er nu gået igang med fase 2 hvor jeg vil tage 3 dage på skift med og uden grønsager.<br />
Jeg mangler lidt ideer til frokost og sovse, dressinger til de dage uden grønsager... nogle der har noget godt at byde på :P


numses

10/07/2013 kl. 10:51
Hej og velkommen til <br />
<br />
Håber du bliver super glad for din beslutning.<br />
<br />
Ja tre dage lyder ikke af meget, det er bare vigtigt du forbereder dig.<br />
<br />
Derfor syntes jeg det er nemmest at starte fra morgenstunden, så det bliver 3 hele dage i angrebsfasen.<br />
<br />
Prøv at søge i forum efter opskrifter - jeg fandt mange gode sager der også en hel uge plan for angreb med indkøbsliste <br />
<br />
Min favorit er denne her//dinslankekur.dk/gullaschsuppe/<br />
<br />
Den smager bare rigtig godt - og der kan jo godt være til 2 måltider <br />
<br />
God tur ned <br />
<br />
Numses <br />
<br />
vicky02

10/07/2013 kl. 10:56
Jeg takker for hjælpen!<br />
Jeg tror også jeg vil bruge lidt tid idag på at planlægge, også lige tage en sidste tur på spinning cyklen, inden jeg giver los her.<br />
Jeg forventer at blive lidt udfordret mentalt, når jeg skære så mange gode ting fra Så den lidt hårdere motion må skæres ned til en god gåtur eller kortere cykeltur.
Vibeke1965

10/07/2013 kl. 10:59
Hej Vicky og velkommen til<br />
<br />
Jeg kan varmt anbefale dig at oprette en dagbog, hvor du kan fortælle lidt mere om dig selv og hvordan det går.<br />
<br />
Her er mine forslag til angreb - og du kan såmænd bruge de samme i cruise - bare tilføj grønt på de dage...<br />
<br />
Morgenmad - hjemme og to go:<br />
- Kyllingestrimler/skinkestrimler/hakkebøf i små stykker svitses med løg dertil spejlæg eller røræg<br />
- dukanbrød med pålæg<br />
- cheasy vanille blandet med fromage frais drys af havreklid og hvedeklid (tubberware er super til at ha med - og jeg får ikke procenter for at sige det men der kommer ikke væske ud i tasken)<br />
- Æg (hårdkogt eller blødkogt efter ønske) dertil dukanbrød<br />
- Hakkebøf med spejlæg, rå løg og ketchup<br />
- hjemmelavede pølser med spejlæg og ketchup og sennep<br />
<br />
Mellemmåltider:<br />
- kyllingstrimler med dip<br />
- små frikadeller med dip - kan laves af kylling, oksekød, svinekød<br />
- tunsalat: tun, fromage frais, løg og krydderier - spis bare en hel dåse til mellemmåltid<br />
- ½ dukanbolle med kødpålæg<br />
- cheasy vanille med lidt drys af havreklid eller hvedeklid<br />
<br />
Frokost:<br />
- Tunsalat med dukanbrød – eller uden<br />
- Æggesalat med dukanbrød (hårdkogt æg, fromage frais, purløg, karse, karry, salt og peber)<br />
- Røget laks med røræg og dressing (fromage frais med purløg)<br />
- Dampet laks (køles af) med reje dressing (fromage frais med citron, purløg og rejer)<br />
- Varmrøget laks med dressing<br />
- Kylling med dressing<br />
- En rest meatza med dressing til (her i angreb må du lave meatza uden ost)<br />
- rester fra aftensmad<br />
<br />
Aftensmad - her er det vigtigt at holde sig for øje, at dressing ikke er til at dyppe i, men til at læsse ovenpå i rå mængder :<br />
- Kylling stegt/i ovn med dressing<br />
- Hakkebøf med bløde løg og evt. spejlæg til<br />
- Tærte med oksekød (hakket oksekød svitses med løg, tilsæt lidt tomatpure, salt og peber - i ovnfast fad - 2 æg + 1 hvide piskes let sammen med mælk og fromage frais, salt og peber og hældes over - i ovn til den er stivnet)<br />
- Chili con carne - uden bønnerne men med masser af smag af chili - dertil fromage frais<br />
- Ovndampet laks med dressing<br />
- Dukan-Pandekage og så noget fyld af kylling med en dressing af fromage frais<br />
- Dukan pandekage med fyld fra chili con carnen<br />
- rød bøf med hvidløgsdressing<br />
- Dukan burgerbolle med hakkebøf og løg + evt. spejlæg<br />
- krebinet af mager hakket kalv og svin med en fromage frais dressing + evt. spejlæg<br />
- skinkeschnitsel med citron og sild (hvis man er til det)<br />
-Tærte med hytteost (løg, skinke/hakket oksekød/kylling og bacon svitses og i ildfast fad – 2 æg piskes let og blandes med 250g hytteost, salt og peber – hældes over – i ovn 200grader ca. 35-40 min. til den bliver gylden.)<br />
<br />

Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
vicky02

10/07/2013 kl. 11:08
Tusind tusind tak Vibeke!<br />
<br />
Det var en fantastisk skøn oversigt!<br />
<br />
Jeg arbejder som kørende sælger, så der var rigtig mange guldkorn i dine forslag!<br />
<br />
Tusind tak!
Vibeke1965

10/07/2013 kl. 12:25
Det var så lidt - glad for at du kunne bruge dem :P
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
mig

10/07/2013 kl. 20:59
Hvis din krop er vant til du dyrker hård motion kan du godt forsætte det men du kan opleve det er lidt mere hårdt i angreb
vicky02

12/07/2013 kl. 11:36
Jeg har lagt denne plan for mit angreb.<br />
Ser det realistisk ud?<br />
Det skal kombineres med lidt dukan brød hist og pist og noget dressing af en art til farsbrødet. Men ellers tror jeg, at det er det.<br />
<br />
Opskrifter er herfra.<br />
<br />
Angreb Morgen Mellem Frokost Mellem Aften<br />
<br />
Dag 1 Cheasy med div. klid Tun salat Kyllingbryst med bacon Vanilla ice blend Fiskedeller med tzaziki<br />
<br />
<br />
Dag 2 Cheasy med div. klid Tun salat Fiskedeller med tzaziki Vanilla ice blend Farsbrød<br />
<br />
<br />
Dag 3 Cheasy med div. klid Tunsalat Kyllingbryst med bacon Vanilla ice blend Farsbrød
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.