Oprettet af Mettepihl d. 22/10/2013 kl. 07:48

Stillestående vægt

Hej!<br />
<br />
Jeg er lidt i krise. Har været i gang i 19 dage nu, og har indtil videre tabt 3 kg, hvilket jo i sig selv er meget godt (selvom jeg føler det går meeeeget langsomt...).<br />
Dog har jeg det problem, at min vægt står stille! Jeg prøvede det samme for et kg siden - min vægt står helt stille nu på 4. dagen på trods af at jeg holder kuren nærmest religiøst (er i cruisefasen). Det er utroligt demotiverende når man føler at man har lavet en masse arbejde, men der bare ikke kommer resultater heraf.<br />
<br />
Er der nogen der har prøvet det samme og ved hvordan jeg kan komme ud af denne stillezone?<br />
- Jeg har prøvet forskellige ting som hvidløg og chili for at øge min forbrænding, men intet virker. Jeg sørger også for at få nok motion, og jeg er godt klar over at hvis jeg styrketræner opbygger jeg muskler der selvfølgelig også er med til at give lidt på plussiden på vægten. Men alligevel, jeg forstår ikke hvordan den kan blive ved med at stå så stille?<br />
<br />
Hjæælp


Vibeke1965

27/11/2013 kl. 06:47
Der er ingen begrænsninger på kød - og kødpålæg til frokost og kød til aftensmad er alt for lidt.

&nbsp;
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
letni

27/11/2013 kl. 09:10
Hej

Jeg kan fortælle hvordan jeg gør.jeg startede den 5/11, tabte mig hurtigt 4,5 kg i angrebsfasen, tog lidt på igen i grønsagsfasen, og nu taber jeg mig godt, men i ryk.

Jeg har indstillet mig på at jeg taber mig i ryk, så der er mange dage, hvor vægten ikke flytter sig. de dage vægten ikke rykker sig, måler jeg mig, og så kan jeg se på de tabte cm at der stadig sker noget. det er motiverende!

Jeg spiser 1 dukan pandekage hver morgen, så jeg får mine 15 g havreklid, spiser et stykke kød til frokost el. fisk og så igen kød el fisk til aften. på grønsagsdagene supplerer jeg med grønsager til retterne. Jeg bliver meget mæt og har ikke behov for at spise ind imellem måltiderne.

på nogle grønsagsdage snupper jeg en gulerod el en cherrytomat indimellem.

jeg drikker 1 1/2 l vand + cola light

jeg går en halv time eller cykler hver dag ellers ingen motion.

jeg tager afføringsmidler, men det er pga min faste medicin som er stærkt forstoppende.
Venlig hilsen Letni

start 93,6 kg den 05-11-2013
mål 66,6 kg den 01-07-2014
Annika Jacobsen

20/01/2014 kl. 08:29
Hvor finder i det med de 600 g kød om dagen? Jeg har ikke set det i bogen? Jeg elsker netop denne kur, fordi jeg ikke er tvunget til at spise enorme mængder af mad... Jeg mindes at læse i bogen, at hvis man ikke er den store kødspiser, så vil man naturligt begynde at spise mindre, hvilket vil hjælpe på vægttabet...? Jeg spiser halvdelen af mine pandekager m. lidt fromage fraiche til morgen, og den anden halvdel af dem til frokost med lidt pålæg til frokost. Til aften spiser jeg mest kød, og så spiser jeg ikke andet i løbet af dagen, men jeg taber mig alligevel. har været i gang i 13 dage nu, og har tabt 8 kg. Er bare SÅÅÅ glad, har aldrig været i stand til at tabe mig uanset hvor hårdt jeg har kæmpet.
bigandtall

20/01/2014 kl. 08:45
Mindes at have læst en anbefaling omkring g protein pr kg kropsvægt. Kører selv omkring 1,5 g/kg kropsvægt, men det er i forhold til styrketræning. Men synes også der er en anbefaling et sted enten på hjemmesiden eller i bogen.
For når du kører med så lav mængde kalorier er det vigtigt kroppen får protein til bevarelse af muskelmasse. I værste fald kan vægttabet bestå af muskelmasse i stedet for fedt, og er vel fedtet der er vigtigt at tabe?
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.