Oprettet af Muggi75 d. 20/08/2012 kl. 16:05

Tyggegummi

Hejsa<br />
<br />
jeg er lige startet i angrebsfasen og kan ikke helt gennemskue om jeg må tygge sukkerfrit tyggegummi?<br />
Nogen der kan hjælpe ?


tina.e

20/08/2012 kl. 18:00
Det er ikke tilladt i angrebsfasen, men i næste fase er det en tolereret vare, 10 stk. = 1 tolereret vare
Svend Dellepude

20/08/2012 kl. 18:46
Hmm, har godt set, at det står her på hjemmesiden under beskrivelsen af cruisefasen. Jeg har søgt på den officielle hjemmeside, og kan der ikke se andet end at man må spise sukkerfri tyggegummi både i attack- og cruisefasen, og der står heller ingen begrænsning (udover at der står et sted i chatten at man risikerer diarre hvis man spiser for meget tyggegummi!).<br />
<br />
I den amerikanske udgave af bogen The Dukan Diet står der følgende under "Extras" i Attackfasen:<br />

<div class="bbcode_quote">
<div class="bbcode_quote_head">Quote:</div>
<div class="bbcode_quote_body">Sugar-free chewing gum deserves better than this single entry in the extras category. To my mind, it is extremely useful in the fight against weight problems and especially so during my program’s first two weight loss phases, the Attack and Cruise phases. I do not usually chew gum myself, as chewing is inelegant, but if I am overstressed, I do have some.<br />
<br />
“Bruxism” is what dentists call the nighttime habit of grinding your teeth until the enamel is worn down. And as many overweight people often eat under stress, chewing gum can slow down this mechanical swing toward eating whenever you feel under pressure. What is more, a mouth that is busy chewing gum cannot take in or chew anything else, so this is a technique for keeping your mouth full. Many scientific studies have also proved at regular intervals how useful chewing sugar-free gum is when battling weight problems, diabetes, and even tooth<br />
decay.<br />
<br />
Of course we are only talking here about so-called sugar-free gum. Select your sugar-free chewing gum according to taste but go for the ones whose flavor lasts longest in your mouth.</div>
</div>
<br />
Typisk fransk at Dr. Dukan ikke synes det er elegant at gnaske på tyggegummi
stine81

22/08/2012 kl. 09:52
ej må man ikke tygge tygge gummi jeg dør da hvis jeg ikke må tygge i angreb fasen smil
Helleq

22/08/2012 kl. 15:59
Som Svend Dellepude så fint skriver, så anbefaler de faktisk i den engelske bog at man tygger sukkerfrit tyggegummi i starten, tildels på grund af den ånde man risikerer at få i forbindelse med kostændringen, så tyg bare løs
stine81

22/08/2012 kl. 21:19
pyha jeg ville dø hvis jeg ikke fik noget tygge gummi hehe<br />
stine81

22/08/2012 kl. 21:19
pyha jeg ville dø hvis jeg ikke fik noget tygge gummi hehe<br />
tina.e

22/08/2012 kl. 22:38
jeg har nu også selv tygget tyggegummi under hele forløbet, men slet ikke i nærheden af 10 stk. pr. dag. Det svinger rigtig meget fra dag til dag, og jeg tæller det heller ikke med i de tolerede vare.
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.