Oprettet af Tulle d. 15/09/2011 kl. 10:01

Angrebsfasen

Hej, jeg er ny på sitet også i forhold til Dukan.<br />
<br />
Jeg har lige nogle praktiske spørgsmål i forhold til angrebsfasen:<br />
1. Er det tilladt at spise alle former for ost - jeg tænker især på skiveost og hytteost<br />
2. Er det en god ide at tage ekstra vitaminer<br />
3. Jeg forstår ikke, at der under gruppe 7 står at jeg kan lave æggekage med grøntsager - de er vel ikke tilladte i angrebsfasen eller hvad<br />
4. Må jeg bruge purløg m.m. i angrebsfasen<br />
5. Hvilke mejeriprodukter kan I anbefale.<br />
<br />
På forhånd tak


admin_kent

15/09/2011 kl. 10:38
1. Hvis det er 0&#037; ost må du spise det. Findes der 0&#037; skiveost? Vi har kun fundet friskost på 0&#037; og jeg mener, det lavest vi har set på hytteost er 1,5&#037;.<br />
2. Vi har ikke selv taget vitaminer i løbet af kuren og har ikke haft brug for det. Dukan anbefaler at hvis du normalt tager vitaminer, så fortsæt med det og hvis du ikke formår, at spise varieret, hvor du inkluderer mange forskellige ingredienser, er det fint at tage vitaminer. Dvs. de dage hvor du spiser grøntsager, skal det grønne ikke kun bestå af salat, men også brocoli, rød og grøn peber, squash,løg etc. etc. Så du får alle de vitaminer du har brug for.<br />
Hvis du spørger specifikt til angrebsfasen, er det meget få dage, men du kan godt tage vitamin i løbet af denne fase.<br />
3. Det er korrekt. Det er rettet til nu, så det forklares hvordan det må bruges. Man må bruge fx. løg til at give lidt mere smag æggekage, men det drejer sig om små mængder.<br />
4. Her gælder det samme, som for løg. Det er små mængder og det er jo normalt ikke store mængder purløg man bruger i maden, så det er fint.<br />
5. Der er ikke et specielt mærke, vi anbefaler. Jeg ved ikke, hvor du bor henne, men flere har nævnt, at man i Irma kan finde nogle gode produkter. Det har vi ikke selv adgang til, så vi køber hvad vi kan finde, af mejeriprodukter med lavt fedtindhold.<br />
Jeg vil selvfølgelig altid anbefale at købe økologisk, hvis det er muligt.
Tulle

15/09/2011 kl. 11:46
Tak for hurtigt svar.<br />
<br />
Har du et forslag til hvordan en dag kunne se ud i angrebsfasen.<br />
<br />
Og hvad gør jeg når jeg bliver sulten midt på dagen?<br />
<br />
Og sidst men absolut ikke mindst - har du nogle gode råd til at komme i gang?
admin_kent

15/09/2011 kl. 18:32
<b>Forslag til en dag i angrebsfasen</b><br />
Morgenmad<br />
- Dukan brød/knækbrød med kalkunskinke<br />
- 1 kop kaffe/te evt. med skummet mælk<br />
<br />
1 kop kaffe/Te evt. med skummet mælk<br />
<br />
Frokost<br />
- omelet med 1 æg og 2 æggehvider og kyllingeskinke skåret i strimler<br />
- 1 glass 0&#037; yoghurt<br />
<br />
cola zero eller vand<br />
<br />
Aftensmad<br />
- grillet laks<br />
- 2 glass yoghurt<br />
<br />
vand<br />
<br />
<b>Hvad gør jeg, når jeg er sulten midt på dagen.</b><br />
Mange gange når man er sulten, er man faktisk tørstig, så drik først noget. Kaffe har "reddet" mig mange gange, eller en cola light/zero.<br />
Du kan også spise en 0&#037; yoghurt.<br />
<br />
<b>Gode råd</b><br />
<br />
Vær kreativ med maden. Nyd maden. Spis ikke med fjernsynet. Forsøg at udrydde "ulovlige" madvarer fra huset. Lav en indkøbsliste og følg den. Sørg for at lave min. 30 minutters motion om dagen. Gå en tur eller tag cyklen. Sørg for at drikke nok vand.
Tulle

19/09/2011 kl. 09:44
Hej igen<br />
<br />
Jeg forstår altså ikke, at jeg må spise Dukan brød i angrebsfasen....
admin_kent

19/09/2011 kl. 12:07
Hej Tulle,<br />
<br />
Det må du også gerne. Ingredienserne i Dukanbrød <a href="http://dinslankekur.dk/2011/08/dukan-brod/" class="bbcode_url">http://dinslankekur.dk/2011/08/dukan-brod/</a> er alle tilladte i angrebsfasen. Du skal bare sørge for, at få den rette mængde havreklid, altså ikke spise for meget af det.<br />
<br />
Har vi skrevet et sted, at dukanbrød ikke må spises i angrebsfasen? så skal vi have det rettet.
Tulle

19/09/2011 kl. 13:38
Nej, det er kun fordi jeg troede at alt stivelse var forbudt i angrebsfasen.<br />
<br />
Syntes til er svært at komme i gang - er ved at gå død nu (læs: klokken er kun 14.30). Vil jeg kunne spise noget Dukan brød midt på eftermiddagen?
admin_kent

20/09/2011 kl. 09:05
Du kan godt spise dukanbrød midt på dagen, bare husk at overholde den mængde havreklid du må og skal spise.<br />
De gange hvor jeg har haft lidt problemer, har jeg klaret mig med en 0&#037; yoghurt eller kaffe. En skive skinke er også en mulighed. Det er nok forskelligt, hvad der virker for den enkelte.<br />
Søg for at lave nogle variede retter, så maden ikke kommer til at kede dig.
Anne1956

02/11/2011 kl. 20:14
Nu skriver du 0&#037; yoghurt, hvad er det for en yoghurt med o&#037;...cheasy??<br />
deaeris

02/11/2011 kl. 22:00
Hm... så har jeg vist misforstået det lidt.. troede der stod man bare kunne spise så meget man ville på en dag fra den ene eller den anden gruppe - har lige købt Ude&amp;Hjemme der nu kører med Dukankur
admin_kent

03/11/2011 kl. 11:00
@Anne1956<br />
Hvis du kan finde 0,1&#037; eller 0,2&#037; osv. er det også fint. Jeg bor i Spanien og her er yoghurt sektionen i supermarkedet gigantisk og der er masser af 0&#037; yoghurt.<br />
<br />
@deaeris<br />
Jeg har set, at ude og hjemme har et tillæg. Der er kommet en del trafik, på siden de seneste dage. <br />
Du må spise så meget du vil, af de madvarer fra den fase du befinder dig i og på de rigtige dage. Altså kun protein på proteindagene osv.
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.