Oprettet af Vejlebo d. 22/11/2011 kl. 11:03

Angrebsfasen

Hej, jeg er ny på sitet også i forhold til Dukan.<br />
<br />
Jeg har lige nogle praktiske spørgsmål i forhold til angrebsfasen:<br />
1. Er det tilladt at spise alle former for ost - jeg tænker især på skiveost og hytteost<br />
2. Er det en god ide at tage ekstra vitaminer<br />
3. Jeg forstår ikke, at der under gruppe 7 står at jeg kan lave æggekage med grøntsager - de er vel ikke tilladte i angrebsfasen eller hvad<br />
4. Må jeg bruge purløg m.m. i angrebsfasen<br />
5. Hvilke mejeriprodukter kan I anbefale.<br />
<br />
På forhånd tak


Vejlebo

22/11/2011 kl. 11:06
Undskyld, har lige en rettelse:<br />

<div class="bbcode_quote">
<div class="bbcode_quote_head">Quote:</div>
<div class="bbcode_quote_body">Som hun beskriver det, så er man 5 dage i angrebsfasen og 3 dage i næste fase (har lige glemt, hvad den hedder ) og så 5 dage i angrebsfasen igen osv., indtil man har tabt det ønskede antal kg, hvorefter man så går til den permanente fase (fase 3 og 4, tror jeg nok).<br />
</div>
</div>
Der skulle selvfølgelig have stået 5 dage i angrebsfase og 5 dage i fase 2.
Supernova

22/11/2011 kl. 12:14
På hjemmesiden kan du tage en test der fortæller dig hvor meget du skal tabe og dermed også hvor længe du skal være i angrebsfasen http://www.dukandiet.co.uk/<br />
<br />
Jeg skal fx. tabe 10 kg og skal være i angrebsfasen i 3 dage. Men tag testen, det er forskelligt fra person til person, det afhænger bl.a også af ens kropsbygning og om man har været på kur før.
Vejlebo

22/11/2011 kl. 12:18
Ja, så har jeg jo lige læst lidt mere og fundet ud af nogle af mine spørgsmål. Har bl.a. været inde på dukandiet.co.uk og beregnet mit plan .<br />
<br />
Men jeg har alligevel et spørgsmål, som jeg synes er svært at få opklaret. Der virker som om, man kan vælge at tage 1 dag i angrebsfasen, 1 dag i fase 2, 1 dag i angrebsfasen osv. Er det korrekt?<br />
<br />
Iflg. den før omtalte beregning, så skal jeg være 6 dage på angrebsfasen, og 210 dag i cruise fasen. Men kan jeg tage 1 dag i angrebsfasen, 1 dag i cruisefasen, 1 dag i angrebsfasen, 1 dag i cruisefasen osv. til jeg har haft 6 dage i angrebsfasen?
Julie

22/11/2011 kl. 12:51
Nej, det kan du ikke. De 6 dage i angrebsfasen skal komme efter hinanden, for det er i angrebsfasen at man tager en 'kold tyrker'. Derefter starter cruisefasen.
Vejlebo

22/11/2011 kl. 12:57
Tak Julie. Det giver også mest mening, men synes bare, jeg havde læst noget andet et sted. Men nok mig, der bare har misforstået <br />
<br />
Nu tror jeg, at jeg nogenlunde er med . Nu mangler jeg bare at starte....
admin_kent

22/11/2011 kl. 17:30
Du kan evt. se denne artikel: http://dinslankekur.dk/2011/11/dukan-kuren-med-ude-og-hjemme-vs-dukan-kuren/<br />
Hvor jeg har beskrevet forskellene mellem dukan kuren fra ude og hjemme og den almindelige dukan kur.
zastrow

23/11/2011 kl. 10:29
Hos os har vi valgt at tage 5 dages angreb - og derefter 5 dages cruise.<br />
Er dette OK????<br />
<br />
Eller har jeg misforstået noget...
admin_kent

23/11/2011 kl. 10:48
5 dage i angrebsfasen kan være fint, men det er muligvis ikke tilpasset til den vægt du skal tabe. Du kan ikke kun tage 5 dage i cruise, du skal blive i cruisefasen indtil du har nået den ønskede vægt. I cruisefasen skifter du mellem dage med protein og dage med protein og grøntsager.<br />
Jeg anbefaler at man køber bogen, for at kunne følge kuren 100&#037; og gøre det korrekt.
Vejlebo

23/11/2011 kl. 11:18
Nu vader jeg måske lidt i det, men jeg vil godt være sikker på, jeg forstår det ret. Jeg HAR været inde at læse på FAQ og forskellene mellem Dukan og Ude &amp; Hjemme delen.<br />
<br />
Som jeg forstår det, så starter man med angrebsfasen i f.eks. 5 dage (for mit vedkommende er det 6).<br />
Derefter fortsætter man i cruisefasen indtil man har tabt det ønskede antal kg. I cruisefasen skifter man mellem at spise fra angrebsfasen og cruisefasen, bare med den forskel at man skal spise mere hvedeklid end i angrebsfasen. Er det korrekt forstået?
avj

23/11/2011 kl. 11:57
Håber da det er havreklid og ikke hvedeklid du spiser vejlbo - det i hvertfald det der står i programmet, bortset fra at de har lavet en skrivefejl i tillæget fra ude og hjemme på en af de sidste sider<br />
<br />
Vejlebo

24/11/2011 kl. 08:17
Hej AVJ <br />
Hi hi...jeg er slet ikke begyndt endnu, men det var så havreklid, jeg mente
admin_kent

24/11/2011 kl. 10:24
På proteindagene i cruisefasen må du også spise fra den tolererede liste. <a href="http://dinslankekur.dk/tilladte-og-tolererede-madvarer-dukan-kuren/" class="bbcode_url">http://dinslankekur.dk/tilladte-og-tolererede-madvarer-dukan-kuren/</a>
CJK

09/12/2011 kl. 10:49
Ganske kort:<br />
<br />
"Attack" og "PP-dage" i cruisefasen er ikke det samme. Du må spise mere havreklid på PP-dage i cruise, og der er også de tolererede madvarer i cruise.
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.