hej med jer,<br />
<br />
er det rigtig forstået at man skal veksle mellem "køddage" og "kød og grønssagsdage" eller er det mig der har misforstået det?<br />
<br />
og et andet spørgsmål, går det langsommere med vægttabet når man har sin menstation? bare så man ikke tænker hvorfor der ikke sker noget som der plejer? <br />
Vibeke1965
02/04/2012 kl. 10:31 |
Hej<br />
<br /> Du skal veksle mellem pp (køddage) og pv (kød og grønt) i cruisefasen - om du gør det 1-1 2-2 3-3 4-4 5-5 er op til dig<br /> <br /> Jeg tror det anbefales at have samme rytme hele tiden, men tror de fleste af os forsøger at få det til at passe med kalenderen, således at vi har pv dage når vi skal være sammen med andre/i weekenden.<br /> <br /> Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
susabri
02/04/2012 kl. 11:55 |
Mht til dit sidste spørgsmål, så er der meget forskel på hvor meget vand vi har i kroppen afhængig af vores cyklus. Så det er ikke ualmindeligt, at man har mere vand i kroppen omkring ens menstration. Så der er ingen grund til at miste modet, hvis vægten ikke lige er som ønsket
|
Dukangodt
05/04/2012 kl. 11:03 |
Okay tak for svar, så det ikke forkert jeg skifter hverdag med henholdsvis grøntsager og kød og kun køddage?
|
Mette1966
05/04/2012 kl. 12:34 |
Nej...Dukangodt.... sådan tror jeg mange gør - også jeg for det meste. Men som Vibeke skriver, kan man jo justere, alt efter, hvad man har på det sociale program
|
Dukangodt
10/04/2012 kl. 14:22 |
Men hvordan ser en dag ud for jer i cruisefasen, jeg ved godt jeg spørger meget, men tror lidt jeg gør det forkert?
|
Vibeke1965
10/04/2012 kl. 14:33 |
PP dag: brød med pålæg til morgen, og til formiddag, kød med æg og dressing til frokost, brød med pålæg om eftermiddagen, cheasy vanille/kærnenælk når jeg kommer hjem, kød, æg og dressing til aften (se opskrifter) - sukkerfri bolcher og cheasy vanille/kærnemælk og/eller en muffin til aftenteen<br />
Aftensmad pp: "tærte" med oksekød - kylling med dressing - hakkebøf med bløde løg og spejlæg<br /> <br /> PV: brød med pålæg og evt. agurk til morgen, formiddag, eftermiddag og aftente det samme. Frokost kød og salat/grønsager og dressing (spiser i kantine, så tager hvad jeg kan få) til aften kød og grønt igen.<br /> <br /> Aftensmad pv: kyllingefrikadeller med squash - pizza efter dukan opskrift - pandekage med hakket oksekød og salat<br /> <br /> Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
Helleq
11/04/2012 kl. 13:38 |
Mine dage ser nogenlunde således ud.<br />
Morgenmad på hverdage 1 dl youghurt(cheasy med en eller anden slags frugt) og 1 dl skyr blandet, og ½ bolle med f.eks smøreost light og en skive skinke/hamburgryg. I weekenden står den på et blødkogt æg med to skiver skinke light til og enten ½ bolle og et par pandekager eller en hel bolle til - med pålæg/ost. Og så spiser vi enten græskarmarmelade eller rabarbermarmelade til pandekagerne.<br /> <br /> Frokost på pp dage( køddage) er som regel en bolle, som jeg så deler i tre og så spiser hvad kantinen har at byde på af magert kød/pålæg, men som regel æg, tun, hamburgryg, roastbeaf( med lidt peberrod)osv.<br /> På grøntsagsdagene spiser jeg noget blandet salat med enten kød ( hvis det er magert) eller de samme ting som på pp-dagene. Men ingen bolle!<br /> <br /> Aftensmad på en pp dag kan være alt muligt, og gerne med en bolle til,f.eks fik vi æggekage med hamburgryg,skinke og ost i forgårs, og i aften laver jeg mexicansk oksekød med krydret fromage frais og ost og putter dem i pandekager. Tunmousse og noget ovnbagt fisk er også altid godt på en pp dag, når det er weekend.<br /> Og ja- jeg får 2½ bolle på pp dagene, men kun 1½ på pv-dagene, og så går det lige op, synes jeg .....<br /> Og på pv-dagene får jeg på en almindelig uge altid wok og kylling og grønt den ene dag ( med kokosmælk)- det plejer min søn at stå for, og vi laver ofte også moussaka og lasagne med melllemlæg af squash på de dage. Blomkålspizza er også fint , eller en god steg med rodfrugtemos til. Der er utallige muligheder<br /> <br /> Og husk at spise til du bliver mæt, og drikke en masse vand i løbet af dagen, det hjælper på vægttabet.<br /> <br /> God fornøjelse med det |
Vibeke1965
11/04/2012 kl. 13:43 |
Helleq<br />
<br /> Squash som mellemlæg - koger/steger du det først?<br /> <br /> Hvad er blomkålspizza? Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
Dukangodt
12/04/2012 kl. 15:43 |
ej tusinde tak piger det er så rart at få lidt feedback, især når man føler hvaa gør jeg egentlig det rigtig, men jeg veksler også mellem PP og PV dage, og idag er køddag, og hver morgen får jeg cheasy vanille med 2 spsk havreklid i. og så spiser jeg først igen til frokost hvor det er kød med kød på. (lidt kedeligt, men det går) nogen gange når jeg kommer hjem tager jeg lidt cheasy vanille igen. og så igen kun kød til aften. men kan godt høre i fordeler det lidt mere, jeg synes bare lige jeg har svært ved at overskue det hele... men jeg holder humøret højt trods alt, for jeg vil tabe mig, og har også tabt 4,7 kg indtil videre, så noget virker - og jo så husker jeg at drikke mit vand jeg skal have.
|
Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53
Fastelavnsboller