Oprettet af Delle d. 20/07/2013 kl. 09:11

Hvor meget kød?

Hej med jer.<br />
<br />
Jeg er lidt i tvivl over hvor meget kød man bør indtage i denne fase.<br />
<br />
Vil det stadig være 2/3 i forhold til grøntsager?<br />
<br />
Og i det hele taget bare meget kød som i fase 2?<br />
<br />
På forhånd tak for svar og dejlig dag derude

Delle

20/07/2013 kl. 09:21
Åhh så lige et sted at der stod 800 g. Er det rigtigt?
admin_kent

20/07/2013 kl. 09:30
Der er som sådan ikke en bestemt mængde, men det er svært, at få nok proteiner andre steder fra. Du kan spise æg, fisk og skalddyr, men du skal gerne også spise noget andet kød. Det er jo ved, at indtage den store mængde proteiner, at du taber dig.
Delle

20/07/2013 kl. 09:39
Tak for svaret, så må jeg jo prøve ihærdigt.
rikken

20/07/2013 kl. 10:21
Hej.<br />
Jeg tror ikke at man skal hænge sig op på antal gram, men der imod fordelingen af fødevarer. Feks. skal man på PG dage sigte efter en fordeling, der hedder 1/3 grønt og 2/3 protein. Hvis du spiserforholdsvis mange mælkeprodukter, kan det måske for dig betyde, at du ikke taber dig så meget, som du ellers ville have gjort, da mælkeprodukterne indeholder en del mere kulhydrat end kød, fisk og æg.<br />
Jeg mener heller ikke at man skal tvinge sig selv til at spise mere, end man er sulten til og Mr. Dukan gør også megetud af i bogen at forklare, hvordan vi har glemt at spise for at ernære vores krop, men i stedet spiser for psykologisk gevinst (trøstespisning, hyggespisning osv.) Kunsten må vel være, At man lærer at skelne mellem sult og 'sult'. Samtidig skal du passe på ikke at vente med at spise til du er glubende sulten eller at sulte dig selv - det kræver viljestyrke at være sulten hele tiden og kan påvirke motivationen, så man risikerer at falde i med chokolade eller andet forbudt guf <br />
Håber at du kan bruge det til noget og at du trives og har succes med at nå dit mål
iben_kan

20/07/2013 kl. 11:34
Jeg spiser hverken svine- eller oksekød og jeg taber mig rigtig meget. Spiser store mængder kylling, lidt fisk, lidt kalkun og æg. Det virker for mig at lave nogle kyllingedeller, som jeg fryser ned og tager med frosne. Så har jeg altid en back-up uanset hvor jeg tager hen.<br />
Jeg koger desuden en hel kylling ofte. Så har jeg det liggende i køleskabet, og når jeg bliver lidt småsulten eller lækkersulten - spiser jeg noget kylling, og lækkersulten forsvinder <br />
<br />
Måske det også kunne virke for dig - nu du ikke er så glad for kød?
Delle

20/07/2013 kl. 12:36
Tak for jeres forslag. Jo jeg kan godt lige kød, men ikke i store mængder. Måske hænger det sammen med at jeg kommer fra et hjem hvor der ikke var mange penge og der var det lidt kød og meget "fyldfoder" Så det er noget af en overvindelse for mig at spise kød uden ris/kartofler/pasta. Ak som den barndom følger med, selvom det er snart 40 år siden jeg rykkede hjemmefra.<br />
Men jeg tror jeg skal være lidt mere obs på mælkeprodukterne, så det ikke fylder for meget.<br />
Har kyllingekød i fryseren, så måske skulle jeg lige snitte nogle stykker - god ide.
Delle

21/07/2013 kl. 12:06
De kyllingedeller fik lige lidt for længe i ovnen - så de er som gummi
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum

Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44

Seneste kommentarer

Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.