Oprettet af Manne64 d. 10/11/2013 kl. 14:53

Madlede

Må man spise bulgur her i face 2 eller er det forbudt som ris, pasta og kartofler.....<br />
Jeg er på dag 9 og har mega madlede lige nu. Tvinger maden i mig, men er slet ikke sulten. Så nye madvare efterlyses


Manne64

10/11/2013 kl. 14:53
<br />
Hejsa.<br />
<br />
Jeg kæmper her på 7 dage med madlede. Har været 4 dage i angreb og er nu i veksel.<br />
<br />
RP dagene er de værste. Kan bare ikke få alt det kød ned. 8O<br />
<br />
I dag er grønt/protein dag.<br />
<br />
Ved ikke om det er kødet/proteinernes skyld, eller det bare den omstilling i kroppen der gør det?<br />
<br />
Har i dag spist lidt youghurt til formiddag (Ingen morgenmad da jeg stod sent op)<br />
<br />
Her ved 12.30 tiden spist et stykke dukanbrød med 2 stk skinke. Æggekage/omelet med kyllingstrimler lavet af (5 æg, som jeg deler med mand og søn) lidt gulerod og agurk. Men spiste det over et stykke tid, for jeg kan ikke få det ned.<br />
<br />
Nu skal jeg så have mellemmåltid, og jeg magter bare ikke kød lige nu. Så det bliver nok til lidt youghurt og grønt.<br />
<br />
Til aften skal vi have laks og rejer med hytteost og salat.<br />
<br />
Nogen herinde der har det på samme måde..og ellers har et godt råd :?<br />
<br />

Manne64

10/11/2013 kl. 14:53
Så er jeg lige blevet færdig med attack fasen, som jeg har kørt 10 dage, og så har jeg den vildeste madlede. Jeg havde ellers glædet mig til at måtte få lidt grønt. Jeg har et pænt vægttab, så det er ikke motivation jeg mangler. Føler mig også for træt til at "gide" at lave mad Uden dog at være søvnig. Jeg har bare haft focus på mad de sidste 10 dage.<br />
Har i andre også haft madlede. Gik 30 min i rask gang for at få appetit, men det hjalp ikke Betyder det noget hvis jeg bare ikke spiser i dag. Har dog fået min pandekage <br />
Jeg er lidt trist over det.
Manne64

13/11/2013 kl. 12:58
<br />
Anyone ?<br />
<br />
Det går dog bedre nu....
Pusselusken

13/11/2013 kl. 13:28
Jeg tror at det vil blive meget svært med Dukan, hvis man ikke kan lide kød. For hele konceptet er jo møntet på mange proteiner.<br />
<br />
Før Dukan spiste jeg kun kød een gang om ugen. Men det var ikke fordi jeg ikke kunne li det. Det blev hurtigt til en ny vane at spise rigtig meget kød fra marts 2012.
Manne64

13/11/2013 kl. 13:53
<br />
Hejsa.<br />
<br />
Tak for dit svar. Ja jeg ved godt det er sådan det er..og kan rigtig godt lide kød, men plejer at spise noget andet også. Du ved lidt kartofler eller pasta og grønt. Men det går nu meget bedre, så det er nok bare tilvænning :D
Vibeke1965

13/11/2013 kl. 13:54
Jeg tror din mad/kød lede går over igen, spis du bare noget yoghurt og så kommer det tilbage - måske kunne du holde lidt igen med æg, jeg har i hvert fald lagt mærke til, at æg i for store mængder kan gi mig madlede.<br />

Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Gitte N

14/11/2013 kl. 00:39
Jeg har oplevet lidt af det sammen med madlede, men da jeg så fik øjnene ordentligt op for de tilladte og tolerede madvarer på proteindage, så åbnede mulighederne sig for tilbehør, der ligesom "frisker" alt kødet lidt op. Forslag: bagte løg, cornichoner, dressinger, pesto af basilikum, persille, hvidløg, citronsaft, lidt olie, vand, salt og peber, ketchup, sennep m.m.<br />
Jeg bager dukanbollerne, så jeg altid har masser af dem i fryseren. Det samme med små muffinsæggekager med kylling eller skinke og skinke-løg-tærten, så der altid er til mellemmåltider, madpakke, eller tilbehør til aftensmaden.<br />
Hvis du har en sød tand kan du jo gå på jagt i opskrifterne her for oven for proteindage og finde noget, der passer dig, så det ikke kun er kød, kød, kød, og yoghurt, men måske også en kanelmuffin eller hvad med vafler?<br />
Det eneste, du skal huske, er at holde styr på er hvor meget havreklid, du får, og hvor mange af de tolerede, du bruger.<br />
Held og lykke med at få glade madvaner på proteindage <br />
Med venlig hilsen Gitte


Manne64

14/11/2013 kl. 09:33
<br />
Tusind tak....Dejligt med lidt flere gode råd <br />
<br />
Æg spiser jeg såmænd ikke så meget af, men får da nok et par stykker om dagen, alt efter hvad vi skal have.<br />
<br />
Men de der små æggekagemuffins dem må jeg prøve
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.