Oprettet af Lena88hansen d. 25/09/2012 kl. 20:38

Dagbog

Så er jeg gået i krig!<br />
Første dag på Dukan kuren, jeg er meget spændt!<br />
Jeg vil meget gerne tabe mig 10 kg., og beholde vægten dér, så nu giver jeg DD en chance.<br />
Tidligere har jeg prøvet Weight Watchers, hvor jeg tabte 4 kg., men har taget dem på, da jeg "glemte" at tælle points. Tror at det vil fungere godt for mig med at have konkrete ting, som jeg må og ikke må spise. Denne hjemmeside er en kæmpe inspiration, var lykkelig over at finde lidt på dansk, det er altså bare noget andet!<br />
<br />
Morgenmad:<br />
Vanilje Youghurt 0,1&#37;/ Creme Fraiche/Havreklid pandekage.<br />
Kaffe.<br />
<br />
Middag:<br />
Tunmousse m. æg & creme fraiche.<br />
<br />
..Er der nogle, som har en god opskrift til en slags pandekage som morgenmad?<br />
<br />
Glæder mig til at komme i gang :D<br />
<br />


mig

25/09/2012 kl. 21:19
Hej Lena og velkommen <br />
<br />
Dejligt du er godt forberedt det gør det hele noget letter <br />
Hehe ja så er du kommet på den rigtige kur siger et andet kødsvin <br />
<br />
Ja men det er jo bare lige at piske et par æg sammen og så kan du jo komme noget kød i alt efet hvad du kan li, oksekød, tun, rejer, skinke osv + krydderier el. krydderurter<br />
<br />
Tja det er jo også bare lige at røre noget fromage frais,skyr eller noget i den stil sammen med måske hvidløg eller karry, ketchup osv. mener hvis du prøver at skrive dressing i søgefeltet kommer der helt sikkert noget frem Det er jo kun fantasien og ens smag der sætter grænser <br />
<br />
Held og lykke med din nye livsstil
lucky

26/09/2012 kl. 06:05
Hej håber du får en god start,du er da forberedt og fuld af gåpåmod og du vil se det virker. Har du sat dig nogle delmål<br />
og hvornår starter du op ?<br />
God dag.<br />
kittykat

26/09/2012 kl. 08:35
Velkommen til og håber du får en rigtig god start på mandag :D
"Anonym"

26/09/2012 kl. 10:47
Velkommen til <br />
<br />
Du lyder topmotiveret - det er jo kanon!!<br />
mange gange held og lykke
Allimac

26/09/2012 kl. 20:38
Det er fantastisk er du er så klar som du er. Jeg håber du fik en god start i mandags, og allerede nu kan se et foreløbigt resultat på vægten.<br />
<br />
Vi skal nå det samme slut mål, i tabte kg, så glæder mig til at følge dig herinde <br />
<br />
Som lucky skriver, så er det godt at opsætte delmål, har du lavet sådan nogen? Sæt det første lavt, så bliver du stolt når du når det, og det er inden for en overskuelig rækkevidde
Lena88hansen

30/09/2012 kl. 16:03
Hold da op - hvor er det fedt at så mange af jer der skriver - bliver helt glad <br />
Lucky: Jeg har endnu ikke sat nogle delmål, jeg vil igennem fase 1 og se hvor jeg står - da jeg er en stor pige ved jeg ikke helt hvor meget jeg endnu smider og tænker jeg sætter nogle delmål derefter <br />
Allimac: Super at vi skal tabe det samme, det må vi da udnytte og hjælpe hinanden! <br />
Jeg starter som skrevet i morgen og har idag handlet ind og skal til at lave en røvfuld frikadeller til fryseren så jeg har bare lidt på lager... Jeg er meget spændt og glæder mig til at komme igang, der er dog dukket flere spørgsmål op ;o) Må vi godt spise pølser? og hvordan er det generelt med svin? Jeg er meget stor fan af skineshcnitzler?<br />
Regner med at smutte på vægten i morgen tidlig og så først igen lørdag... Kan jo se at man taber meget i fase 1 og håber på at jeg også gør det - men samtidig er jeg bange for at blive skuffet, hvis jeg ikke taber mig... Så er liiidt nervøs men mest spændt!<br />
Skriver lige en update i løbet af ugen om hvordan det går
mig

30/09/2012 kl. 17:01
Ja du spise kyllingpølse men det høre under Tolererede mad se her: http://dinslankekur.dk/tilladte-og-tolererede-madvarer-dukan-kuren/<br />
<br />
Altså man må sådan set ikke spise gris men vil sige hvis det ikke er hver dag og så med en meget lav fedt &#037; så går det
Lena88hansen

01/10/2012 kl. 19:51
Uha.. Så er første dag i attack fasen næsten overstået... Startede dagen med at springe på vægten og så forhåbenligt det tal for sidste gang :-/<br />
Spiste vanilie youghurt med havreklid blandet i til morgenmad og "smurte" madpakke til dagen ved at putte kyllingedeller i pose og skære en kyllingfilet i hapsere.. Det holdte fint og da jeg kom hjem fra skole ved en 3 tiden, snuppede jeg lige nogle ekstra deller... Men så meldte dagens udfordring sig... Jeg skal have bestyrelsesmøde herhjemme i morgen og vil bage en kage til mine gæster og vil sende resten af kagen med min mand på arbejde i morgen.. Uha, det er min yndlingskage og sidder i øjeblikket og prøver at gemme mig for den så jeg ikke bliver fristet... Men indtil videre har jeg stadig en rygrad <br />
<br />
Til aftensmad lavede jeg kylling i ovnen med kalkunbacon rundt om.. MMM <br />
<br />
Glæder mig allerede til i morgen tidlig hvor jeg skal have "english breakfeast" hvilket stadig virker vildt urealistisk og skal eksperimentere med Dukan pandekagen <br />
<br />
de sidste tanker på denne dag 1 handler om, at jeg ikke helt forstår at jeg skal kunne tabe mig på denne måde? Det virker meget forkert og er stadig bange for at det ikke skal virke.....<br />
<br />
Så nu vil jeg fortsætte med at ignorere kagen ude i køkkenet, kramme min pepsi max og kigge på tøj jeg gerne vil have NÅR (og ikke hvis) jeg taber mig <br />
<br />
Rigtig god aften til jer ude i Dukan-land
mig

01/10/2012 kl. 22:37
Dejligt at høre din dag er gået så godt <br />
<br />
Så fingerne væk fra den kage !!! Husk at få lavet noget til dig selv i morgen når de andre spiser kage så du ikke bliver fristet <br />
<br />
Ja men tror mig, det virker bare se på min lilyslim <br />
<br />
Jep, når du har tabt dig Jeg står lige her og hepper på dig, håber du kan høre det <br />
<br />
Og¨så en rigtig god aften til dig
lucky

02/10/2012 kl. 06:00
håber du kunne holde dig fra kagen det var ellers noget af en udfordring på dag 1 hmm jeg ved faktisk ikke om kalkunbacon må spise under fase 1... men måske en anden har et bud.<br />
Og en ting kan jeg berolige dig med DET VIRKER så se du bare på tøj du engang skal købe,<i>men en gang for alle så handler det også </i><i>om tålmodighed </i>i starten går det godt men så er der mange der står stille på et tidspunkt og det er så her man skal hive sin tålmodighed frem og så virker det.(bare et godt råd hvis du rammer muren engang ikke for at skrame dig)<br />
God dag....
mig

02/10/2012 kl. 08:34
Jo man må gerne spise kalkunbacon i fase 1
Lena88hansen

03/10/2012 kl. 23:13
Mmm.. Sidder og nyder et lille glas vanilie yoghurt efter en lang dag med skole, arbejde og volley! Havde egentlig lovet mig selv ikke at hoppe på vægten før lørdag, men kunne ikke dy mig i morges... Minus 2 kg!!! Synes det er helt ubeskriveligt, men kan også mærke at der sker noget Dog er jeg lidt bange for om min mave begynder at brokke sig lidt, men regner med at det går over :-/<br />
<br />
De sidste par dage er gået godt og jeg holdte mig fra kagen OG fra slikket på arbejde og har i stedet kastet min mad-kærlighed på dukan pandekagerne.. Laver dem uden sødemiddel og bruger dem som madpandekage til frokost... MMM Glæder mig til at jeg må få mere end 1 om dagen!Samtidig har jeg opdaget at lidl's fedtfattige mærke (Linessa men jeg det hedder?) - det er da bare fantastisk! Så nogle af jer skrev om det herinde og det er da nogle dejlige billige produkter <br />
<br />
Nå, må hellere smutte i seng, så jeg er klar til en ny dage i morgen! Håber i alle får en fantastisk god torsdag - min består af opgaveskrivning og volley <br />
<br />
Tak fordi i læser med og kommenterer - det er så rart!
mig

04/10/2012 kl. 09:41
Ja det kan godt være svært at holde sig fra vægten i starten tillykke med tabet <br />
Husk at drikke nok væske og dine gå ture det kan hjælpe på maven <br />
<br />
Du er super flot du har holdt dig fra de usunde ting, forsæt den gode stil <br />
Dejligt du har fundet en erstatning for de søde ting <br />
Ja jeg bruger rigtig meget Linesssa fra lidl også fordi det er der man finder den laveste fedt &#037; og ja netop de er billige <br />
<br />
Kan du ha en super dejlig dag
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.