Jeg er quinde, 52 år. I 1979 fik jeg forhøjet stofskifte GRAVES,gik med det ubehandlet i 3 år, hvorefter det gik i sig selv igen, i 96 vendte det tilbage efter 4 reagensglasforsøg, det har jeg så levet med on/off siden og er siden blevet plus 30 kg, normalt er jeg under forløbet blevet nogenlunde normalvægtig igen, bare ikke efter sidste gang hvor jeg for to år siden var indlagt igen igen, siden har jeg kæmpet med de overflødige kilo, jeg er den uheldige vinder af 1 ud af 5 der af uforklarlige årsager (Lægens ord) bliver overvægtig af GRAVES Jeg kan godt tabe mig, men det er en kamp en kamp der er så svær at kæmpe, og hedder to skridt frem og tre tilbage.<br />
Nu er jeg så hoppet på DUKANbølgen og håber JEGKAN, jeg startede mandag d. 10/9, efter 3 dage vejede jeg mig og havde tabt 3 kg, lykkelige jeg, meen efter at ha afsluttet angrebsfasen hoppede jeg igen på vægten minus 1 kg altså på to dage havde jeg taget 2 af de 3 tabte kg på, Det er sgu ikke iorden, lige der hvor man skal trække sig selv meeeget hårdt i håret for at komme videre og bevare sit positive sind, meen jeg er blevet sidende på hesten og rider derudaf, overvejer om ikke bare jeg skal smide den pokkers vægt ud, og mærke efter hvordan det går? På tredie dagen blev jeg godt nok rigtig dårlig, jeg havde hovedepine var svimmel og hundetræt, det er faktisk først i dag, 8 dagen hvor jeg er blevet mig selv igen, og jeg er rigtig glad for at jeg har holdt ved, og forhåbentlig forsætter den lange vej der er at tilbagelægge..<br />
Angrebfasen:<br />
1. Dag<br />
Jeg tog en svinemørbrad, ja ja svin, men det gjorde jeg, afpudsede den for alt fedt og sener, tørstegte den på en pande med salt og peber, det gik jeg så og små hapsede af i løbet af dagen, til aften lavede jeg en DUKAN pandekage, lagde stykker af mørbraden på lavede en dressing af fromage fraich med karry, tilsatte en spsk dressing over mørbarden, det smagte rigtig godt.<br />
2. Dag<br />
Kyllingefarsfrikadeller lavet som alm frikadeller, udskiftede melet med to spsk havreklid, disse frikadeller holdt i 4 dage, på denne dag spidte jeg gennem dagen 6 stk, lavede om aftenen en pandekage som dagen før, så bare med skiveskåret frikadelle.<br />
3. Dag<br />
Middag: 2 æg til æggekage, 3 skv kalkunbacon, efterfølgende tørstegte jeg 400G 7% oksefars blandet med lidt hvidløgspulver og chiil, plus en tsk tomatpure på dåse, salt/peber, og atter engang lavede jeg en DUKAN pandekage til aften og så denne gang med oksefarsen, det der blev tilbage spiste jeg senere på aftenen.<br />
4. Dag<br />
Stegte 4 laksefileter tog 150 g rejer, lavede en sauce af 1 1/2 dl skummet mælk kogt op jævnet med maizena drysset tørret persille, dette delte jeg i 4 dele og spiste i løbet af dagen.<br />
5: Dag<br />
1 DUKAN pandekage til morgen, 400 g oksefars formet til 4 bøffer, en til middag, og til aften 2 stk med et spejlæg på hver, den sidste blev fortæret senere på aftenen.<br />
6. Dag<br />
MINUS 1 KG<br />
1 1/2 dl vanilieyoghurt et stk 20g DUKAN brød til morgen.<br />
Plus grønt i dag, 2 skv oksesteg et kvart blomkål og ca 300 squach, sauce af blendtet rød peber tomat chilli salt peber og paprika, sen aften et kyllingelår, minus skind.<br />
7. Dag<br />
1 1/2 dl vanilie yoghurt 1 stk 20 gr DUKAN brød, mødte aftenvagt, så spiste kl 14 2 skv oksekød et stk kylling.<br />
kl 01, et kyllingelår et overlår uden skind naturligvis.<br />
8. Dag<br />
1 1/2 dl vanilie yoghurt 20 gr DUKAN brød, 1 hakkebøf med 2 spejlæg til frokost, kl 16 1 hakkebøf i hånden, det samme på job kl 20.00 og igen kl 01.30 da jeg kom hjem.<br />
9.Dag<br />
.Startede fra morgenstunden med en bøf og en kop kaffe, derefter gik turen til tandlægen hvor en tand blev trukket ud, om eftermiddagen en bøf mere med spejlæg 2 kyllingepølser, til aften en DUKANpandekage med tørristet oksefars og en grøn peber, senere på aftenen 2 1/2 dl tørristet rester.<br />
10. Dag<br />
Minus 3 kg idag, altså ialt efter 9 dage OPTUR Startede morgenen med en fiskedelle, pga min manglende tand har jeg ikke spist i løbet af dagen, men til aften stegt kyllinge filet med hvidløg forårsløg rød peber chilli, tomatpure, skummetmælk, jævnet med maizena, dertil blomkål og broccoli, uhhhh det smagte<br />
11. Dag<br />
500gr. kyllingefilet tørstegt med salt peber, spist jævnt fordelt over hele dagen, har ikke rigtigt haft lyst til at spise noget i dag, min mave er slået helt i stykker efter maden igår???<br />
12. dag<br />
I dag lavede jeg bøffer af 500g oksefars, dem har jeg spist løbende gennem dagen.<br />
13. Dag - 5 kg<br />
I dagvar en minus dukankurdag, jeg har været til konfirmation og spist kinesermad.<br />
14.Dag<br />
Kød kød og kød<br />
15. Dag<br />
Atter kød kød og kød.<br />
16.Dag<br />
Græske frikadeller gennem hele dagen.- 7 kg.<br />
17. Dag<br />
Græske frikadelle morgen, stegt torskerogn aften.<br />
18. Dag<br />
Endnu engang græske frikadeller, massevis af grønt.<br />
19. Dag<br />
For det ikke skal være løgn Græske frikadeller masser af grønt puttet i en tomatsuppe. -9 kg<br />
20. Dag<br />
Morgen/middag 4 æg 6 skv kalkunbacon, til aften karrysuppe med kyllinge strimler og masser af grøn peber og broccoli.<br />
21. Dag
susabri
30/09/2012 kl. 21:42 |
Fantastisk start du har haft. Det var super at du fik skruet op for måltiderne, det er den sikre vej til vægttab :D<br />
<br /> Og velkommen til her :D |
ettig
08/10/2012 kl. 01:55 |
- 9kg på18 dagen<br />
Ja der står jeg så stadig, jeg har været syg siden mandag, jeg har haft den sygeste mave, jeg havde faktisk regnet med at ha smidt nogl kilo på den bekostning, men nope og det viser jo så igen at den der med at spise, den dur, det er ikke meget mad jeg har fået indenbords, nå men det råder jeg så bod på fra i morgen, sååå skal der spises så vil jeg sige 1000 tak for alle jeres søde beskeder til mig, det er altså psykologisk at der er nogen der følger ens bevægelser herinde, man bliver jo helt høj af det HVEMKAN VIKAN DUKAN |
lucky
08/10/2012 kl. 09:50 |
Det er da også et vægttab du kan være stolt af,jeg har vist også den der cd fra ude og hjemme men har ikke prøvet den.<br />
god uge til dig. |
ettig
08/10/2012 kl. 11:55 |
Hej Lucky, du skulle ta og prøve den, men husk det skal være hver dag, får du ikke andet ud af det så får du i al fald en slapper du har da godt nok også selv tabt en god gang kilo og lige om lidt i havn, hvor er det sejt gået og god uge til dig også<br />
|
mig
08/10/2012 kl. 20:01 |
Syntes også det er et flot tab Håber du er frisk igen <br />
<br /> Ja vi kan så <br /> <br /> Ha en super aften |
Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53