Oprettet af Follin d. 01/04/2013 kl. 16:51

Klar, parat, start

Så er det fame nu..........<br />
Efter mange halvhjertede forsøg på at følge diverse kurer er vi nu startet på Dukankuren. Og hold da kæft jeg har stort set været i køkkenet hele dagen...ikke for at lave det store påskebord, men for at forberede frokost til madpakkerne imorgen.<br />
<br />
Når man som vi er 3 der skal følge kuren, kræver det en del planlægning, hvis ikke vi skal ryge i fælden og snuppe noget hurtigt og forbudt.<br />
<br />
Alle blev vejet i morges, og vægten er nu gemt væk for at komme frem om 5 dage, ved af erfaring, at vi ellers hopper på den konstant :?<br />
<br />
Der er ingen af os der har et konkret tal på hvor meget vi skal smide, vi lader spejlet og tøj der pt. er for småt bestemme hvornår målet er nået. :P<br />
<br />
Vi har de sidste 14 dage gennemtæsket diverse opskrifter og jeg glæder mig helt vildt til at afprøve mange af dem, men allermest glæder jeg mig til at krympe <br />
<br />
Go dag til alle


Kathrine

01/04/2013 kl. 17:15
Sikke en fantastisk forberedelse, er meget imponeret Glæder mig til at høre, hvordan det kommer til at gå med jer alle tre :D I skal bare give den fuld gas, det er det hele værd :D
fauer

01/04/2013 kl. 20:54
lyder godt velkommen til og held og lykke med det, i spørger bare hvis i er i tvivl om nået, så er der altid en der hjælper<br />
hilsen Birgit.
tabt 26 kg, er i fase 3
Follin

03/04/2013 kl. 23:17
Så er 3 dagen ved at være slut, og hold nu kæft vi er alle ved at kaste op over kød.....vi er i forvejen ikke de store kødspisere, så de sidste 2 dage bliver noget af en prøvelse...<br />
Vi har reageret vidt forskelligt, tøserne er TOTAL flade og sover super om natten...på nær de natlige must på toilettet for , at komme af med alt det indtagne vand...<br />
jeg derimod har fået en masse energi, men sover så som en dør om natten...det håber jeg dælme går over på et tidspunkt <br />
Jeg behøver vist ikke at sige, at vi GLÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆDER os til lørdag, hvor grøntsager bliver tilladt , og at vi SELVFØLGELIG fortsætter uden snyd...
Follin

05/04/2013 kl. 10:24
Så faldt jeg ski i vandet og snød........Jeg ku simpelthen ikke lade vægten være, og da jeg er den eneste der ved hvor den er udnyttede jeg det :P ......og vupti....på dag 5 i fase 1 siger min pt. aller bedste ven minus 3,1 kg.......<br />
Jeg er en kende overrasket, så har vejet mig MANGE gange for, at sikre mig at vægten ikke tog fejl <br />
Jeg har altid haft forholdsvis let ved at smide de overflødige kilo, når lige der havde sneget sig lidt ekstra på....det stoppede så da jeg nåede de magiske 40 år.....så 3,1 kg. er i den grad en kæmpe motivationsfaktor når man som jeg er ved at brække mig over kød <br />
Fra imorgen er grøntsager tilladt, og de ligger allerede og venter på, at blive forvandlet til en festmåltid, der skal indtages med en STOR fed bøf fra slagteren..... <br />
<br />
Imorgen er så os dagen hvor tøserne skal vejes....håber tallet på vægten er tilfredsstillende for motivationen....er i hvert fald pisse stolt af , at de har overholdt det til punkt og prikke...<br />
Gooood weekend
Suan

05/04/2013 kl. 10:37
Det er rigtig godt gået. Tillykke med det store tab. Det kan du fint være stolt af <br />
<br />
Hvor gamle er tøserne, der også snart skal vejes???
Erhardi

05/04/2013 kl. 10:42
Hvor er det bare super flot. Jeg er på tredje dagen og vil være lykkelig hvis min vægt fortalte det samme på søndag <br />
<br />
Så længe det er vejningen, du falder i med, så er det okay
Follin

05/04/2013 kl. 10:56
SS...taaark.....har fame også holdt hårdt....<br />
<br />
Tøserne er 15 &amp; 18.....den yngste har i en årrække været ca. 10 kg overvægtig...hun tabte så 8-10 kg. af egen fri vilje op til hendes konfirmation. (Hun er typen der spiser når hun ikke ved hvad hun ellers skal lave)....de har så sneget sig på igen...nu står hun for, at skulle på idrætsefterskole, og selvom hun spiller håndbold ca. 8 timer ugentligt har hun ikke smidt nogle af dem ( chokolade papiret i hendes tasker og lommer indikerer hvorfor )...så dukankuren bliver for hende brugt som en kickstarter, da jeg godt ved, at det megen sport kræver en del mere en vi andre skal spise...<br />
<br />
Den store tog 10 kilo på da hun gik på efterskole, og da hun grundet en knæskade og diverse operationer i fødderne ikke kan spille håndbold mere, ja så er det sku svært at tabe sig, når hun som sin søster også er ret glad for chokolade.
Suan

05/04/2013 kl. 11:14
Puha, det er hårdt for sådan et par størrelser...<br />
<br />
Jeg spørger, for jeg har selv én på snart 13, som også elsker chokolade og spiser, når hun keder sig. Til gengæld dyrker hun INGEN sport... sååå... Jeg prøver virkelig at piske hende i gang ...<br />
<br />
Men det er super sejt, at de er indstillet på kur, og at de så også overholder det. Håber virkelig på en sejr for dem, også
Follin

05/04/2013 kl. 11:24
Ja det er hårdt, specielt når klassekammeraterne sidder med LÆKRE madpakker <br />
<br />
Inden hendes vægttab prøvede jeg også at gøre alt for, at hun kunne tabe sig....det lykkedes så ikke...højst et par kilo i ny og næ, som så alligevel røg på igen....specielt efter besøg ved hendes far ..... Så kom der en dag, hvor hun var træt af, at " gemme sig " i store jogging bukser &amp; trøjer, når alle veninderne rendte rundt i smart tøj.. Det var vist den første kickstarter for hende....de ekstra kilo på sidebenene synes så ikke af det samme som sidst, men hun er jo os vokset en del ...
mig

05/04/2013 kl. 23:49
Hej og velkommen til dig <br />
<br />
Ja men hvor er det bare en god beslutning du/i har taget og kan jo se du har tabt en del, tillykke med det Nu bliver det spændene at høre hvad tøserne har tabt <br />
<br />
Hepper på i alle når det mål i får hen af vejen <br />
<br />
Spørg hvis du er i tvivl om noget <br />
<br />
Held og lykke <br />
Rita
Follin

06/04/2013 kl. 10:47
Yihaaaa.....store vejedag efter 5 til tider hårde dage..<br />
Familien er nu 7,9 kilo lettere fordelt på:<br />
Pode 1 2,8 kg.<br />
Pode 2 1,7 kg.<br />
Mig 3,4 kg.<br />
Vi er SÅ stolte, ikke kun over vægttabet, men i den grad også over at have overholdt kuren 100 &#037; .....og måske vi alligevel IKKE har, for fandt så lige ud af, at flåede tomater vist ik helt er tilladt, ihvertfald ikke i den mængde vi har brugt <br />
Vi har fra start snakket om, at vi med garanti ikke ville tabe os med samme hastighed, og det er resultatet jo et klart bevis på...men ingen er skuffede...<br />
Pode 2 undrede sig en anelse over at hun havde tabt mindst, nu det rent faktisk er hende der dyrker mest motion..<br />
Det tror jeg så har en del af årsagen, den megen håndbold/ styrketræning gir hende de muskler vi andre så ikke har <br />
Idag er så første dag med grøntsager, og hold nu k... vi glæder os til aftensmaden ...<br />
Pode 2 indtager køkkenet og skal bage til den helt store guldmedalje....er spændt på hvordan det forskellige kommer til at smage. 8-)<br />
Er super glad for jeres kommentarer, og tilbud om hjælp når det behøves, for det kommer HELT sikkert på et tidspunkt. 8O<br />
Ha en fantastisk lørdag
mig

06/04/2013 kl. 11:43
Weeee hvor er det bare godt gået af jer alle, tillykke <br />
<br />
Ja men i kan helt klart godt være stolt alle 3 <br />
<br />
De tomater der er 1 spsk om dagen i angreb <br />
<br />
Det komme jo også an på hvor meget man har at ta af og som du selv er inde på så dyrker hun mere motion og opbygger flere muskler end jer andre Det er en rigtig god idé at måle sig også for hvis der ikke er tab på vægten kan der godt være i cm <br />
Har i taget før billeder ? de kan også være en stor hjælp hen af vejen <br />
<br />
Hehe ja sjovt som man kan savne grønt <br />
<br />
Kan i ha en rigtig dejlig weekend <br />
Rita
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.