Oprettet af Louise Jensen d. 11/02/2014 kl. 11:10

Louises dagbog

Hej  alle sammen  

Nu ville jeg også gerne lige prøve det der dagbog for at se om det ikke kunne motivere en endnu mere til at holde fast.

Mit mål er at jeg inden august hvor jeg skal 14 dage til Italien med min kæreste og et vennepar skal have tabt mig 24 kg så jeg rammer de 70 det ville være en stor drøm for mig da jeg ikke kan huske hvornår jeg sidst har været så langt nede.   Men nu har jeg besluttet mig for at det skal være nu, jeg kæmper på .

Jeg har gennem tiden prøvet forskellige former for diæter men efter en veninde fortalte mig om dukan kuren tænkte jeg at det kunne jo ikke skade at prøve, så her er jeg og er glad for man endelig har fundet en kur hvor man ikke behøver være sulten eller skulle veje alt sin mad

Jeg startede på Dukan kuren i uge 6 og startede med 7 dage i angrebsfasen hvilket resulterede i et samlede vægttab på 4,3 kg som virkelig har sparket min motivation i gang.

Jeg er fra i går af begyndt på vekselfasen og veksler dagligt mellem RP og PG, havde hørt man kunne tage lidt på når man gik på PG efter angreb men da vægten kun sagde at jeg havde taget 100g på i morges blev jeg fortrøstningsfuld

Håber at vi kan hjælpe hinanden igennem dette forløb og at der er nogen som finder disse indlæg interessante

Min start vægt: 94,4kg, nuværende vægt: 90,6kg, samlet tab 4,2kg


Susanne Lausten

11/02/2014 kl. 14:47
Hej Louise

Velkommen til

Jeg er også ny herinde og har lige som dig et mål det hedder " vær slank til sommer "

Glæder mig til at følge din dagbog
10/1 Start vægt 104,5
10/2 95,5
Louise Jensen

11/02/2014 kl. 14:58
Jamen velkommen til dig også

så lad os se om vi ikke kan nå vores mål 
bigandtall

12/02/2014 kl. 05:53
Velkommen til jer begge og flot vægttab på 6 dage Louise!
Louise Jensen

12/02/2014 kl. 10:01
Mange tak er også glad for min start.

i går stod menuen på:

Morgen a38

middag : cheasy med havreklid

Aften : lakse filet med parmaskine og kold hollandaise

synes efterhånden det er ved at blive en vane for mig at spise morgenmad, har jeg ellers aldrig spist før, kunne godt gå helt ind til aften uden at spise.  kan da også se at ved at spise flere gange om dagen spiser jeg faktisk mindre end jeg har gjort før. har dog stadig problemer med at få drukket alt det vand som jeg skal men jeg er begyndt at sætte 3 halv liters vandflasker i køleskabet om morgenen og så kan jeg hele tiden holde øje med hvor langt jeg er kommet det hjælper en smule.

vægten i dag sagde - 100g så de 100 g jeg havde taget på i går er nu væk, så er på rette spor igen.

i dag står den på studie dag her hjemme og sidder lige og overvejer hvad jeg skal finde på til aften.

Nogen forslag er på PG dag i dag

god dag til jer alle
Christel

12/02/2014 kl. 11:23
<strong>Velkommen til, og flot vægttab. Pøj med projekt Slank</strong>
Louise Jensen

12/02/2014 kl. 11:25
Mange tak
AniaTHS
Stege, Danmark
12/02/2014 kl. 11:40
Hejsa og velkommen til.  Super flot start du har fået  

Louise Jensen

12/02/2014 kl. 12:33
Mange tak

nu må vi se om jeg kan fortsætte , nok bare ikke med så højt et tempo som nu
Louise Jensen

13/02/2014 kl. 14:33
så blev det også torsdag og for mit vedkommende betyder det weekend indtil tirsdag, med undtagelse af to korte vagter lørdag og søndag.

bestemte mig for i går at jeg ville lave rodfrugtmos  og oven stegt kylling overlår. men da mosen endte med at blive lidt vandet blev det bare til kylling og yoghurt. men det er jo også godt

synes jeg er ved at være kørt lidt fast i hvad man skal have med på madpakken, har forsøgt mig med croissanter som er fyldt med ost og skinke, en opskrift som jeg fandt her inde , men de faldt ikke lige i min smag, desværre. så de sidste par dage har den bare stået på rester af protein fra dagen før og yoghurt. lidt kedelig, men det skal jo bare mætte.

Bestemte mig for at forkæle mig selv lidt i dag så har været ved fiskehandleren og købe fiskefars samt laksestykker og tænker at det skal spises over weekenden, det skal nok blive godt

Kæresten og jeg har snakket om at tage ud og spise i aften, og i biografen da der nok ikke er så mange ude i dag som der vil være i morgen, så regner med at bestille salat og kød har PG dag så det burde være ok.

glæder mig, det bliver dejligt at komme lidt ud

go dag til jer alle
Louise Jensen

13/02/2014 kl. 17:14
Vil da også gerne lige fortælle jer at jeg nu er nede på 87,7 dvs 7,1 kg væk på 11 dage er såå glad
Christina

13/02/2014 kl. 18:09
Hvor er det et flot vægttab! Godt gået

Mht. frokost er jeg nok ikke den bedste at spørge, men jeg har prøvet at lave kyllingerullen, som der er opskrift på herinde - den smager faktisk godt. Og der er til flere dage i sådan en rulle.

Jeg ved ikke, om du har mulighed for at opvarme maden? Hvis du har, giver det jo lidt flere muligheder. Ellers synes jeg også, at tunmousse eller tun rørt med fromage frais og krydderier er godt - evt. sammen med rejer. Eller hvad med noget tærte? Der er en opskrift her på siden på en madtærte.

Jeg har også før lavet en pandekage fyldt med lidt salat og så tigerrejer stegt med chili og hvidløg. Det smager godt og skal ikke varmes.

God tur i biffen - og ja, det lyder godt med kød og salat


Er startet forfra for at komme af med ca. 8 "genbrugskilo". Ny målvægt er 62 kg.
lucky

14/02/2014 kl. 04:51
Hej Louise..

velkommen på dagbog og rigtig flot vægttab,det er godt gået.Til madpakke kan du spiser boller med pålæg,hvis ikke du bruger dit klid til andet,varmt røget laks med hytteost,okse køds tærte smager ok kold,som Christina skriver så er der mange opskrifter,det gælder om at finde på noget så man ikke køre fast i det samme for så bliver man træt af det.

God weekend
Louise Jensen

14/02/2014 kl. 11:41
Tak for jeres svar, det vil jeg da prøve nogen a de ting

jeg har mulighed for at få min mad opvarmet på skolen så det er ikke noget problem. 

mit største problem er nok at jeg ofte komme så sent hjem om aftenen at jeg ikek lige kan oerskue og forberede middagsmaden til dagen efter, så det lyder dejligt med opskrifter som holder i flere dage. lavede i sidste uge lakseroulade med frisk ost 3% det blev rigtig godt og der var mad til 3 dage i

Bruger mine havreklid om morgenen på min yoghurt da jeg synes det giver er god mæthedsfornemmelse

er helt forundret over at det er gået så stærkt med at tabe de første 7 kg. men ved også godt at dette tempo jo nok ikke vare ved, på et tidspunkt går det nok lidt tilbage igen, men så længe det går som nu er motivationen høj

har egentlig lige et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med. jeg har siden i mandags været i fase to. men jeg har svært ved de dage jeg er i PG at finde ud af hvor meget grønsager man skal spise har læst et sted at der skal være 2/3 kød og 1/3 grønsager. men må ærgerlig indrømme at jeg nok næsten ingen grønsager spiser, og hvis jeg gør bliver det kun til aften.

er der nogen regler for på PG dage hvor mange måltider som skal indeholde grønsager ???
lucky

14/02/2014 kl. 13:13
Ja det er lige det med tiden,måske du i weekenden kan finde til at lave  noget forskelligt du kan komme på frost så er det nemt at tage op om aften til næste dag,deller,kyllingspyd osv.så skal du bare have noget grønt på pg dage.Jeg spiser lidt grøn til morgen og frokost og til aften ,typisk tomat,agurk ,peberfrugt ,lidt gulerod,aften bliver det salat eller kogte eller ovn stegt grøntsager samlet er det nok 300-400g.
Louise Jensen

14/02/2014 kl. 13:17
Lyder som en god ide, det vil jeg prøve, har alligevel lidt laks og fiskefars i fryseren så det skal nok blive godt

okay alligevel så meget . så har jeg vist de sidste 12 dage næsten kørt ren protein. men det vil jeg da prøve med grønsagerne.
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.