Oprettet af Asa11 d. 23/04/2013 kl. 21:36

Ny herinde :)

Halløj <br />
<br />
Jeg er ny herinde og er først startet på kuren mandag d.22/4-13<br />
Men allerede idag er jeg ved at gå kold. Har "kød'kvalme" konstant, ingen appetit. Maven går amok. Og jeg har ingen ideer til mad og intet ser godt ud.<br />
<br />
Jeg opgiver ikke men puuuuh jeg glæder mig til at ku spise grønt igen!!<br />
<br />
Jeg har været sammen med min kæreste i 4 år og der vejede jeg 59kg. Vi flyttede hurtigt sammen og købte hus og levede for godt så der tog vi begge lidt på ..<br />
For 2 år siden der blev jeg gravid med vores smukke datter... Og som størstedelen af alle der har været gravide så tog jeg på.. Med vægt, væske, baby, osv osv osv det var det ca 25-30kg.<br />
<br />
Tabte end del månederne efter fødslen meeeen det er bare ikke nok og alt står stille nu trods sund mad osv, så nu skal jeg igang med kur ... Og den her er så tiltagende fordi det er HER OG NU og samtidig på længere sigt...<br />
<br />
Men håber den her kød'kvalme og ideløse hjerne stopper hurtigt!<br />
<br />
<br />
Mvh


Vibeke1965

24/04/2013 kl. 07:36
Hej med dig og velkommen til her er nogle forslag til alle måltider, håber du kan bruge dem - kødkvalmen går over igen <br />
<br />
Morgenmad - hjemme og to go:<br />
- Kyllingestrimler/skinkestrimler/hakkebøf i små stykker svitses med løg dertil spejlæg eller røræg<br />
- dukanbrød med pålæg<br />
- cheasy vanille blandet med fromage frais drys af havreklid og hvedeklid (tubberware er super til at ha med - og jeg får ikke procenter for at sige det men der kommer ikke vædske ud i tasken)<br />
- Æg (hårdkogt eller blødkogt efter ønske) dertil dukanbrød<br />
<br />
Mellemmåltider:<br />
- kyllingstrimler med dip<br />
- små frikadeller med dip - kan laves af kylling, oksekød, svinekød<br />
- tunsalat: tun, fromage frais, løg og krydderier - spis bare en hel dåse til mellemmåltid<br />
- ½ dukanbolle med kødpålæg<br />
- cheasy vanille med lidt drys af havreklid eller hvedeklid<br />
<br />
Frokost:<br />
- Tunsalat med dukanbrød – eller uden<br />
- Æggesalat med dukanbrød (hårdkogt æg, fromage frais, purløg, karse, karry, salt og peber)<br />
- Røget laks med røræg og dressing (fromage frais med purløg)<br />
- Dampet laks (køles af) med reje dressing (fromage frais med citron, purløg og rejer)<br />
- Varmrøget laks med dressing<br />
- Kylling med dressing<br />
- En rest meatza med dressing til (her i angreb må du lave meatza uden ost)<br />
- rester fra aftensmad<br />
<br />
Aftensmad - her er det vigtigt at holde sig for øje, at dressing ikke er til at dyppe i, men til at læsse ovenpå i rå mængder :<br />
- Kylling stegt/i ovn med dressing<br />
- Hakkebøf med bløde løg og evt. spejlæg til<br />
- Tærte med oksekød (hakket oksekød svitses med løg, tilsæt lidt tomatpure, salt og peber - i ovnfast fad - 2 æg + 1 hvide piskes let sammen med mælk og fromage frais, salt og peber og hældes over - i ovn til den er stivnet)<br />
- Chili con carne - uden bønnerne men med masser af smag af chili - dertil fromage frais<br />
- Ovndampet laks med dressing<br />
- Dukan-Pandekage og så noget fyld af kylling med en dressing af fromage frais<br />
- Dukan pandekage med fyld fra chili con carnen<br />
- rød bøf med hvidløgsdressing<br />
- Dukan burgerbolle med hakkebøf og løg + evt. spejlæg<br />
- krebinet af mager hakket kalv og svin med en fromage frais dressing + evt. spejlæg<br />
- skinkeschnitsel med citron og sild (hvis man er til det)<br />
- Tærte med hytteost (løg, skinke/hakket oksekød/kylling og bacon svitses og i ildfast fad – 2 æg piskes let og blandes med 250g hytteost, salt og peber – hældes over – i ovn 200grader ca. 35-40 min. til den bliver gylden.)<br />
<br />

Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
UNIQE

24/04/2013 kl. 08:23
Hej og velkommen......<br />
<br />
Det er vist meget almindeligt med kødlede og ideforladthed..... Overlev de næste dage og brug noget tid på at forberede nogen måltider, så du kan spise det du har lyst til......<br />
<br />
Husk at angrebsfasen er en afgiftningsperiode, hvor kroppen reagerer..... og kan reagere voldsomt!<br />
<br />
Men bliv endelig hængende......<br />
<br />
Hvis du mangler ideer til hvad du kan spise, så prøv at kikke i min kostdagbog.... den ligger i forum som hedder vekselfasen. De første 6 dage er min angrebsfase.
Asa11

24/04/2013 kl. 10:07
Tusind tak skal i have ... Det var fantastisk med nogle ideer for jeg er virkelig lost nok også fordi jeg savner virkelig mit daglige frugt og grønt..<br />
<br />
Ved i om der er et alternativ til dukanbrød og boller... Jeg kan ganske enkelt ikke få det ned smagen er forfærdelig for mig... Har prøvet at lave brødet med yoghurt neutral istedet... Det blev lidt bedre men der stadig noget ved den havre/hvedeklid smag i brød der er ad..<br />
<br />
EvaSvensson

24/04/2013 kl. 11:21
Hej Asa! <br />
<br />
Velkommen til - dejligt, at høre er du er motiveret og har lyst til at kæmpe for dit projekt, det er nemlig første skridt.<br />
<br />
Jeg havde også rigtig svært ved omvæltningen til kød, kød og atter kød i starten. Jeg havde - ligesom dig - kvalme og slet ikke lyst til at spise alt det kød. Havde ondt i hovedet og min mave drillede. Men det er supervigtigt at du holder ud!!<br />
Det skal nok gå over igen - det er bare indtil din krop vænner sig til den nye kost og til at den er detox'et.<br />
<br />
Hvor mange dage skal du være i angrebsfasen? Jeg var der 4 og det var især 2. dagen der var slem for mig. Men lige pludselig er dagene gået og så må du spise grøntsager igen. Jeg følte jeg var i den 7. himmel da jeg på 5. dagen satte tænderne i et stykke broccoli :D<br />
Frugten må du vente lidt med og det syntes jeg også var svært i starten, men når du begynder at må få grønt igen, så tager lysten til frugt lige så stille af og du vænner dig til at spise kød og grønt.<br />
<br />
Nu skriver du, at du ikke bryder dig om dukanbrødet. Jeg har stor glæde af knækbrødet. Jeg plejer at spise mange skiver (3-4 store skiver eller mange små) kyllingepålæg på og så kan man næsten ikke smage brødet. Det er bare med til at give lidt struktur på det, du putter i maden.<br />
Desuden er havreklid og især hvedeklid rigtig godt for din mave, fordi det er rigt på fibre og det er netop dét, din mave savner når du kun spiser protein.<br />
<br />
Et godt råd: drik masser af vand, the, kaffe - alt du har lyst til at hælde indenbords (uden sukker!). Det hjælper også maven godt på vej og et glas koldt vand kan tit tage lidt af hovedpinen eller kvalmen..<br />
<br />
Hold ud og tænk på, at når du har overstået angrebsfasen føler du dig MEGA sej og så er der røget nogle hurtige kilo så du er supermotiveret. <br />
<br />
Hepper på dig!
Asa11

24/04/2013 kl. 15:38
Jeg skal være i angrebsfasen i 7 dage.<br />
Idag er 3 dag - og har intet tabt ? Er det normalt for må ærligt indrømme at når jeg har den kødkvalme og manglende appetit og hvis jeg så heller ik taber mig så forsvinder min viljestyrke snart
EvaSvensson

24/04/2013 kl. 16:22
Hmm, jeg tror du skal passe på med at veje dig for ofte - for så bliver man bare for fikseret.<br />
Tænker det er meget normalt at der ikke er sket noget endnu, men det kan være det er svært fordi du har det skidt? Hvis man ikke spiser nok (kød), så taber man sig nemlig ikke. :/
Asa11

24/04/2013 kl. 16:42
Vejede mig da jeg startede mandag morgen og så Idag..<br />
..<br />
Ja tænker også jeg ikke får sat nok gang i det hele. Men jeg har virkelig ikk appetit og det er ingen mad - igår skulle min mand og datter have boller i karry (JEG ELSKER DET) men ik engang det fik jeg lyst til.. Men må bare spise noget oftere og så lidt så jeg ikke føler de store måltider er så slemme.<br />
<br />
Tak for opbakning og råd
mig

24/04/2013 kl. 22:08
Hej og velkommen til dig <br />
<br />
Øv med din kvalme og madlede men det er desværre nogle af de ting man kan opleve i starten, skulle gerne gå hurtigt væk <br />
<br />
At du ikke har tabt dig kan ha noget at gøre med du ikke spiser nok når du nu har det sådan, det kan også være hvis du er ved at skal ha menses. Får du din motion ?<br />
<br />
Giv ikke op for det skal nok blive godt <br />
Er klar til at heppe på dig <br />
<br />
Held og lykke <br />
Rita
Asa11

24/04/2013 kl. 22:24
Hej <br />
<br />
Tusind tak al "hep hep hep" løfter humøret lidt<br />
<br />
Idag har motionen stået stille for var en tur på hospitalet og få medicin og der bliver jeg altid dårlig efter.<br />
Ja jeg har 3 gigt sygedomme som er voldsomt aktive og har haft det siden jeg var 10 år.<br />
<br />
Jeg tror også det er fordi jeg ikke spiser nok det giver jobfod mening når i siger det. Havde egentlig bare ikke tænkt over det.<br />
<br />
Og ja mensen havde jeg ikke tænkt over men det er også nu så der var også en mulig faktor <br />
Tusind tak for jeres svar det løfter altså lige når man sidder her og er ved at opgive pga madlede og kvalme!!<br />
<br />
Forresten ved i om man må riste sine havreklid med lidt kanel på panden ?
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.