Oprettet af PaiN d. 22/05/2013 kl. 14:41

Pais Dagbog Startet den 22.05.2013 kun på fisk.

Hej <br />
Jeg er helt ny her og er gået igang med dukankuren idag.<br />
Indtil videre synes jeg hjemmesiden har været stor hjælp til at komme igang.<br />
Jeg har en lille udfordring som kommer nok til at påvirke mig mest under attack og cruise fasens protein-fase. Jeg spiser kun fisk, ikke noget andet kød. Hvilket gøre kuren både dyr og udfordrende for mig.<br />
Jeg vil elske gode opskrifter med fisk og muligvis tofu osv. Er der andre der har samme udfordring?<br />
<br />
Jeg er studerende med 2 børn på 8 år og 19 måneder. Vi bor i et hus som vi er igang med at total renovere, så overskud er der ikke meget af.<br />
Jeg har været "on and off" på alle mulig kurer uden at kunne holde det så håber virkelig på at komme igennem denne kur.<br />
Det højeste jeg har vejet er 87 kg sidste år til december, hvor jeg var i CHOK da jeg stillede mig på vægten. Jeg kom af med de 7 kg ved at være på forskellige kur men tog 2 kg på igen her siden påsken.<br />
Glæder mig til starten på et nyt liv(forhåbentlig) <br />


PaiN

27/05/2013 kl. 12:31
Hej <br />
<br />
Mange tak! Ja det må jeg så prøve at gøre <br />
<br />
Er der nogen herinde der kender gode opskrifter med shirataki nudler?<br />
<br />
Kh
PaiN

28/05/2013 kl. 08:38
Hej<br />
<br />
Jeg har nu været i anbrebsfasen i 6 dage (idag er min 7. og sidste dag) og jeg har lidt mave problemer. Jeg har ikke været på toilet siden søndag, mandag og så idag(ihvert ikke endnu, jeg har dog været på toilet for at tisse mange gange )<br />
<br />
Er der nogen der har oplevet noget lignende og har i nogle gode råd?<br />
<br />
Kh
Zafia

28/05/2013 kl. 08:54
Hvedeklid 1 spsk om dagen. Man spiser normalt hvedeklid, hvis man har problemer med at gå på toilettet og ellers bruges det ikke så meget. Det har ikke de samme næringsværdier, som havreklid har<br />
<br />
^Iflg http://dinslankekur.dk/tilladt-og-tolereret-angrebsfasen/<br />
<br />
Ellers har jeg ingen idé om det - er selv lige begyndt på den.
PaiN

28/05/2013 kl. 08:58
Hej<br />
<br />
Jeg spiser både havreklid og hvedeklid hverdag iform af rugbrød, derfor forstå jeg ikke hvordan det kunne ske :-/
Zafia

28/05/2013 kl. 09:10
Der er også den officielle tråd om forstoppelse - Måske du kunne finde et råd der?<br />
<br /> http://dinslankekur.dk/forum/andet-group3/andre-emner-forum6/den-officielle-tr&#037;C3&#037;A5d-om-forstoppelse-thread344/<br />
<br />
Håber du snart vil kunne komme af med det
PaiN

28/05/2013 kl. 09:38
Mange tak <br />
Jeg har generelt sart mave, så frygtede det lidt. Men det gik bare så fint de første par dage.. Irreterer mig også lidt fordi jeg skal veje mig imorgen og hvis maven ikke har været "tømt" i 3-4 dage så påvirker det jo helt sikkert vægten :-/
PaiN

30/05/2013 kl. 08:59
Cruise fasen startede igår med lidt skuffelse på vægten :-/ Forventet vægttab 2,5kg men faktiske vægttab 1,6kg. det burde ikke overraske mig for jeg har virkelig svært ved at komme af med vægten, story of my life. Men kampen fortsætter og jeg håber på at nå i mål en eller anden skøn dag <br />
<br />
God dag til jer!
Zafia

30/05/2013 kl. 09:37
Jeg synes det er et flot tab <br />
Specielt når du regner lidt på det. Hvis du har en tabs periode på 4 mdr (og jeg går udfra den vægt er fra én uge? og din periode kører som der står i lilyslim)<br />
Så er det jo 4mdr*30dg/7dg=~17uger og så 17uger*1,6kg=~27kg<br />
Så ud fra det så er du faktisk foran idet du "kun" skal tabe ~18kg.
PaiN

30/05/2013 kl. 09:42
Gud det har du da ret i Sådan har jeg slet ikke tænkt på det.<br />
Jeg tror bare jeg er bange for at hvis det går langsomt i starten så går det endnu langsommere i anden fasen. Men jeg tror bare jeg skal være glad for tabet og komme videre
Vibeke1965

30/05/2013 kl. 10:22
Og jeg tror din mave "retter sig" når den bliver mere vant til alt det kød - prøv at holde lidt igen med mælkeprodukterne og hvis du kan li fisk, så prøv at spise mere af det - alternativt mere lyst kød - kylling og kalkun.<br />
<br />
Oksekød og svinekød har en mere stoppende tendens.<br />
<br />
Spis en spsk havreklid og hvedeklid mere og drik noget mere vand.<br />
<br />
Håber du får gang i det igen :D<br />

Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
PaiN

04/06/2013 kl. 09:31
Hej <br />
<br />
Jeg har vejet mig i dag, ved godt det først er i morgen jeg skulle ha vejet mig Vægten siger 79,3 i dag dvs. 2,9 kg på 13 dage Det er ikke så meget som ved mange andre men jeg har virkelig svært ved at tabe mig i forvejen. Så det er jeg godt tilfreds med :-D<br />
<br />
Jeg tror selv jeg får alt for lidt kød(fisk) jeg har kun spist 400 g igår men synes det er svært at spise så meget efterhånden :-/<br />
Jeg har ikke spist køb i 12 år nu og har kun spist fisk de sidste 8 år. Kan ikke få andet kød ned :-/<br />
<br />
Som skerevet før så har jeg meget sart mave, hvis jeg er stresset bliver jeg også forstoppet, ret irriterende Men det går nu lidt bedre med maven. Det er kun ind i mellem at jeg ikke kommer på toilet.<br />
<br />
Kh
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.