Oprettet af SommerogSol1973 d. 29/07/2012 kl. 10:31

SommerogSol1973s dagbog

Hej alle.<br />
<br />
Jeg fandt Dukan da jeg læste om kuren i iForm nr. 10/2012.<br />
<br />
Skal være 6 dage i attackfasen og begyndte i første omgang d. 19/7. Fik gennemført 4 dage i attack med succes. Men så gik det galt. Jeg faldt i en enkelt gang og tænkte at så kunne jeg lige så godt slå mig løs med slik, is osv. Sådan gik det nogle dage.<br />
<br />
Nu er jeg her så igen, og vil denne gang ikke være helst så streng ved mig selv som sidst. Jeg vil tillade lidt selvom det ikke er 100&#37; efter dukan's regler.<br />
<br />
Jeg er derfor hoppet på vognen igen d. 27/7 og er derfor nu på min 3. attack dag. Det går godt. Har på 2 dage tabt 3 kg og jeg har tilladt mig sukkerfri slik og 1 hel løg til mine hakkkebøffer. Jeg har også fået en tassimo latte i går aftes. Ellers har jeg spist/drukket som attackfase. Så er det muligt at mit vægttab ikke kommer til at gå så hurtigt som hvis jeg fulgte dukan slavisk. Men de første par dage har da vist et tab udover alt forventning. Så kan det jo være jeg senere må slippe nogle af mine "uvaner" hvis det får helt i stå i længere tid. Jeg ved godt de første dage vil være væske, men det giver en lyst til at fortsætte og holde ved.<br />
<br />
Jeg glæder mig til at følge andres vægttab og udfordringer med dukan, og vil også opdatere herinde hvordan det går for mig.<br />
<br />
Dejlig sommer til jer alle <br />
<br />
(hvor er det iøvrigt lækkert at man bare kan spise hvis man føler sig sulten)


bodil

29/07/2012 kl. 16:35
Hej SommerogSol<br />
Det er jo sådan at hvis man ikker er 100&#037; motiveret så er alting svært at gennemføre. Jeg tror at du efterhånden får den rigtige motivation når du kan se og mærke forskellen. Elles synes jeg personligt at Dukan trods alt er den nemmeste og mest effektive kur ever<br />
<br />
Pøj Pøj med det.
Nypips

29/07/2012 kl. 19:18
Jeg har snart gennemført 1. dag, og det har været superlet indtil videre.<br />
Er lidt i tvivl om jeg skla tage de 6 dage i attack fasen. eller om jeg skal tage 5 dage og så 5 med grønt og dså starte forfra som anbefalet i ude og hjemme.<br />
<br />
HVad gør I andre?<br />
<br />
Hej fra<br />
Pia
SommerogSol1973

29/07/2012 kl. 19:45
Hej Pia<br />
<br />
Prøv at se under menuen foroven "om kuren" og derefter "antal dage i hver fase. Der er en vejledning til hvordan man regner det ud på den originale dukan side. Det er den jeg har brugt.<br />
<br />
Det kan være du kun skal være i attack i f.eks. 3 dage. Jeg har ikke læst artiklen i ude og hjemme, men jeg har set flere skrive herinde at det ikke er helt korrekt for alle sådan som det står anbefalet i bladet.<br />
<br />
Så jeg vil opfordre dig til at tage testen, som viser hvor mange dage DU skal være i de forskellige faser.<br />
<br />
Held og lykke.<br />
<br />
(og bare spørg igen hvis du mangler svar på noget. De fleste er meget hjælpsomme og positive over for alle de spørgsmål vi nye har )<br />
<br />
Mange hilsner<br />
SommerogSol1973
mig

30/07/2012 kl. 07:56

<div class="bbcode_quote">
<div class="bbcode_quote_head">Quote:</div>
<div class="bbcode_quote_body"><b>Citat fra Nypips den July 29, 2012, 19:18</b><br />
Jeg har snart gennemført 1. dag, og det har været superlet indtil videre.<br />
Er lidt i tvivl om jeg skla tage de 6 dage i attack fasen. eller om jeg skal tage 5 dage og så 5 med grønt og dså starte forfra som anbefalet i ude og hjemme.<br />
<br />
HVad gør I andre?<br />
<br />
Hej fra<br />
Pia</div>
</div>
<br />
Hej og velkommen Nypips <br />
<br />
Syntes du skal læse det her http://dinslankekur.dk/dukan-kuren-med-ude-og-hjemme-vs-dukan-kuren/<br />
<br />
Og derefter lave en udregning her http://dinslankekur.dk/udregning-af-dage-i-hver-fase-af-dukan-kuren/<br />
<br />
Rigtig god kur til dig
mig

30/07/2012 kl. 07:57
Hej sommerogsol og velkommen <br />
<br />
Håber du får en super kur med en masse tab
SommerogSol1973

31/07/2012 kl. 18:34
Mange tak "mig" <br />
<br />
Her er så lidt nyt. Efter dag 3 var det stadig forrygende. Yderligere 800 gram var røget da jeg stod på vægten i går morges. Her til morgen var de 800 gram så røget på igen, men det er der en årsag til.<br />
<br />
I går valgte jeg nemlig ikke at følge en attack dag. Jeg skulle mødes med nogle veninder på Jensens bøfhus til frokost. Valget faldt på deres Fitness Kylling med grøntsager og salatbar. Jeg tog lige hvad jeg havde lyst til i salatbaren uden at skelne en masse til dukan's anvisninger, men jeg valgte dog kartofler og sovs fra. Til sidst blev der afsluttet med en lækker cheesecake. Det var et helt bevidst valg jeg traf. Morgenmad og aftensmad var helt i dukan ånd i attackfasen. Det var så forklaringen på de 800 gram i plus.<br />
<br />
Nu er jeg så godt igennem denne dag hvor jeg har spist helt efter dukan's attackfase, og jeg fortryder overhovedet ikke mit valg i går. Ser jeg tilbage på min korte tid med dukan så har jeg tabt 3 kg på 4 dage og i dag er jeg jo så igang med dag 5 <br />
<br />
Jeg glæder mig til at stå på vægten igen i morgen tidlig og se hvad den så siger.<br />
<br />
God dag til alle der har læst dette <br />
<br />
Mange hilsner<br />
SommerogSol1973
Leneande

31/07/2012 kl. 18:51
Du må ikke blive ved med at gå tilbage til angreb. Du skal gå til fase 2. Ellers har du haft al for lang angrebsfase. Jeg kan kun sige at ved at følge reglerne for hver fase, får vi et rigtig godt vægttab. Håber at det bliver en dejlig kur for dig
SommerogSol1973

31/07/2012 kl. 19:04
Hej Leneande.<br />
<br />
Tak for din besked.<br />
<br />
Jeg skal være 6 dage i attack, så derfor er jeg gået på attack igen i dag, selvom min dag i går var halvt noget andet. Så derfor vil jeg tro at det vil være mest rigtig at tage de 6 dage i attack, også selvom en enkelt af de 6 (dag 4) så ikke lige var efter reglerne. Er det helt forkert?<br />
<br />
SommerogSol1973

31/07/2012 kl. 19:05
Og jeg ved selvfølgelig godt at det "korrekte" ville være at følge faserne slavisk, men det ved jeg bare ikke vil fungere for mig, og så må det tage den tid det så tager.
Trine

31/07/2012 kl. 20:47
Hej, og velkommen til S&amp;S1973 <br />
<br />
Det er fint, at du har gjort op med dig selv, at der skal være plads til "svinkeærinder", hvis du skal kunne holde kuren ud - især, da du jo er indstillet på, at det så må tage den tid, det nu engang tager.<br />
<br />
Jeg vidste med mig selv, da jeg startede for 6 uger siden, at jeg pinedød var nødt til at holde mig slavisk til kuren, for ikke at falde i et hul i løbet af den første uges tid. Så det gjorde jeg.<br />
<br />
Og tænk, der skete noget meget mærkeligt...... proteiner må gøre noget "underligt" ved en krop på kur, og med psyken også.<br />
<br />
For jeg har på intet tidspunkt været sulten - faktisk har jeg kæmpet en brav kamp for at spise "nok", så jeg holder motoren igang - og det allermest underlige er, at lige så stille og roligt er ALT, der bare nærmer sig begrebet "lækkersult" forsvundet fra min krop og sjæl.<br />
<br />
Det er en meget underlig fornemmelse, at jeg ikke bare det mindste, lader mig friste af "alt det fra før" - og tro mig, det er saftsusme også en stor befrielse, og det gør det jo så nemt, at fortsætte projektet <br />
<br />
Nærværende er ment som et "hip" til dig, hvis du pludselig en dag skulle få en "øv-dag" - tro mig, der sker virkelig ting og sager, jeg aldrig har oplevet på en kur før, og som gør denne her så utrolig let at holde.<br />
<br />
Fortsat god kur, du har sat godt fra start :-D
Leneande

31/07/2012 kl. 21:23
Ja du skal ikke være 4 dage i attack og derefter 6 dage. Synes du skal gå i fase 2 nu. Man må ikke blive ved med at være i den fase
Leneande

31/07/2012 kl. 21:24
Og jeg har oplevet det samme sim Trine
SommerogSol1973

31/07/2012 kl. 22:31
Tak for jeres input. Så vil jeg hoppe i fase 2 i morgen. Så må vi se om jeg kan finde ud af det jeg føler mig godt tilpas med de dage jeg har haft i attack, og rimelig styr på hvad jeg må og skal spise.<br />
<br />
Jeg har heller ikke på noget tidspunkt følt sult. Men jeg er ikke klar til ar følge kuren slavisk, og sådan må det bare være.<br />
<br />
Vi er jo alle forskellige og det vigtigste er jo at det kan fungere for os hver især, sålænge vi tænker os godt om, og taber os
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.