Oprettet af Therese d. 02/03/2017 kl. 10:13

Therese start 28/2-17 kg 80,6 - 169cm

Jeg har nu været på og af dukan af flere omgange første gang tabte jeg mig 9 kg på 3 uger - havde så en masse personlige ting der skete og kunne ikke overskue det næste par forsøg med dukan endte endnu hurtigere - men har jo set det virker.

Nu er jeg så ved at få mere ro på derhjemme og er nu fast besluttet på at nu vil jeg gerne kunne gå i andet tøj end poset tøj, gider ik blive overrasket over hvor stor jeg ser ud på billeder eller hvor tung jeg føler mig når jeg leger med mine børn - så nu skal det være.

Jeg starter med 7 dage i angreb og har allerede på de første 2 dage tabt 2,9 kg hvilket jo giver en rigtig gå-på mod men ved også at det jo ik fortsætter med den hastighed. Men det er nok resultat til at overvinde de første 3 dages sukker afvænning der giver hovedpine mv.

Igår lavede jeg gullasch supper og jeg kan ik andet end anbefale det - den smager fantastisk og giver en utrolig dejlig varm følelse. Igår fik jeg burger med dukan boller og hakket oksekød blandet med Dijon og løg og så med isis ketchup - vil sige disse smager kun endnu bedre på grøntsagsdage hvor man kan putte agurk og tomat i - endda syltede agurker (de sukkerfattige).

Generelt har jeg haft gid succes med at fylde mit køkken med alle de ting man må bruge - jeg laver endda mad til mine to piger på 2,5 og snart 7 og jeg bytter bare pasta ud med squash og laver boller i karry med kyllingekød og sovs jævnet med maizena og så blomkål istedet for ris til mig og de har endnu ikke brokket sig - de var vidst mest bare glade for de kunne vælge deres ris/pasta i stedet for mine grøntsager.

Jeg glæder mig til angrebsfasen er ovre og jeg igen kan lave lidt flere retter hvor også grøntsager er en del - så nu er det bare at hænge i - T☺️


welle

02/03/2017 kl. 14:15
Velkommen til , ja , det lyder til at du er klar denne gang .
Dejligt at finde nogle gode retter .
Jeg bruger sukkerfri ketchup fra Lidl , den koster kun 6-7kr
Remas sukkerfrie rødbeder osv er også gode .
Jeg bruger stadig disse produkter selvom jeg har opnået mit vægttab.
Held og lykke med det hele .
Kent admin
Din Slankekur admin
Mijas Costa
02/03/2017 kl. 17:44
Velkommen til og god vind!
Angrebsfasen kan godt være lidt hård  men hold ved og glæd dig til nogle grøntsager 
Meld gerne tilbage ofte her hvordan det går, så holder vi øje med dig 
Nu kan du redigere din forumsignatur. Gå ind under "din bruger" og klik på "Rediger profil"
Therese

09/03/2017 kl. 14:09
Tak Welle og vil klart se efter den ketchup i Lidl da den anden er en del dyrere. Har købt rødbeder også de var på tilbud i SuperBrugsen for 5 kr?.

Tak Kent - ja den har været lidt hård og glæder mig utrolig meget til grøntsager nu.

Jeg valgte at ændre det til 10 dage i angreb og er nu på min sidste dag og glæder mig til vejningen i morgen idag stod den stille (men sidst jeg var på dukan vejede jeg altid mere hver anden dag men havde så tabt mig endnu mere end før den næste dag - så det lader jeg mig ik gå så meget på) men siden jeg startede sidste tirsdag altså nu her på min 10. Dag har jeg tabt 5,2 kg og vejer nu 75,4 - det føles enormt rart og har ikke haft lyst til at spise forkert - selv da vi holdte MGP fest med min store piges to venner på besøg - lavede jeg boller i karry med kyllingekød med æg og så karry sovs på vand, karry, mælk og maizena så jeg ku spise med af dette - børnene fik så ris til og alle skovlene det i sig - var egentlig lidt overrasket over der blev spist 2 og 3 portioner hver. Bagte chokolade kage til dem og de fik slik og jeg vil da sige jeg ville da gerne have haft det samme - men jeg ville hellere fortsætte med at tabe mig.

Det eneste jeg har haft lidt svært ved har været at jeg har været mere humørsvingende - men jeg tror det vil falde mere og mere på plads så snart kroppen er mere vant til en "sukkerfri" kost?.

Jeg skal til en fødselsdags fest her på lørdag og ved det vil blive svært - ikke pga mad og snacks - men mere det at jeg tror de fleste andre til denne fest vil syntes det er lidt underligt jeg ikke engang har tænkt mig at tage et enkelt glas vin.

Sidst jeg var på dukan kunne jeg godt tillade mig at snyde lidt og så bare op på hesten næste dag - men har lovet mig selv at som minimum vil jeg følge den slavisk hele marts måned (og forhåbentlig længere) - men tror selv på at man skal passe på ikke at være for hård ved sig selv, hvis man skulle falde i - jeg selv har det nemmere med en tidshorisont (så kan denne jo altid forlænges) - lidt som med træning - 2 min mere og derefter så måske 2 min mere osv. Tror alle kender til at presse sig selv en anelse mere.

Skriver lige vægten i morgen og vil så glæde mig med min første grøntsagsdag/protein i morgen????
welle

09/03/2017 kl. 15:09
Super flot vægttab , gejst og motivation du har .
Jeg kørte hele forløbet meget strengt , havde besluttet mig at det var det jeg ville .
Der kom også mange kommentarer mht mad , vin osv , men alle kunne jo se hvor godt det virkede , 
tror ikke at der er nogen der tager skade af at skære ned på sukker og vin .
Vi gør det jo for os selv , ikke for alle andre og vi har det så godt .
Sikker på at dine humørsvingninger aftager med at kroppen mærker at du mener det .
Sejt gået ?
Therese

14/03/2017 kl. 10:58
Tak welle - og i lige måde - det er sku sejt at man kan holde den helt strengt.
Jeg var nede på 74,9 lørdag morgen og var helt oppe pga af det. Holdte hele festen med kun min light rød sodavand - rørte ikke andet - var ude til kl 4 hvor jeg kørte hjem og spiste en stor portion af min dukan gullasch suppe - næste morgen vejede jeg 75,7 det var godt nok lidt af et slag i hovedet når nu jeg ikke havde rørt så meget som en Chips, peanut eller mad og drinks - næste dag var jeg dog på 75,0 så det hjalp på humøret.

Idag står vægten så bare helt stille - men håber det har noget at gøre med jeg trænede samba i søndags og stadig kan mærke det i mine muskler her tirsdag.
Jeg lægger heller ikke så meget i det i dag da jeg fik grøntsager igår og det var fantastisk - så nu hvor det er en protein dag så håber jeg der stadig sker ting i morgen eller i hvert fald i løbet af ugen?☺
Kent admin
Din Slankekur admin
Mijas Costa
16/03/2017 kl. 11:32
super at det går fremad. Det med at holde sig på måtten til fester og sammenkomster er altid lidt af en udfordring, så godt at du har rygraden til det
 
Nu kan du redigere din forumsignatur. Gå ind under "din bruger" og klik på "Rediger profil"
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.