Oprettet af Trine d. 16/06/2014 kl. 07:36

Trine's dagbog dag 1

Jeg har været på kuren før, men kunne ikke holde den.. er typen der har meget svært ved at holde kure.. arbejder som kok og er ekstrem madglad, så alle kure er en kæmpe udfordring for mig. Men denne gang tager jeg mig selv fat i nakken og får overholdt denne kur og blive pæn.

Ærligt så skammer jeg mig over min krop. Jeg har en fyr, og han elsker tynde kroppe og det har jeg ligefrem ikke. Vil gøre ham stolt, vil have at han syntes at jeg er lækker og ikke er pinlig berørt over mig, selvom han nok ikke er det men stadig.

Dette er min første dag på dukan kuren. Til morgenmad har jeg fået det obligatoriske havreklid og en halv liter vanilje yoghurt fra arla cheasy 0,1 % fedt.

Til middagsmad har jeg planer om at sku ha noget røræg med noget løg, krydderurter og kylling/skinke tern

er dog noget nysgerrig om andre spiser flere æggeblommer om ugen i stedet for de 3 kun

pt vægt 104


admin_kent

16/06/2014 kl. 09:25
Som kok skulle du nok kunne få lavet noget god mad (læg gerne et par opskrifter op, hvis du laver nogle lækre retter)

Det med æg er der noget usikkerhed omkring, da der er mange forskellige meldinger, fra forskellige eksperter osv. Jeg ved at mange spiser flere end de 3 æg om ugen. Men det med de 3 afhænger jo også af, om du har problemer med kolesterol.

Husk at mængden af løg og krydderurter, ikke må være særlig stor når du er i angrebsfasen, det er kun til at give smag.
lucky

16/06/2014 kl. 17:57
Hej Trine

Velkommen på dagbog håber den første dag er gået godt,hvor mange  skal du være i angrebs fasen ?

Kan godt forstå du synes det er svært at overholde kuren når du er kok eller er du elev ?

Men det gode er jo du kan spise det kød du vil 

God tur ned, hvad er dit mål ?
Trine

17/06/2014 kl. 09:35
5 dage skal jeg være på angrebsfasen

Jeg er dog kun elev men det er stadig svært pga har fri adgang til mad

lige præcis

mit mål er ihvertfald 30 kg
fauer

17/06/2014 kl. 11:26
velkommen til dukan. Det er bare med at laver retterne om til dukan mad. Det er selfølig ikke muligt på arbejdet, men der hjemme. Jeg spiser flere en 3 æg på proteindagene. I dag er der 1 i mit brød og har 3 med i madpakken.
tabt 26 kg, er i fase 3
lucky

17/06/2014 kl. 15:14
Så er der 3 igen 

Ja det er svært især når man er glad for mad,jeg er køkkenass. det værste er når man har den plads der står for dessert.Det gælder om at begrænse sig når man smager til 

Hvad rytme vil du køre efter ?
bigandtall

18/06/2014 kl. 18:25
Æg har overtaget pladsen for de typiske kulhydrater for mig. Så jeg spiser omkring 20-30 æg om ugen (med blommer). Og føler ikke det har holdt vægttabet tilbage eller kroppen har reageret negativt på det.

Velkommen til og håber du får succes med kuren, har virket fantastisk for mig.
AstridHunter

18/06/2014 kl. 20:03
Jeg spiser også mere end 3 æg om ugen 

Min mor har egne høns så hun kommer med dejligt økologiske æg hver uge, dem kan jeg altså ikke holde nallerne fra!

Jeg håber du bliver glad og tilfreds denne gang.

Jeg er også selv lige startet og glæder mig til at man kan se lid resultater 
sabinehansen92

19/06/2014 kl. 15:57
Hej og velkommen til!

Jeg tæller slet ikke, hvor mange æg jeg spiser. Jeg spiser en del i ren proteindagene, men spiser så ikke særlig mange i de resterende dage.

Hvordan har du tænkt dig at køre fordelingen af proteindage og protein+grøntsagsdage i fase 2?
De fleste vil helst køre 1:1 - hvor jeg derimod tager 3-4 ren proteindage i træk, så er det lidt lettere at købe ind og lave mad til flere dage, sådan man ikke pludselig har resten med grøntsager i, som man ikke kan spise, fordi man har ren proteindag.

jeg glæder mig til at følge din kamp
Ninapiie

19/06/2014 kl. 16:11
Velkommen til

Tror vi alle kender til det med at være pinlig berørt over sin krop.... Jo derfor vi er her. Jeg håber det lykkedes for dig. Hvor meget skal du af med?

Når du nu har nem adgang til mad..... Så husk på det kun er kødet der skal i munden Jo mere og oftere du stopper  i munden af det, jo bedre går det med vægten

Held og lykke med at få din drømmekrop tilbage..... Du skal nok få masser af opbakning herinde fra af alle de fantastiske tabere 


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.