Oprettet af troldepigen2001 d. 14/07/2015 kl. 08:49

troldepigen2001 dagbog og tanker

Tjaaa hvad skal jeg sige

Droppede helt ud i 2013, og har samlet alle kg op igen.

Har nu taget beslutning om at starte op igen og denne gang skulle jeg gerne gå hele vejen med alle faser.

Har handlet ind til opstart onsdag d. 15 juli altså i morgen. Målet er at tabe 23 kilo  og ikke mindst at blive nede i vægt. Sidste gang gik vægtabet jo fint ..........lige indtil der kom et uventet dødsfald i familen, som stadig giver dønninger ...........det var jo sviger far som pludselig gik bort, der af fulgte så at svigermors hus blev sat til salg her i januar iår , og det blev solgt ret hurtigt. Så hele sidste weekend og den næste med, står i flytningens tegn, da hun har været heldig at få en 3 værelses lejlighed.  Vi har smidt en masse ud , men syntes da at hun stadig skulle have utrolig med sig. Vil sige det sådan at lejligheden bliver fyldt op.

Går og glæder mig til uge 32 hvor min sommerferie begynder , håber så at sommeren kan finde til Danmark til den tid, da noget af ferien skal bruges til at male hus, både træværk og murværk.

Håber at vende tilbage jævnligt i denne dagbog vedr. tanker, op og nedture i vægttabs rutchebanen


troldepigen2001
Fredericia, Danmark
15/07/2015 kl. 08:50
Så er starten gået her til morgen. start vægt 96 kg
welle

15/07/2015 kl. 13:31
Velkommen retur , øv , men godt at du gør noget ved det . Du lyder klar og motiveret , pøj pøj .
troldepigen2001
Fredericia, Danmark
16/07/2015 kl. 09:05
Tak Welle.

Jeg føler mig motiveret , er spændt på om jeg opnår lige så hurtige resultater som sidste gang. Men frygter lidt da jeg nu er kommet i den alder hvor overgangsalderen er overstået ... er 52 så det skete tidligt for mit vedkommende.

Men så må jeg kæmpe lidt længere..........men er lidt surt når jeg var nået ned på 80 kg og kun mgl 8 i at være i mål , da livet spændte lidt ben for mig.

Første dag gik godt , ingen sult, og havde heller ikke nogen sukkertrang i aftes.

Indrømmer at de sidste måneder er der kómmet lidt for meget brød, vin og is indenbords. Men har det fint med at droppe brød igen.

Har besluttet mig for at jeg ikke vil veje mig før min angrebsfase er over. Og derefter skal jeg kun på vægten max 1 gang i ugen.

I dag er det så 2 dag i angreb og indtil nu går det fint........har ingen problem med at leve af fisk , æg , kylling og oksekød
welle

16/07/2015 kl. 10:15
Dejligt , du lyder top motiveret , ja det er drøn ærgerligt for dig , men så kender du også vejen frem . Jeg har også selv haft meget nemt ved Dukan , skulle tabe 15 kg , men har tabt 20 kg og har det skønt . Holder mig til min klid og min ugentlige proteindag . Spiser alt nu , holder dog lidt igen med brødet og spiser næsten kun kolde kartofler , så stivelsen er omdannet til kostfibre . Det er det der virker for mig . Dejligt at følge din kamp .
lucky

17/07/2015 kl. 19:21
 Velkommen tilbage

som du kan se ja så hænger jeg her endnu,og må også kæmpe med endnu engang at ha taget på selvom jeg var så tæt på mål 

surt du står i samme situation,men lyder til du har motivationen til at tage kampen op igen..

Håber du får en god genstart.

 
troldepigen2001
Fredericia, Danmark
18/07/2015 kl. 18:38
Hej Lucky...

Så må vi jo give den en skalle så vi kan komme af med de kilo igen.

God genstart til dig også.

Jeg er stadig topmotiveret.

Idag har vi været ved at køre de sidste 2 flytte læs for svigermor.... hun diskede så lige om med frokost ........men jeg klarede mig igen og udvalgte lidt fisk, og æg og holdt mig langt væk fra brødet. Sagde også nejtak til øl , og fik en sukkerfri cola istedet........... så er lidt selvtilfreds lige nu.

Har været op og ned af mange trapper idag ,så det bliver dagens motion.
troldepigen2001
Fredericia, Danmark
21/07/2015 kl. 09:33
Så kører jeg på sidste dag i angrebs fasen , og i morgen skal jeg på vægten og have gang i målebåndet.

Det føles ikke som om der er sket fantastisk meget, men jeg syntes jeg har fået det bedre efter at have droppet , brød , kage , slik og is her i den sidste uge.

Føler ikke noget afsavn, men glæder mig nu til at kunne få lidt grønt ind i kosten igen.

Er stadig top motiveret og opsat på at nå helt i mål denne gang.

Kærlige spark modtages gerne hvis , min dagbog begynder at blive lidt negativ og opgivende over mgl vægt tab.

 
troldepigen2001
Fredericia, Danmark
22/07/2015 kl. 10:24
Så sluttede angrebsfasen for mig .........så jeg var på vægten 94, 7 viste vægten .....ikke det  vilde men den rigtige vej nemlig nedad  kun 200 g fra 1,5 kg.

og ikke mindst 15 cm, så jeg har et lille smil på læben lige nu

Og datteren fortalte lige at hun går med , så hun startede i angreb i går.

Hun har nemlig også taget på igen..........så vi tager en tur mere sammen.
welle

22/07/2015 kl. 12:46
Det er da flot , super at i kan støtte hinanden . Du skal nok få et kærligt spark hvis det bliver nødvendigt .
troldepigen2001
Fredericia, Danmark
28/07/2015 kl. 08:29
var på vægten igen i morges  - 700 gr siden i onsdags . Havde håbet på 1 kg , men det er 2 kg mindre siden startvægt. Så selv om det går lidt langsommere går det nedad.

På fredag  går jeg så på 3 ugers ferie, men holder fast i kuren !!!!! ( det skal jeg simpelthen) den eneste dag der måske kommer til at kikse er den dag vi skal til svigermors 80 års fødselsdag.

Datteren stod og "blærede " sig i går med -3,2 kg så hun rykker noget hurtigere derned ad.
welle

28/07/2015 kl. 12:35
Hvor er det flot af jer begge , godt at du holder fast trods ferie , så får du også et hurtigere resultat . God ferie og forsat god kamp !
troldepigen2001
Fredericia, Danmark
13/08/2015 kl. 18:27
Hænger på endnu , går og holder ferie. Lørdag holdt vi svigermors fødselsdag hvor der bestemt ikke blev spist efter dukan principperne. Heller ikke søndag for den sags skyld, så det var med lidt angst og bæven at jeg steg på vægten men den viste 89,1... så jeg blev da lige glad. minus 10,9 kg siden den aften hvor jeg stod på vægten og den viste 100 kg. og minus 6,9 kg siden den morgen hvor jeg startede på dukan igen.

Men har også holdt arbejdsferie, vi har fået malet alt vore murværk på huset , er godt igang med at renovere vores facade på garagen og så skal der lige males vinduer og gavle ( som er i træ). Har lagt hus til min svigermors fødselsdag hvilket også gav en del arbejde.

Idag har vi så tilladt os at holde helt fri og taget på en endagstur til Blåvand og Vejers , vi spiste frokost i Vejers , jeg fik en stjerneskud , og sorterede brødet fra.

 

 
bdukan

29/08/2015 kl. 13:46
Hvordan går det?

Jeg er ny herinde og tjekker lige dagbøger ud for at se hvor der er 'liv'

troldepigen2001
Fredericia, Danmark
03/09/2015 kl. 09:59
Var lige på vægten i mandags , viste 87 kg.

13 kg tabt - 13 kg der skal tabes.

ER færdig med at holde ferie , kører på 2 arbejds uge.

Vi er blevet færdig med alt bøvl omkring svigermors flytning og sælgen hus.

Sidste fredag flyttede søn og svigerdatter hjem til os. ca. 1½ måned skal vi have dem boende , så kan de flytte ind idet hus de har købt.

Kæmper videre med at komme ned i vægt ..........og ikke mindst blive dernede

 

 

 
bdukan

03/09/2015 kl. 19:04
Flot med 13 kg. Så er du halvvejs. Det lyder til der er nok at se til så det er vild flot du holder ved og ikke 'bare lader stå til' det kommer jeg selv ofte til hvis der sker for meget omkring mig.. Så 'glemmer' jeg lidt jeg ville tabe mig.

Hvordan kører du med dagene? Jeg er begyndt på 2/2 og tror det er meget passende for mig.

Dejligt du lige gav lyd
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.