Oprettet af Rikkethy d. 13/02/2013 kl. 12:11

Vægten står stille

Jeg har være på Dukan kuren siden 4. februar 2013 og har tabt knap 4 kg.<br />
Startede med 5 dage RP (ren protein) efterfulgt af 5 dage skiftende mellem PG (protein+grønt) og RP. Herefter igen 5 dage RP og er nu igen i vekslende fase.<br />
Problemet er bare at vægten står nærmest stille. Enten taber jeg mig 100 g eller tager 100 g på. <br />
Jeg overholder kuren 100 &#37;, spiser 3 hovedmåltider og 2 mellemmåltider, husker mine gåture, drikker ml 2-2,5 l vand om dagen og er den sidste 1 1/2 uge i motionscenter, da der ikke sker noget vægttab. Dette på trods af at størstedelen af dette vægttab skete de første 5 dage af kuren, og siden nærmest ingenting.<br />
Hvad kan jeg gøre for at booste vægttabet, så jeg ikke mister modet?<br />
Skyldes det flere muskler, som er tungere end fedt?<br />
Og skal jeg droppe styrketræningen og løbebånd og nøjes med mine gåture?<br />
Jeg ville gerne tabe mig ca 6 kg mere, men skal jeg indse at det ikke kan lade sig gøre med Dukan kuren?<br />
Håer at høre fra nogen med gode råd.<br />
KH Rikke

Camilla Dahl

13/02/2013 kl. 13:23
uden at være ekspert på nogen måde, så skifter du mellem rp og pg forkert det er rigtigt at du startede med 5 dage rp "attack", men efterfølgende skal du skifte med pg og rp hele tiden du kan vælge at tage 1 dag med rp og derefter 1 dag med pg eller 2-2, 3-3, 4-4 eller 5-5. du skal ikke veksle mellem rp og pg og derefter køre 5 dage rp hvis du forstår så vænner kroppen sig til kun at få proteiner.. det skal være samme antal dage rp og pg hele tiden <br />
gav det nogen som helst mening :D
Rikkethy

13/02/2013 kl. 16:06
<br />
Hej Camilla.<br />
Tak for dit svar. Jeg har kuren fra ude og hjemme hvor der står man skal gøre sådan. Men det skal komme an på en prøve at skifte resten af vægttabet med 1 rp og 1 pg.<br />
Synes bare vægttabet går meget langsomt i den vekselperiode, som jeg har været igennem tidligere.<br />
Hvad mht styrketræningen - burde det have noget at sige? Skal jeg bare gøre det eller nøjes med mine gåture iht kuren?<br />
Camilla Dahl

13/02/2013 kl. 17:33
ja ude og hjemme har lavet en lidt kreativ version af kuren <br />
sådan som jeg har forstået det taber folk herinde sig omkring et kg om ugen alt afhængigt hvor godt man følger kuren og hvor meget man skal tabe osv du har jo heller ikke så meget at tabe så det skal du nok komme af med :D du taber dig jo nok bare ikke et helt kg om ugen når du kun skal af med 6 men det skal nok komme <br />
altså jeg styrketræner også .. de siger jo at man ikke skal dyrke hård motion på denne kur, men det gør jeg nu alligevel .. tror måske bare ikke at vægten falder ligeså hurtigt pga øget muskelmasse. men det er trods alt bedre end fedt jeg måler mig omkring taljen og hofterne hver uge så jeg kan se om der er nogen forandring nu når jeg træner ret meget bare så man ikke bliver helt demotiveret hvis vægten ikke har rykket sig
Rikkethy

13/02/2013 kl. 20:49
Jeg krydser fingre for at vekselperioden - nu på den rigtige måde, er vejen frem for at komme af med de sidste kg. Jeg tænker også jeg ikke taber mig så hurtigt fordi jeg ikke skal tabe mig så meget, men vil gerne have dem smidt inden sommer.
fauer

14/02/2013 kl. 07:20
Vægten kan godt gå lidt i stå, det er helt normalt. Flot du har tabt dig og du spørger bare<br />
så er der altid en der svare. Held og lykke med det
tabt 26 kg, er i fase 3
mig

14/02/2013 kl. 10:20
Hej Rikke og velkommen til <br />
<br />
Først tillykke med det flotte vægttab <br />
Dette er jo et super flot tab på bare 9 dage og måske derfor dit tab går lidt langsom lige nu, kroppen skal lige kunne følge med <br />
<br />
Når du dyrker så meget motion skulle du måle dig også for der kan godt være sket en del på cm. og nej du skal ikke stoppe din træning.<br />
Det du måske skal se på er dit væske indtag, hvis du kunne få det ned på 1½-2 L ville det være godt og se på hvor meget mejeriprodukter du indtager og husk på grønt dage at den hedder 1/3 grønt og 2/3 protein <br />
<br />
Er sikker på du nok skal få gang i det men det kan godt gå lidt langsommer da du ikke har så meget at smide af men er sikker på du nok skal nå det før sommer <br />
<br />
Lad os høre hvordan det går så vi kan heppe med <br />
<br />
Held og lykke <br />
Rita
Rikkethy

14/02/2013 kl. 20:09
Tak for dit svar Rita.<br />
Mht væsken troede jeg at jo mere jo bedre??? Men jeg prøver at begrænse det til maks 2 l.<br />
Jeg har faktisk været på kuren siden 28/1 - havde lige regnet en uge forkert.<br />
Men jeg hænger i og prøver alle de tiltag I har skrevet til mig.<br />
Så håber jeg, at jeg snart er i mål. ;0)<br />
Kh Rikke
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum

Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44

Seneste kommentarer

Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.