Oprettet af LouiseMaul d. 27/07/2012 kl. 14:09

Frokost

Hejsa<br />
<br />
Er lige startet på fase 1 i dag. Savner inspiration til nem frokost. Er der nogen der har nogle gode opskrifter/ideer?<br />
<br />
Og hvad spiser i til mellemmåltid?


Makaya

27/07/2012 kl. 15:25
Hej og velkommen til.<br />
Du kan i princippet spise nøjagtigt det samme til frokost som til aften. De dage hvor jeg har travlt tager jeg en dåse tun/torskerogn samt en pakke brød fra fryseren. Ellers laver jeg som regel ekstra kød om aftenen, jeg kan tage med næste dag. Det tager ikke ekstra tid at stege en ekstra hakkebøf eller kyllingefilet.<br />
Torskerognssalat, tunsalat, æggesalat og kødmuffins er også gode. Jeg laver tit en kæmpe portion kødmuffins, frikadeller eller skinke-ost croissanter (tilladt i fase 2) og smider i fryseren.<br />
<br />
Jeg er selv studerende og har en datter på 3 år, så jeg ved alt om at det skal være nemt, hurtigt og billigt! Jeg plejer at nærstudere alle pakkerne med nedsat kød pga. sidste salgsdato, og så smide det i fryseren. Købte eksempelvis 1800 gram kyllingefilet til 50 kr i denne uge, pakkede det i poser med 3 filleter i hver, så der er 2 til aftensmad, og den 3. til frokost.<br />
<br />
Jeg håber det gav lidt ideer. Diverse bøtter med låg, der kan gå i universitetets mikroovn er et stort hit
LouiseMaul

27/07/2012 kl. 15:38
Tusind tak ! det var en stor hjælp! Det kan jeg helt sikkert få brugt til noget!! Er allerede så småt igang med at lave en madplan til angrebsfasen!! Så det gjorde lige at jeg kan blive færdig med det! God dag til dig!
Makaya

27/07/2012 kl. 15:51
Jamen velbekomme, da! Jeg har anbefalet kuren til adskillige af mine medstuderende, men de er overbeviste om at det er EKSTREMT dyrt med alt det kød, men jeg synes ikke det er dyrere end det jeg spiste før.<br />
<br />
Hvis du har andre spørgsmål, vil jeg gerne besvare dem efter bedste evne. Husk at have snacks klar til den søde tand, især 3. dagen kan være svær at komme igennem. Jeg klarede mig igennem på skyr med sødemiddel, vanilje og kanel, kanel-gojibærmuffins og lakridsmarengs
LouiseMaul

27/07/2012 kl. 15:58
Tusind tak, de muffins og lignede du nævner, er de opskrifter til at finde her på siden?
Makaya

27/07/2012 kl. 16:17
Ja, opskrifterne ligger herinde, hvis du søger efter dem.<br />
<br />
Her er den jeg har lagt ind på kanel-gojibærmuffins. Du skal ikke lade dig snyde af, at den ligger under cruise, du må gerne spise dem<br /> http://dinslankekur.dk/forum/opskrifter-group2/opskrifter-cruisefasen-forum15/muffins-med-kanel-og-gojib&#037;C3&#037;A6r-thread1136/<br />
LouiseMaul

27/07/2012 kl. 16:24
Okay, super hjælp! :-D Nu spørger jeg så lige en sidste gang! Snacks og kager, hvor meget om dagen må jeg spise det?
Makaya

27/07/2012 kl. 16:41
Du må spise kager, der svarer til din tilladte havreklid-dosis. Dvs. 1½ spsk i attack og 2 i cruise. Har du brugt din klidration på brød, er der ikke plads til kage. Jeg lavede en hel del lakridsmarengs, da de må spises ubegrænset i alle faser, ligesom opskriften på ostemousse er RIGTIG god. Jeg lavede den med ½ kvark, ½ vanilleyoghurt. Jeg tilsatte skallen fra 2 økologiske citroner, og så smagte det fuldstændigt som citronfromage. Den må også spises ubegrænset, så længe du ikke kommer over 800 gram mælkeprodukter om dagen.<br />
<br />
Du kan iøvrigt se fuld madplan over hvad jeg spiste i attack under min dagbog, hvis du har brug for lidt inspiration
Makaya

27/07/2012 kl. 16:46
Her er et link til ostemoussen:<br /> http://dinslankekur.dk/frisk-ostekageostemousse/<br />
<br />
Jeg har lige lavet sodavandsis af cola light (puttet i gammeldags isforme), glæder mig til resultatet. Dem må du også gerne spise i attack, og det er endda ubegrænset
netski

27/07/2012 kl. 21:00
Hey<br />
Hvordan er det lige jeg kommer ind og ser din dagbog?<br />
Jeps, jeg er helt ny
mig

27/07/2012 kl. 22:58

<div class="bbcode_quote">
<div class="bbcode_quote_head">Quote:</div>
<div class="bbcode_quote_body"><b>Citat fra Makaya den July 27, 2012, 16:46</b><br />
Her er et link til ostemoussen:<br /> http://dinslankekur.dk/frisk-ostekageostemousse/<br />
<br />
Jeg har lige lavet sodavandsis af cola light (puttet i gammeldags isforme), glæder mig til resultatet. Dem må du også gerne spise i attack, og det er endda ubegrænset</div>
</div>
<br />
Hej Makaya <br />
<br />
Hvis det er cola du skriver er ubegrænset af er det desværre ikke rigtigt, må må drikke "spise" hvad der svare til 3 dåser pr dag og helst mindre
Makaya

28/07/2012 kl. 00:01

<div class="bbcode_quote">
<div class="bbcode_quote_head">Quote:</div>
<div class="bbcode_quote_body"><b>Citat fra netski den July 27, 2012, 21:00</b><br />
Hey<br />
Hvordan er det lige jeg kommer ind og ser din dagbog?<br />
Jeps, jeg er helt ny </div>
</div>
<br />
Du går ind i forumet under personlige dagbøger og finder min
Makaya

28/07/2012 kl. 00:02

<div class="bbcode_quote">
<div class="bbcode_quote_head">Quote:</div>
<div class="bbcode_quote_body"><b>Citat fra mig den July 27, 2012, 22:58</b>
<div class="bbcode_quote">
<div class="bbcode_quote_head">Quote:</div>
<div class="bbcode_quote_body"><b>Citat fra Makaya den July 27, 2012, 16:46</b><br />
Her er et link til ostemoussen:<br /> http://dinslankekur.dk/frisk-ostekageostemousse/<br />
<br />
Jeg har lige lavet sodavandsis af cola light (puttet i gammeldags isforme), glæder mig til resultatet. Dem må du også gerne spise i attack, og det er endda ubegrænset</div>
</div>
<br />
Hej Makaya <br />
<br />
Hvis det er cola du skriver er ubegrænset af er det desværre ikke rigtigt, må må drikke "spise" hvad der svare til 3 dåser pr dag og helst mindre </div>
</div>
<br />
Ups, jeg troede det var ubegrænset, men 3 dåser er da også en hel liter, så...
mig

28/07/2012 kl. 09:41
Ja det er da en pæn mængde cola
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.