Oprettet af LouiseMaul d. 27/07/2012 kl. 14:09

Frokost

Hejsa<br />
<br />
Er lige startet på fase 1 i dag. Savner inspiration til nem frokost. Er der nogen der har nogle gode opskrifter/ideer?<br />
<br />
Og hvad spiser i til mellemmåltid?


Makaya

27/07/2012 kl. 15:25
Hej og velkommen til.<br />
Du kan i princippet spise nøjagtigt det samme til frokost som til aften. De dage hvor jeg har travlt tager jeg en dåse tun/torskerogn samt en pakke brød fra fryseren. Ellers laver jeg som regel ekstra kød om aftenen, jeg kan tage med næste dag. Det tager ikke ekstra tid at stege en ekstra hakkebøf eller kyllingefilet.<br />
Torskerognssalat, tunsalat, æggesalat og kødmuffins er også gode. Jeg laver tit en kæmpe portion kødmuffins, frikadeller eller skinke-ost croissanter (tilladt i fase 2) og smider i fryseren.<br />
<br />
Jeg er selv studerende og har en datter på 3 år, så jeg ved alt om at det skal være nemt, hurtigt og billigt! Jeg plejer at nærstudere alle pakkerne med nedsat kød pga. sidste salgsdato, og så smide det i fryseren. Købte eksempelvis 1800 gram kyllingefilet til 50 kr i denne uge, pakkede det i poser med 3 filleter i hver, så der er 2 til aftensmad, og den 3. til frokost.<br />
<br />
Jeg håber det gav lidt ideer. Diverse bøtter med låg, der kan gå i universitetets mikroovn er et stort hit
LouiseMaul

27/07/2012 kl. 15:38
Tusind tak ! det var en stor hjælp! Det kan jeg helt sikkert få brugt til noget!! Er allerede så småt igang med at lave en madplan til angrebsfasen!! Så det gjorde lige at jeg kan blive færdig med det! God dag til dig!
Makaya

27/07/2012 kl. 15:51
Jamen velbekomme, da! Jeg har anbefalet kuren til adskillige af mine medstuderende, men de er overbeviste om at det er EKSTREMT dyrt med alt det kød, men jeg synes ikke det er dyrere end det jeg spiste før.<br />
<br />