Hej alle I Dukan'er derude... <br />
Jeg startede på Dukan kuren den 8. januar, og kom flyvende fra start, med et vægttab på 4 kilo i angrebsfasen (fem dage) :D :D<br />
Idag har jeg været i vekselfasen en uge, men vægttabet er kun på 200 gram på hele dén uge <br />
Er der andre, der har oplevet noget lignende? Jeg er topmotiveret, og hænger i, men synes da godt nok snart, at vægten skal begynde og flytte sig. Jeg har ikke syndet én eneste gang, og synes jeg følger alle forskrifterne til punkt og prikke.<br />
Håber at nogen af alle Jer dygtige "tabere" kan hjælpe mig med lidt vejledning <br />
Go' søndag til Jer alle :D :D<br />
Mvh Jeannette
mig
26/01/2013 kl. 15:01 |
Hej Lars <br />
<br /> Så lidt <br /> Det er super godt <br /> Åh altid godt med nye opskriftet Citrongræs er helt fint og jeg vil også mene den rod er for såvidt jeg kan se minder den om ingefær og det må vi godt få <br /> <br /> Ha en god dag <br /> Rita |
Fruf
26/01/2013 kl. 20:42 |
Hej Rita<br />
Tak for velkomst, ja og stort tilykke med dit vægttab,det er bare godt gået. Idag er jeg på 12 dagen i vekselfasen. Jeg har tabt 300 gram, så nu er det 5,4 kg. Sjovt som det hele går op i gram her. Jeg spiser cheasy til morgenmad sommetider med skinke og ost til. Spiser kun knækbrød efter opskriften herinde til. Formiddag skinke eller kylling. Frokost kylling eller fisk med salat på de dage det er tilladt ellers hytteost. Eftermiddag lidt skinke. Til aften kylling eller fisk i alle afskygninger med salat til ellers dressing af fromage frais og hvidløg. Så bliver det ikke så meget mere om dagen. Jeg hverken spiser eller drikker noget af det tolererede ekstra og holder mig til den tilladte fedtprocent. Har ikke en sød tand kun behov for store mængder mad.Fedmen er jo ikke kommet af småtspiseri. Men jeg har ikke været sulten overhovedet. Jeg får også daglig motion lufter hund 3 gange. Ofte med en gang power walk. Men dette er min første kur og er vildt imponeret samt overrasket over, hvor" nemt" det går. Håber bare på et vægttab snart. Men har en skøn slank familie der bakker mig 100% op.<br /> <br /> |
mig
26/01/2013 kl. 21:31 |
Hej Fruf <br />
<br /> Mange tak <br /> <br /> Hmm ja det var ikke meget, mærkeligt, nå men har du spist 5 måltider hver dag i vekselfasen ? er det muligt for dig at skrive ca hvor meget du spiser af de ting ? er det 1-2 skiver pålæg eller er det et helt kyllingbryst ? osv<br /> Mange holder nemlig igen med maden uden at opdage det, men man gør det fordi det er naturligt at gør når man er på kur og det må man IKKE hvordan med dit væske, hvor meget for du af det ?<br /> ja jeg kender jo ikke lige din aldre men er du i overgangsalderen, hader at spørge for kan jo ske du bare er 20 år <br /> <br /> Ja det er bare så godt når familien bakker op <br /> <br /> Rita |
Fruf
27/01/2013 kl. 12:55 |
Hej Rita<br />
Ja jeg får hver dag 5 måltider. Har spist et måltid om aftenen også men fik en frygtelig hjertebanken.Jeg er en ung pige på 47. Jeg drikker ca. 1-1½ liter vand 1 kande sort kaffe og 2 glas mælk daglig. Nogle gange kan det da godt kun blive til et par skiver skinke til måltidet, ellers brystfilet fra LIDL (Linessas), ca 150-250 gr kød for det meste kylling brystfilet i alle afskygninger.Men vægten stod i dag stille igen, dejligt den ikke går op, meeeen der er sørme lang vej til 40 kg.Er forøvrigt i behandling for for lavt stofskifte men det er der styr på. |
Fruf
29/01/2013 kl. 18:04 |
15 dage på vekselfase har fortsat kun tabt 300 gr,forstår simpelthen ikke, hvad der sker i min krop, eller rettere hvad der ikke sker. Gode råd modtages.
|
mig
30/01/2013 kl. 20:47 |
Hmmm lad os se, tænke tænke Ja du får så kød nok ser det ud til <br />
<br /> Har du været på mange kure før ? og hvor meget mejeriprodukter får du om dagen ? Får du medicin ? hvordan med salt ? hvad med overgangsalderne ? og har du gang i maven ?<br /> Puha en masse spørgsmål men havde lige fat i min bog for at se hvad årsagen kunne være <br /> <br /> Hov du får så ret meget væske da kaffe ovs også tæller, prøv at hold det på 1½ L pr dag |
Fruf
31/01/2013 kl. 17:09 |
Hej Rita<br />
Taf for din tid. Nej dette er min første kur. Får ca. 300 ml yoghurt, 1-2 glas mælk og de produkter jeg bruger på knækbrød fromage frais. 1½ skive ost og ellers kun det tilladte. Får kun tablet for for lavt stofskifte, salter ikke maden. kom i overgangsalderen for 3 år siden puha og maven fungerer fint. Jeg vil så prøve at sætte væskeindtaget ned.I dag er 17 dagen på vekselfasen og vægten står stadig stille. Men den er ikke steget. Hurra Mandag starter jeg i fitness center, så håber jeg der sker noget. Du kan jeg kan. Tak for hjælpen skal nok holde dig opdateret. |
mig
31/01/2013 kl. 17:42 |
Nu skriver jeg lige til dig hvad der står i bogen <br />
<br /> Det gælder om at finde årsagen til den forstyrrende stagnation, forklar den, gøre den forståelig og accepteret og derefter fastsætte en dato der gør det muligt at vente, og i mellemtiden gøre alt parat til at sætte vægttabshjulene i gang igen. Det man kan gøre, er at vende tilbage til angrebsfasen et par dage, øge eller sænke vandindtaget alt efter den enkeltes behov, måske ganske kortvarigt helt undgå alt salt i maden, bevæge sig noget mere, give plads til 20,30,40,50 eller 60 ekstra gang pr dag, behandle forstoppelse med papaffinolie, rabarber eller magnesiumholdigt mineralvand og give sig til at lave maveøvelser.<br /> Under stagnationen, den forfærdelige og fortvivlende stagnation skal man gøre tiden til en ven. For selv om tiden går, tager man ikke på, og det er allerede i sig selv en bedrift. Hvis en krop yder så stor modstand, gælder det om ikke at afvige en tomme fra diæten, for så får kroppen mulighedd for at igen at få overtaget, netop i det øjeblik hvor den var lige ved at give op ! Følg den rene proteinkur til punkt og prikke i 3 dag og kom så tilbage med gode nyheder efter du har været på vægten.<br /> Det er den slags beskeder en fortivlet og rådvild person forventer at få: et løfte om håb, fremsagt i en tone der på èn gang bekræfter og beroliger.<br /> Når stagnationen er over, er det dejligt at se en smilende kvinde/mand komme for at sige tak. Hun/han var holdt op med at tro på diæten, men så var nålen på badevægten alligevel pludselig gået ned! citat slut <br /> <br /> Håber du kan bruge det til noget <br /> <br /> Rita |
Suan
31/01/2013 kl. 20:12 |
Ja, lige præcis. Det handler om ikke at give efter og give op for det virker det her skidt...<br />
<br /> Kan dertil sige, at jeg fik skruet op for mine måltider - med kød skåret en smule ned for det grønne (selvom det er det jeg savner). Jeg får heller ikke så meget mælkeprodukt andet end hytteost og det jeg laver brød af. Desuden har jeg reduceret i min væskeindtag - efter anbefaling af Rita. Kunne nemt drikke 2½-3 liter i løbet af en dag. Men har fået det ned på ca. 2 liter. Dog lidt mere, når jeg træner.<br /> Men det har hjulpet. Sidste uge tabte jeg mig kg. 1,6 og jeg kan se, at der er mere på vej<br /> <br /> God kamp og god aften |
allaballas
31/01/2013 kl. 20:51 |
Dukan beskriver også i bogen hvordan manglende viljestyrke kan betyde at man må gå direkte i fase 3 og hurtigt videre i fase 4 (omkring side 101)....og derved fastholde det opnåede vægttab. For mig når jeg læser det lyder det som en genvej, og egentligt modsiger han vel sig selv når han senere understreger vigtigheden af de 10 dage pr kg i fase 3. Har du nogen viden om dette Rita, eller ved du hvor man kan blive klogere.<br />
Dukan er jo franskmand. Har han nogensinde hørt og rugbrød? og burde det ikke være tilladt i specielle udgaver?<br /> Sidst: Har et par gode opskrifter...hvor smider jeg dem hen herinde? |
mig
31/01/2013 kl. 21:06 |
Jeg tro at det han beskriver der er hvis man helt har mistede så kan man gøre sådan for at holde det tab man har haft, eks. man har tabt 5 af de 20 man måske skal af med. giver det mening ?? Jeg vil ikke mene det er en model man kan bruge hvis man gerne vil helt i mål og holde sit tab <br />
<br /> Det ved jeg ikke lige om han har men tænker han har hørt om mel og det er der jo i rugbrød så derfor er rugbrød ikke tilladt selv om han ikke har hørt om det giver det mening ?? håber jeg får skrevet det så du ved hvad jeg mener <br /> <br /> Der går du under opskrifter og starter en ny tråd så ligge admin dem over på den liste der er når han har tid <br /> <br /> Rita |
Fruf
31/01/2013 kl. 21:24 |
Tak for jeres svar. Ja jeg tror stadig på det vil lykkes for mig. Tager lige 3 dage på RP, vender frygteligt tilbage, med info. Tak til jer for opbakningen.
|
mig
31/01/2013 kl. 21:31 |
Så lidt ja men jeg er også sikker på det nok skal lykkes, du lyder jo til at ville det <br />
<br /> Glæder mig til at høre fra dig igen <br /> <br /> Ha en dejlig aften <br /> Rita |
Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05