Oprettet af Viborg-pigen d. 09/09/2013 kl. 20:04

Hjælp!! Jeg tager på...! :-(

Hej med jer, kære dukan folk <br />
<br />
Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg gør forkert. Har været i gang i noget tid nu. 1 uge i første fase og nu er jeg i 2. Fase.<br />
<br />
Start vægt: 66,6<br />
Efter første uge: 62,8 (wuhuu ;D )<br />
Efter anden uge : 63,5<br />
Efter trejde uge: 64,4 (i dag, så er rigtig god øv humør på en regnvejrsdag mandag)<br />
<br />
Hvad gør jeg forkert? Holder protein dag hver anden dag, og når jeg tæller kcal, er det faktisk under 1000 om dagen. Jeg træner næsten hver dag, og har mindst 20-30 min hård cardio hver dag.<br />
<br />
Håber virkelig virkelig der er nogen der kan hjælpe!!


rikken

09/09/2013 kl. 20:15
Hej <br />
Det lyder da mærkeligt, at du kommer dig, når du holder kuren og kun får 1000 kalorier om dagen. Prøv at skrive, hvad du typisk spiser på hhv. PG og PP dage, måske kan det give nogle svar.<br />
<br />
Vh. Rikke
Viborg-pigen

09/09/2013 kl. 20:33
I går var protein dag:<br />
Morgen: æggehvide fra 3 æg, 100 g kalkun<br />
Frokost: 100 g skyr m sødemiddel<br />
Mellemmåltid: 150 g kylling<br />
Aften: et stykke laks<br />
Dessert: 2 kopper kaffe med skummetmælks<br />
<br />
I dag:<br />
Morgenmad 200 g skyr, lidt gojibær<br />
Frokost: havde lavet sådan nogle ruller med laks, spidskål, peberfrugt og agurk<br />
Mellemmåltid: squash pasta (ca. 1/2 squash) med en håndfuld grønne bønner og 3 skiver kalkunbacon (130 kcal pr. 100 gram)<br />
Aften: anden halvdel af squashen, 200 g hakket oksekød, halv dåse hakket tomat (det hele lavet til noget der kunne minde om pasta med kødssovs, kan godt anbefales )<br />
<br />
Har ikke tænkt mig at at spise mere i dag, bare drikke en kop the, eller to.
rikken

09/09/2013 kl. 20:38
Hej igen <br />
<br />
Du træner rigtig meget og får alt for lidt kød. På grøntsagsdagene skal du sørge for, at du kun får ca. 1/3 grøntsager i forhold til kød. Du spiser ikke ret meget, det gør jeg normalt heller ikke, men sørger for at det meste af det jeg så spiser er kød. Prøv det i nogle dage og se om det ikke gør en forskel for dig <br />
<br />
Jeg hepper på dig
Viborg-pigen

09/09/2013 kl. 20:49
Tak for svaret vil prøve med noget mere kød så. Jeg har trænet sådan her de seneste 5 mdr, så det virker mærkeligt at gå ned på træningen, når man gerne vil tabe sig? Tænker at skrue ned for styrketræningen og op for cardioen..?
lundravn

09/09/2013 kl. 20:50
Ja meget mere kød. 600 - 800 g om dagen. Så skal der nok ske noget.
Viborg-pigen

09/09/2013 kl. 20:54
Jeg prøver :D tusinde tak for dit svar !!! var godt nok lige ved at droppe det hele...! Nu har jeg lidt mod på det igen
rikken

09/09/2013 kl. 20:57
Hej igen.<br />
Du skal ikke skrue ned for træningen, men du får så lidt protein, at du ender med at "spise" dine egne muskler. Med dit træningsniveau skal du sørge for at få nok energi med protein, ellers reagerer din krop ved at holde fast i den energi der er i dine 1000 kalorier og den gør alt for at holde på depoterne. Spis godt med protein og bliv ved med styrketræningen, så skal du nok se resultater. Du skal gerne op på ca. 600-700 g. kød pr. dag, måske endda mere alt efter hvor effektiv din træning er.<br />
<br />
Kh. Rikke
Viborg-pigen

09/09/2013 kl. 21:03
Mange tak Rikke det giver go mening!
lucky

10/09/2013 kl. 06:00
Hej for det første skal du ikke tællle kacl....<br />
Og 1000 kacl. er alt for lidt,især når du træner så meget og du vil ikke tabe dig ved at spise så lidt mere den anden vej.<br />
Du skal spise noget mere så skal du nok se det på vægten<br />
kan kun give Rikke ret i det hun skriver.
alrown

10/09/2013 kl. 07:22
Protien er dit byggesten til dine muskler, og hvis du ikke får nok protien nedbryder du dine muskler i stedet (kroppen finder næring i dine muskler/fedt depoter)derfor det gode ved denne kur er at du må spise så meget protien du kan/vil :o) men dejligt at se du er en som giver den gas ;o) keep up the good Work :D<br />
- Lige en ting, når du træner så meget som du gør - så husk på at dét som gør en træning god, er din efter forbrænding :D (man bliver så pokkers sulten bagefter og hurtigere senere på dagen)
winahr

10/09/2013 kl. 10:20
hej Lyder som om du har fået råd nok, så jeg vil nøjes med at ønske dig held og lykke og lad os vide om det virker med at spise mere kød, måske jeg selv skulle prøve det, jeg har nemlig også sat træningen meget op i forbindelse med kuren og synes heller ikke at jeg taber mig så meget som jeg gerne vil.<br />
<br />
God vind i sejlene<br />
Winahr
Viborg-pigen

10/09/2013 kl. 19:53
Tak for opbakningen :-D jeg har allerede skuet godt op for kødet, men kan altså ikke spise særlig meget, (+jeg ikke har tiden på mit arbejde) så derfor de 1000 kcal jeg har sat et ekstra måltid ind i min madplan dog. Håber det kan hjælpe. <br />
Alrown, skal lige være sikker på at jeg forstod det sidste rigtigt; du mener bare at jeg skal sørge for at få massere af protein efter min træning, ikke?? <br />
<br />
Jeg skriver på mandag, hvad vægten og målene siger :D
Nordhus

10/09/2013 kl. 22:24
Husker du hvile dage i din træning... Du fylder dine krop med vand når du fx vægt træner og du skal huske at restituere...<br />
Og så vejer muskler mere end fedt...<br />
<br />
Har du taget en fedt procent? Og hvor høj er du for en vægt på 64 Kg og god muskel masse er ikke særlig meget...
batman

11/09/2013 kl. 13:02
Får du spist det havrekild du skal?<br />
Jeg ken nemlig ikke se det ud fra de 2 dages madplaner?
Viborg-pigen

11/09/2013 kl. 19:58
Ja jeg har en ugentlig hvile dag, hvor jeg bare går en tur. Nej jeg har ikke målt min fedt procent men tager billeder af mig selv, og det ser ikke mere muskuløst ud!<br />
<br />
Jeg kan ikke spise havreklid da jeg har glutenallergi!
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.