Oprettet af Mettepihl d. 22/10/2013 kl. 07:48

Stillestående vægt

Hej!<br />
<br />
Jeg er lidt i krise. Har været i gang i 19 dage nu, og har indtil videre tabt 3 kg, hvilket jo i sig selv er meget godt (selvom jeg føler det går meeeeget langsomt...).<br />
Dog har jeg det problem, at min vægt står stille! Jeg prøvede det samme for et kg siden - min vægt står helt stille nu på 4. dagen på trods af at jeg holder kuren nærmest religiøst (er i cruisefasen). Det er utroligt demotiverende når man føler at man har lavet en masse arbejde, men der bare ikke kommer resultater heraf.<br />
<br />
Er der nogen der har prøvet det samme og ved hvordan jeg kan komme ud af denne stillezone?<br />
- Jeg har prøvet forskellige ting som hvidløg og chili for at øge min forbrænding, men intet virker. Jeg sørger også for at få nok motion, og jeg er godt klar over at hvis jeg styrketræner opbygger jeg muskler der selvfølgelig også er med til at give lidt på plussiden på vægten. Men alligevel, jeg forstår ikke hvordan den kan blive ved med at stå så stille?<br />
<br />
Hjæælp


tiastrut

22/10/2013 kl. 08:29
<br />
Hej jeg har intet svar men står selv i samme situation .<br />
7 dage i angrebsfasen tabt 3,5 kg - super<br />
7 dage i vekselfasen har næsten taget det hele på igen.<br />
øv øv øv.<br />
jeg synes også jeg følger kuren spiser ikke noget uden at have slået op først.<br />
så glæder mig til at høre om der er nogen der har nogle gode råd.<br />
Annlucca

22/10/2013 kl. 09:10
Hej...<br />
<br />
Hvordan køre du dine vekseldage? Du skal huske at spise ca 600 g kød hver dag. På grønsagsdage må kun 1/3 af din mad være grønsager.
rikken

22/10/2013 kl. 09:38
Hej.<br />
Der kan være mange årsager. Får du nok kød? Spiser du meget mælkeprodukt? Spiser du mange rodfrugter på grøntsagsdagene?<br />
<br />
Vægttabet sker for mange i etaper: de står stille i en periode, for så at tabe meget over nogle dage (sådan fungerer jeg), eller de svinger op og ned, så gennemsnittet daler stille og roligt.<br />
<br />
Har du prøvet at måle dig om hofter, lår, talje, barm, lægge og overarme? Din krop kan sagtens tabe cm. selvom vægten ikke flytter sig.<br />
<br />
Og mens kan sagtens have indflydelse.<br />
<br />
Vh. Rikke
tiastrut

22/10/2013 kl. 09:38
jeg kører 1-1<br />
måske kan det være jeg får for mange grønsager på grøntsagsdage<br />
det er da noget jeg kan tænke over.
Tew

23/10/2013 kl. 07:57
Jeg har det på samme måde som dig, har også taget 0,4 kg på siden jeg gik ind i vekselfasen. Spiste endda en masse kød i går Men op på hesten, det vender forhåbentlig snart
tiastrut

23/10/2013 kl. 09:44
<br />
Oveni vågner jeg her til morgen med hævelser i hele ansigtet ??<br />
nogen der ved hvad det kan være
linemunk

23/10/2013 kl. 12:20
Jeg er sikker på det nok skal komme! Jeg har også til tider stået stile, men så kommer det pludselig i ryk Prøv at drikke en masse grøn the, det tager væsken i kroppen og det hjælper virkelig for mig! Din krop er ved at rense ud i alle affaldsstofferne og skal derfor nok komme! Tro på det, jeg hepper
Betoncirkeline

23/10/2013 kl. 13:13
Hejsa.<br />
Det er ikke fedt når man tager på, men i skal seriøst holde i, det kommer pludselig.<br />
Som Linemunk skriver er grøn the rigtigt godt, jeg har drukket en del af det i den her uge og har spist 600-800 gram kød hver dag. Og det har givet resultater af de gode. Så prøv de her ting, og helt sikkert tænk over hvor mange grøntsager i spiser.<br />
Prøv at regn ud hvor mange gram kød i spiser.<br />
<br />
Jeg håber det bedste for jer, i må ikke give op!!<br />
<br />
Tanker herfra
Annlucca

23/10/2013 kl. 15:42
Får du for meget salt? Har du spist Hamburgryg? Det får jeg meget væske i kroppen af.<br />
Hvis du fortsætte med at hæve i ansigtet, så skal du tale med din læge.
Mettepihl

23/10/2013 kl. 19:00
Hej<br />
<br />
Tusind tak for alle de mange gode og hurtige svar.<br />
Det gav et smil på læben, at alle er så behjælpelige! <br />
<br />
Jeg tror problemet har været, at jeg har spist for lidt kød. Jeg spiser generelt ikke særlig meget, hvorfor 600g. kød er meget. Men jeg hænger i og prøver.<br />
<br />
Jeg vil prøve det med grøn the, det lyder som en super ide! :D<br />
<br />
Er der noget kød som i anbefaler, (helst gerne billigt), som er godt? Jeg er selv stor tilhænger af kylling og roastbeef. Derudover drikker jeg gerne 1,5 liter vand dagligt. Kan man udbytte noget af det med fx. Coca Cola Zero, eller skal det være oveni <br />
<br />
mig

24/10/2013 kl. 12:38
Du kan spise alt det kylling som du har lyst til det og fisk er faktisk det bedst at spise men du må jo gerne spise okse og svin også Jeg går efter at finde kød som er ved at udløbe på datoen da det tit bliver sat ned sidst på dagen i butikkerne.<br />
Du kan godt bytte vand ud med cola. Alt hvad du drikker høre under væske, også din te + kaffe.
Mettepihl

08/11/2013 kl. 07:24
Jeg har de sidste par uger haft rygende travlt, og derfor haft en del overspringshandlinger. Det resulterede i, at jeg tog 2 kg. på! Øv, men det var også et signal om, at jeg nu skulle videre i teksten.<br />
Jeg tænkte at for at starte godt ud, skulle jeg på angrebsfasen igen - det har resulteret i et vægttab på 0,5kg. på tre dage.<br />
Dog da jeg hoppede på vægten igen i dag, havde jeg taget 0,3 kg. på. Det kan vel varierer meget fra dag til dag?<br />
Jeg er begyndt at træne 3-4 gange om ugen - hvilket jeg ikke har gjort før, da jeg har været skadet.<br />
<br />
Jeg drikker en cafe latte daglig - lavet på skummemælk, spiser 200 g yougurt til morgenmad /cheasy 0,01&#037; med frugt i)<br />
Derudover spiser jeg kyllingpålæg med havrekidspandekager til frokost og til aftensmad fisk eller kød.<br />
Jeg drikker mindst 1,5 vand og 0,5 l the eller cola zero dagligt.<br />
<br />
Jeg har besluttet, at fra i dag af er jeg på vekslefasen igen. Jeg håber virkelig, at det vil hjælpe. Jeg er lidt nede i et sort hul, da min vægt ikke har ændret sig i over 3 uger (i hvert fald ikke den rigtige vej)
Chrisycat

08/11/2013 kl. 12:18
Det ser ikke ud til at du spiser særligt meget og du må kun få 125 gr. youghurt med frugt pr. dag. Du skal helst spise 5-6 måltider og 4-5 af dem skal gerne være med kød. Måske kunne lidt ændringer sparke lidt til dit vægttab God weekend



Manne64

25/11/2013 kl. 09:27
Hvad hvis man så spiser for meget kød??
S88

26/11/2013 kl. 16:30
Manne64: Så vidt jeg har forstået er der ikke nogen begrænsning på hvor meget kød du må spise
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.