Oprettet af annmarie52 d. 22/01/2013 kl. 21:37

Annmaries dagbog

i dag har været en okay dag..<br />
<br />
dukan har været en fast del af min hverdag de sidste 3 uger så det er let at fortærer og smager jo godt :D<br />
<br />
puha min første dag er overstået lige om lidt. og sys nu det var okay<br />
<br />
med en kampvægt på 103,3 kr på førstedagen og mit endelige mål er 72 kg så har jeg lang vej igen men håber at jeg kan komme over mine ædeflip og opkast og få en ny og bedre hverdag og ku lide mig selv igen <br />
håber de gode muffins hjælper.. og det gør nok at jeg ikke holder kuren 100 &#37; fra starten .. men det er vel os bedre med lidt mere klid end 2 poser chips og chokolade og sodavan på en aften ??


annmarie52

27/01/2013 kl. 19:38
bliver sku lige nød til at lave en til opdatering på min dagbog idag :D<br />
har været i skoven med hundene og min mor og lillebror og min roomate chanette som er verdens bedste veninde &#060;3 og bag efter sku jeg med mor og lillebror op og afleverer ham på marajatta. og så på vejen sku vi lige forbi en grillbar :O<br />
<br />
og de sku ha masser af pomfritter og pølser og brød med i bilen så det hele lugtede af grill.. meeeen jeg havde det helt fint . fik ikke engang lyst til at smage bare en lille bid.. :D jeg havde jo forberedt mig så havde en madpakke med . med dukanbrød og kødpålæg og en sukkerfri sodavand :P<br />
<br />
og har snakket med min mor.. så når jeg kommer på besøg vil hun prøve så godt som muligt at lave kød så jeg kan spise med og hun er desværre gammeldags så der ude får vi ikke rigtig grøntsager så de dage jeg er der må jeg bare nøjes med kød <br />
<br />
og i morgen er en stor dag for der starter jeg job med arbejde med døv/blinde. og kan endelig få brugt mit tegn-til-tale hver dag og ikke kun med min lillebror &#060;3 så jeg får nok travlt den næste uge og kommer nok ikke så meget på her inde desværre ..<br />
<br />
og 1000 tak pia.. du kommer ikke til at tage på igen ... det tror jeg ikke du har jo gjort det fantastisk :D
Pia Andersen

27/01/2013 kl. 19:58
Stort tillykke med det nye job. Skønt for dig. Og flot at du klarede dig uden at snyde med grill maden
mig

27/01/2013 kl. 20:21
Super flot tab, tillykke med det og hold da op du kan være stolt af dig selv med den grillmad stort skulderklap til dig <br />
<br />
Jeg spiser også mest mit grønt til aften, er ikke så god til det grønne hehe<br />
<br />
Jeg har også sådan en mor der laver mad på den "gamle" måde og vi skulle spise hos dem, jeg spurgte til menuen og da hun sagde mørbradbøf(svin) blev jeg glad for det kunne jeg jo godt spise og havde ikke selv nød at ta noget med men vil du så tænke dig, hun havde vendt dem i mel hehe Det havde jeg jo ikke lige spurgt om <br />
<br />
Tillykke med det nye job <br />
<br />
ha en dejlig aften <br />
Rita
Ninapiie

27/01/2013 kl. 20:48
Velkommen her til taber holdet Iiihhh hvor er det dejligt at læse om dine overvejelser og tanker Jeg er godt nok imponeret over dit vægttab!!!! Jeg kan sagtens følge dig i din bekymring om vægt øgning eller om det stopper. De bekymringer har jeg også haft. Det er almindeligt at vægten enten står stille eller man kan tage en lille smugle på, når man går i fase 2..... MEN FORTVIVL IKKE!!! Det skal nok komme af igen, hvis du holder kuren ( det lover jeg ) Bare hold ud! Hvor er det flot du kunne holde dig fra den grill mad!!!<br />
Pøj pøj


INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
Pia Andersen

31/01/2013 kl. 05:37
Hej Annemarie<br />
<br />
Jeg er spændt på at høre, hvordan det går, både med vægttabet og dit nye job <br />
<br />
Mange hilsner<br />
<br />
Pia
annmarie52

24/02/2013 kl. 16:45
så fik jeg endelig taget mig sammen til at skrive her inde <br />
<br />
det har været rigtig hårdt med det nye job og passe vennerne og mine dyr, så der har ikke været så meget overskud..<br />
<br />
jeg har nu været på dukan i lidt over en måned og der er ikke sket det store siden angrebsfacen som jeg tog på 10 dage. meeen<br />
jeg var så bange for at tage på ved at spise nye ting og flere ting end kød , så jeg kom til at holde mig til angreb og det skete der jo ikke noget ved. for vægten rykker sig ikke rigtig har jeg fundet ud af, så<br />
<br />
nu frøver jeg med en grøntsagddag og 2 protein dage fremover og har kørt de første 3 dage af in specielle vekselfase nu og nu er det begyndt at rykke på vægten igen <br />
<br />
jeg ved godt at det ikke er det som jeg skal efter kurens mening. men kan mærke at jeg er nød til at tilføje grøntsagdagene langsom for ikke at gå død i det og blive for bange for ikke at tabe mig, og tage på .<br />
<br />
plus at jeg i sidste weekend havde 4 dage hvor jeg ikke holdte dukan kuren rigtig så der røg lige 1,5 kg på men de forsvandt på 2 dage igen heldigvis. så jeg var rigtig glad for at jeg kunne starte igen .. men kan mærke at jeg glæder mig rigtig meget til i morgen som er min grøntsagsdag<br />
<br />
så der skal jeg have min egen bolognaise kødsovs med grønt i . som jeg bare ELSKER så det skal jeg havde både til middag og aften wiii kan næsten ikke vente.<br />
<br />
men eller er der ikke røget så meget .. har smidt 6,5 kg og håber på der snart sker noget u hvor jeg os spiser grøntsager <br />
<br />
¨håber så meget at jeg måske kan nå mit første mål inden for en måden.. for trænger rigtig meget til min præmie &#060;3
Pia Andersen

24/02/2013 kl. 16:47
Hej Annemarie<br />
<br />
Godt at høre, at du holder ud endnu og du har ret, man taber sig ikke, ved at forblive i angreb. Det er faktisk sådan, at man giver sin krop små chok ved at veksle mellem rene proteindage og grøntsagsdage, så kroppen hurtigere smider nogle kilo
annmarie52

24/02/2013 kl. 17:36
ja tror jeg du har ret i pia.<br />
<br />
har virkelig læst og læst i dukan bogen og det virker jo som om at han siger at hvis du holder den ene kost enten grønt eller kød så indfinder stofskiftet sig efter den ene kost. og når man så skifter giver man stofskiftet et spar hele tiden og skifter forbrænding hele tiden,, tror du jeg har forstået rigtigt ?<br />
<br />
Pia Andersen

24/02/2013 kl. 17:39
Sådan mener jeg også, at det skal forstås
annmarie52

24/02/2013 kl. 17:57
det håber jeg <br />
<br />
og håber at det kommer til at virke nu . og regner med at jeg kører 2 uger med 1 PG /2 RP og så der efter prøver en grøntsagsdage mere om ugen. til jeg når de samme tal på hver side <br />
<br />
annmarie52

25/02/2013 kl. 10:22
FUSK HVOR ER DET VILDT ALTSÅ..:D<br />
<br />
i går morgen vejede jeg mig til 97,4<br />
<br />
oh så kedet jeg mig lidt om aftenen så der vejede jeg mig lige igen i håb om at den ikke var steget men så sagde den 96,8 og her til morgen sagde vægten 95,9 ej hvor er det altså vildt.. nu hvor jeg har faste grøntsagsdage så går det bare vildt hurtig :O<br />
<br />
kan slet ikke følge med jo .. har bare haft glædes tårer hele morgenen.. det påvirker min psyke så meget at det går så hurtigt.. det havde jeg jo aldrig forventet.<br />
<br />
og i dag har jeg grøntsagsdag så jeg skal bare have kødsovs bolognaise hele dagen :D og den første portion er allerede skyllet ned XD wiiiiii :D
Pia Andersen

25/02/2013 kl. 10:44
Supergodt Annmarie. Flot. Tillykke med det flotte tab
mig

25/02/2013 kl. 21:50
Wow hvor er det flot, tillykke med det <br />
Ja så ka man se hvor meget det betyder man får det grønne <br />
Kan altså godt forstå du er glad, og husk at være stolt af dig selv fordi du er så sej <br />
<br />
Ha en dejlig aften <br />
Rita
annmarie52

06/03/2013 kl. 10:54
SÅ BLIVER DER TAGET NYE METODER I BRUG !<br />
<br />
jeg bliver ved med at svinge med helt op til 2 kg fra grøntsagsdag til proteindag.<br />
<br />
og jeg taber stadig kun lige det jeg tager på eller mindre.<br />
<br />
men har da os fundet ud af at jeg får ekstremt meget kulhydrat på mine grøntsagsdage da jeg er meget glad for tomater løg og peberfrugt.<br />
<br />
og ved fra da jeg var på atkins at nogen mennesker ikke kan intage så meget kulhydrat uden at tage på.<br />
så nu kommer det til at hedder DUKAN/ATKINS for mit vedkommende.<br />
<br />
dvs. at jeg spiser fedtfattig kød og dukanbrød som jeg plejer, men at jeg intager grøntsager fra den tilladte madvareliste fra ATKINS BOGEN, og kun de mænger af grøntsagder som er tilladt i atkins.<br />
<br />
jeg har jo overhoved ikke haft tænkt over hvor meget kulhydrat jeg fik igennem de grøntsager der.. men det er faktisk rigtig meget ,<br />
<br />
så nu må jeg til at spise noget andet og andre mængder, for at se om det hjælper..<br />
<br />
føler mig meget lost. og min krop suger meget mere væske til sig end den skal,<br />
<br />
plus at nå går jegmin. 30 min gang og jeg cykler 5,8 km 5-6 dage om ugen og jeg spiser ikke sent om aftenen mere.<br />
<br />
men jeg drikker nok for meget på mine grøntsags dage men det kan jeg ikke ændre så meget på da jeg altid har haft en tørst der har været svær at slukke.. og bliver meget hurtig tør i munden <br />
<br />
men nu håber jeg lidt det virker.<br />
og så skal der handles ind i dag til atkinsgrøntsager i morgen .
mig

06/03/2013 kl. 12:09
Ja men det bliver så spænden at høre hvordan det virker Kan godt være du har fået lidt for meget grønt men så er det jo godt du justere på det <br />
<br />
Ha en dejlig dag <br />
Rita
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.