Oprettet af ettig d. 17/09/2012 kl. 12:17

Jegkan/dukan/vikan- start d.10/9 2012

Jeg er quinde, 52 år. I 1979 fik jeg forhøjet stofskifte GRAVES,gik med det ubehandlet i 3 år, hvorefter det gik i sig selv igen, i 96 vendte det tilbage efter 4 reagensglasforsøg, det har jeg så levet med on/off siden og er siden blevet plus 30 kg, normalt er jeg under forløbet blevet nogenlunde normalvægtig igen, bare ikke efter sidste gang hvor jeg for to år siden var indlagt igen igen, siden har jeg kæmpet med de overflødige kilo, jeg er den uheldige vinder af 1 ud af 5 der af uforklarlige årsager (Lægens ord) bliver overvægtig af GRAVES Jeg kan godt tabe mig, men det er en kamp en kamp der er så svær at kæmpe, og hedder to skridt frem og tre tilbage.<br />
Nu er jeg så hoppet på DUKANbølgen og håber JEGKAN, jeg startede mandag d. 10/9, efter 3 dage vejede jeg mig og havde tabt 3 kg, lykkelige jeg, meen efter at ha afsluttet angrebsfasen hoppede jeg igen på vægten minus 1 kg altså på to dage havde jeg taget 2 af de 3 tabte kg på, Det er sgu ikke iorden, lige der hvor man skal trække sig selv meeeget hårdt i håret for at komme videre og bevare sit positive sind, meen jeg er blevet sidende på hesten og rider derudaf, overvejer om ikke bare jeg skal smide den pokkers vægt ud, og mærke efter hvordan det går? På tredie dagen blev jeg godt nok rigtig dårlig, jeg havde hovedepine var svimmel og hundetræt, det er faktisk først i dag, 8 dagen hvor jeg er blevet mig selv igen, og jeg er rigtig glad for at jeg har holdt ved, og forhåbentlig forsætter den lange vej der er at tilbagelægge..<br />
Angrebfasen:<br />
1. Dag<br />
Jeg tog en svinemørbrad, ja ja svin, men det gjorde jeg, afpudsede den for alt fedt og sener, tørstegte den på en pande med salt og peber, det gik jeg så og små hapsede af i løbet af dagen, til aften lavede jeg en DUKAN pandekage, lagde stykker af mørbraden på lavede en dressing af fromage fraich med karry, tilsatte en spsk dressing over mørbarden, det smagte rigtig godt.<br />
2. Dag<br />
Kyllingefarsfrikadeller lavet som alm frikadeller, udskiftede melet med to spsk havreklid, disse frikadeller holdt i 4 dage, på denne dag spidte jeg gennem dagen 6 stk, lavede om aftenen en pandekage som dagen før, så bare med skiveskåret frikadelle.<br />
3. Dag<br />
Middag: 2 æg til æggekage, 3 skv kalkunbacon, efterfølgende tørstegte jeg 400G 7&#37; oksefars blandet med lidt hvidløgspulver og chiil, plus en tsk tomatpure på dåse, salt/peber, og atter engang lavede jeg en DUKAN pandekage til aften og så denne gang med oksefarsen, det der blev tilbage spiste jeg senere på aftenen.<br />
4. Dag<br />
Stegte 4 laksefileter tog 150 g rejer, lavede en sauce af 1 1/2 dl skummet mælk kogt op jævnet med maizena drysset tørret persille, dette delte jeg i 4 dele og spiste i løbet af dagen.<br />
5: Dag<br />
1 DUKAN pandekage til morgen, 400 g oksefars formet til 4 bøffer, en til middag, og til aften 2 stk med et spejlæg på hver, den sidste blev fortæret senere på aftenen.<br />
6. Dag<br />
MINUS 1 KG<br />
1 1/2 dl vanilieyoghurt et stk 20g DUKAN brød til morgen.<br />
Plus grønt i dag, 2 skv oksesteg et kvart blomkål og ca 300 squach, sauce af blendtet rød peber tomat chilli salt peber og paprika, sen aften et kyllingelår, minus skind.<br />
7. Dag<br />
1 1/2 dl vanilie yoghurt 1 stk 20 gr DUKAN brød, mødte aftenvagt, så spiste kl 14 2 skv oksekød et stk kylling.<br />
kl 01, et kyllingelår et overlår uden skind naturligvis.<br />
8. Dag<br />
1 1/2 dl vanilie yoghurt 20 gr DUKAN brød, 1 hakkebøf med 2 spejlæg til frokost, kl 16 1 hakkebøf i hånden, det samme på job kl 20.00 og igen kl 01.30 da jeg kom hjem.<br />
9.Dag<br />
.Startede fra morgenstunden med en bøf og en kop kaffe, derefter gik turen til tandlægen hvor en tand blev trukket ud, om eftermiddagen en bøf mere med spejlæg 2 kyllingepølser, til aften en DUKANpandekage med tørristet oksefars og en grøn peber, senere på aftenen 2 1/2 dl tørristet rester.<br />
10. Dag<br />
Minus 3 kg idag, altså ialt efter 9 dage OPTUR Startede morgenen med en fiskedelle, pga min manglende tand har jeg ikke spist i løbet af dagen, men til aften stegt kyllinge filet med hvidløg forårsløg rød peber chilli, tomatpure, skummetmælk, jævnet med maizena, dertil blomkål og broccoli, uhhhh det smagte<br />
11. Dag<br />
500gr. kyllingefilet tørstegt med salt peber, spist jævnt fordelt over hele dagen, har ikke rigtigt haft lyst til at spise noget i dag, min mave er slået helt i stykker efter maden igår???<br />
12. dag<br />
I dag lavede jeg bøffer af 500g oksefars, dem har jeg spist løbende gennem dagen.<br />
13. Dag - 5 kg<br />
I dagvar en minus dukankurdag, jeg har været til konfirmation og spist kinesermad.<br />
14.Dag<br />
Kød kød og kød<br />
15. Dag<br />
Atter kød kød og kød.<br />
16.Dag<br />
Græske frikadeller gennem hele dagen.- 7 kg.<br />
17. Dag<br />
Græske frikadelle morgen, stegt torskerogn aften.<br />
18. Dag<br />
Endnu engang græske frikadeller, massevis af grønt.<br />
19. Dag<br />
For det ikke skal være løgn Græske frikadeller masser af grønt puttet i en tomatsuppe. -9 kg<br />
20. Dag<br />
Morgen/middag 4 æg 6 skv kalkunbacon, til aften karrysuppe med kyllinge strimler og masser af grøn peber og broccoli.<br />
21. Dag


mig

17/09/2012 kl. 15:01
Hej ettig og velkommen til <br />
<br />
Øv med dit stofskifte :/ Nå men vi håber kuren virker på dig <br />
Hvis du ikke har spist andet end det du har skrevet her syntes jeg nok du spiser for lidt og det kan sætte tabet i stå, du skal helst op på 5-6 måltider pr. dag og må ikke gå og være sulten. Hvis du spiser for lidt tror din krop der er hungersnød og gemmer på det den får ind.<br />
<br />
Håber du får en super god kur
ettig

18/09/2012 kl. 14:12
Hej mig ja jeg har faktisk tænkt på at jeg ikke spiser nok, så nu skruer jeg op for flere indtag pr dag, det er bare svært fordi jeg har vænnet mig til ikke at spise så meget, jeg er hunderæd for at tage på men det er sjovt for jeg føler på mit tøj at jeg taber mig, jeg tror jeg evt har meget vand i kroppen. Tak for velkomsten<br />
Ps hvor er dit vægttab bare sejt gået Gitte<br />
medpebi

18/09/2012 kl. 14:24
Hej Gitte<br />
Også velkommen til fra mig <br />
<br />
Jeg tror vi er mange, der især i starten af kuren, er bange for at spise for meget og derfor ender med at spise for lidt.. Det giver jo ingen mening at jo mere du spiser (i følge kuren), jo mere taber du dig, men det passer faktisk.<br />
<br />
Så pak nogle lækre små mellemmåltider og nyd at du må spise, så du ikke er sulten <br />
<br />
God fornøjelse,<br />
Pernille<br />
nina

18/09/2012 kl. 20:42
Hej Gitte og velkommen til<br />
<br />
Øv at du har haft det så skidt startede samme dag som du, men har ikke oplevet noget ubehag, lige ud over manglende toilet besøg.<br />
<br />
Træls at du tager sådan på af den medicin kender alt til to skridt frem og tre tilbage, har PCOS hvilket gør at jeg i en meget lang årrække ikke har kunnet tabe mig stort set ligemeget hvad jeg gjorde, har så, efter to trafikulykker, fået piskesmæld, hvilket har gjort at jeg får meget smertestillende, da jeg nu er blevet kronisk smertepatient, og det meste af det medicin jeg får taget man hurtigt 30 kg. på af rigtig nedtur, men nu tror jeg langt om længe at det er lykkedes mig at finde en kur lige for mig 3,5 kg. indtil videre og der er heldigvis ikke røget nogen af de tabte på igen.<br />
<br />
Men kan sagtens følge dig, men hvor er du bare SEJ at du har kunnet holde gejsten oppe på trods af at du har haft det skidt og vægten ikke helt har villet som du KÆMPE skulderklap til dig herfra.<br />
<br />
Nina
mig

18/09/2012 kl. 21:14
Kender også godt det med man er bange for at spise for meget, sådan havde jeg det også selv men da mit tab gik helt i stå i næsten 4 uger måtter jeg finde ud af hvad årsagen var og fandt ud af jeg spiste for lidt og havde for meget rod i mine p-p og p-v dage derfor råder jeg folk til at få mad nok for det er så surt når tabet går i stå.<br />
Dejligt når man kan mærke på tøjet der sker noget, kunne være en god idè at måle dig flere steder på kroppen så kan man se om der er sket noget der hvis man ikke lige kan se noget på vægten <br />
<br />
Får du gået nogle turer ? kunne måske hjælpe hvis du har væske i kroppen.<br />
<br />
Mange tak Det bliver dit også <br />
<br />
Ha en super aften
ettig

19/09/2012 kl. 17:45
Hej Pernille du har fuldstændig ret, man er vant til ikke at spise ret meget når man er på kur, så jeg gør noget mere ud af at få spist, men jeg har også bemærket at jeg har rigtigt meget vand i kroppen, på Dukans engelske side siger han at man så i to tre dage skal holde igen med vandet og reducere til en l pr dag, sååå prøver jeg det<br />
<br />
Hej Nina Det sgu da heller ikke okay at vi skal have sådane nogle l..... sygedomme, men ja der er jo kun en vej at blive på hesten, jeg vejede mig i morges minus 3 kg, så er det jo slet ikke så tosset endda dejligt vi er startet samtidig så kan vi da heppe på hinanden<br />
<br />
Hej Mig ja jeg mener jeg får bevæget mig nok, jeg har fysisk arbejde og er på benene fra jeg møder til jeg går, herhjemme har jeg heste hunde katte fugle, så der er man også igang fra morgenstunden (arbejder 17-01) men tænker at jeg vil ta en daglig gåtur, for det andet har jo været der hele tiden så der skal noget ekstra til Gitte
mig

19/09/2012 kl. 22:07
Åh ja du ser da ud til at være en travl kvinde En lille "zoo" måske Ja prøv det i et hurtigt tempo så pulsen kommer op <br />
<br />
Ha en super aften
ettig

21/09/2012 kl. 02:38
Det er lidt interessant at jeg på intet tidspunkt har haft lyst til at overfalde et eller ander "forbudt" tanken har end ikke strejfet mig, uanset at folk omkring mig har svælget i slik is kage chips og dsl. hemligheden bag dette hedder Jacop Strakotta, for efterhånden et godt stykke tid siden fulgte med Ude og Hjemme en slanke hypnose cd med, denne cd høre jeg hver eneste nat når jeg kommer hjem fra arbejde og er gået i seng, på med hørebøfferne, start sluk lyset og så lytter jeg, ikke mange minuter efter sover jeg eller er i hypnose ved det ikke, men jeg vågner så snart han tæller ned, så går der nogle minutter så starter han på en ny snak, jeg er helt vild med det, det er så afslappende og man må jo sige at det virker, i al fald for mig<br />
ettig

24/09/2012 kl. 00:42
- 5 kg på 13 dagen, det er jeg ganske tilfreds med, ønsker at det vil fortsætte på den måde
mig

24/09/2012 kl. 12:29
Wow sikke et flot tab, det er bare super godt gået <br />
<br />
Ja det kunne være dejligt men man taber jo altid mest i starten, men du skal nok nå i mål hvis du følger kuren <br />
<br />
Ha en super dejlig dag
ettig

29/09/2012 kl. 12:27
- 9 kg på 18 dage, det må siges at være ganske godt, specielt taget i betragtning at jeg de første 5 dage kun tabte 1 kg, ja det hjalp at jeg begyndte at spise "meget" mere, og 6 gange om dagen i stedet for 3,1000 tak for rådet om at spise mere, det har altså været altafgørende. jeg tygger vildt meget sukkerfrit tyggegummi, og sukkerfri bolcher, sukkerfrit sodavand, jeg håber at jeg i morgen har tabt 10 kg på 20 dage meen skulle det ikke være sådan så er jeg alligevel rigtig godt tilfreds Godt vægttab til jer derude.. Gitte<br />
mig

29/09/2012 kl. 16:13
Ja men for fand.. da kvinde, det er jo helt vildt, kæmpe stort tillykke med det <br />
Ja det er mærkeligt at man faktisk skal spise meget når man er på kur men nu er du jo så beviset på at det har en betydning <br />
<br />
Ha en super dejlig weekend
lucky

30/09/2012 kl. 15:31
H...k...en flot start du har fået kan godt forstå du er glad.
Lena88hansen

30/09/2012 kl. 16:07
.......... 10 kg. på 20 dage??? Hold da nu op, det er super flot! Jeg vil også!
Beritc

30/09/2012 kl. 16:47
Super flot, godt gået
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.