Oprettet af PaiN d. 22/05/2013 kl. 14:41

Pais Dagbog Startet den 22.05.2013 kun på fisk.

Hej <br />
Jeg er helt ny her og er gået igang med dukankuren idag.<br />
Indtil videre synes jeg hjemmesiden har været stor hjælp til at komme igang.<br />
Jeg har en lille udfordring som kommer nok til at påvirke mig mest under attack og cruise fasens protein-fase. Jeg spiser kun fisk, ikke noget andet kød. Hvilket gøre kuren både dyr og udfordrende for mig.<br />
Jeg vil elske gode opskrifter med fisk og muligvis tofu osv. Er der andre der har samme udfordring?<br />
<br />
Jeg er studerende med 2 børn på 8 år og 19 måneder. Vi bor i et hus som vi er igang med at total renovere, så overskud er der ikke meget af.<br />
Jeg har været "on and off" på alle mulig kurer uden at kunne holde det så håber virkelig på at komme igennem denne kur.<br />
Det højeste jeg har vejet er 87 kg sidste år til december, hvor jeg var i CHOK da jeg stillede mig på vægten. Jeg kom af med de 7 kg ved at være på forskellige kur men tog 2 kg på igen her siden påsken.<br />
Glæder mig til starten på et nyt liv(forhåbentlig) <br />


PaiN

22/05/2013 kl. 14:46
og for resten er der nogen der kan fortælle mig hvorfor man ikke kan se det billede fra lilyslim? har jeg gjort noget forkert?<br />
Mvh
Kristine

22/05/2013 kl. 16:22
Hej med dig! Det bliver nok lidt hårdt kun at spise fisk - jeg synes i forvejen, det er svært at variere sin kost, så du skal virkelig være kreativ. Men der er jo masser af gode fiskeopskrifter her på siden. Det er i hvert fald sejt, at du nu er i gang! Et godt råd er at føre en maddagbog, som du skriver i dagligt. Så har man overblik over, hvad man har spist - og senere kan man lade sig inspirere af tidligere måltider. For at få dit lilyslim-billede til at virke, skal du indsætte linket mellem img og /img - og ikke til sidst som du har gjort Held og lykke!!
PaiN

22/05/2013 kl. 20:47
Hej Kristine <br />
<br />
Mange tak for rådet og hjælpen. Jeg har nu noteret mine måltider Jeg er stadig ny på siden så skal lige finde rundt i det hele <br />
Jeg har bagt dukan rugbrød idag og jeg læste under opskriften at man godt måtte spise det under angrebsfasen men bliver helt i tvivl for man må jo ikke få hvedeklid under angrebs fasen? eller?
lundravn

22/05/2013 kl. 21:10
Jo, der står en spiseskefuld hvedeklid om dagen må man få i angrebs fasen. Så kan du jo regne på, hvor meget brød du så må få.<br />
PaiN

23/05/2013 kl. 08:19
uuh dejligt <br />
Jamen så er der ingen fare på færd Har nu delt brødet op i 8 skiver så skulle det gerne passe nogenlunde
Vibeke1965

23/05/2013 kl. 09:34
Hej med dig og velkommen til.<br />
<br />
DU må på udkig efter fisk på tilbud, for du har ret i, at det er lidt dyrere end kød. Men der er ofte laks og pangasius på tilbud - og ellers må du få fat i et fiskekort og ud og fange fisk <br />
<br />
Mht. opskrifter, så er du jo vant til at lave fisk i alle afskygninger (tænker jeg) så du skal jo "bare" tænke pasta/ris/kartofler ud af det du selv skal spise.<br />
<br />
Tror meget det handler om at spise de ting man er vant til, og så tilrette dem til dukan - det gør det også nemmere med familien, fordi man så spiser det samme - næsten.<br />
<br />
Spiser du æg? for så er æg rigtig gode til at "fylde" og er da gode til noget fisk: røget makrel/røget laks/ørred med røræg, kolde fiskeretter med æg og dressing og rejer<br />
<br />
Uhm bliver helt sulten - og jeg spiser desværre ikke så meget fisk :D<br />

Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
UNIQE

23/05/2013 kl. 15:33
Hej og velkommen til.....<br />
<br />
Jeg tænker lidt som Vibeke..... at du er vant til kun at spise fisk, så det skal du bare gøre "Dukan" venligt.. Der er jo ikke noget fisk som du ikke må spise....<br />
<br />
Tofu har jeg aldrig smagt, så det kan jeg ikke råde dig om.....<br />
<br />
<br />
mig

23/05/2013 kl. 20:50
Hej og velkommen <br />
<br />
Ja vil sige som de andre, lav den mad du plejer men bare dukan venligt og tilbud er en god idé da fisk er ret dyrt <br />
<br />
Skulle du være i tvivl om noget så skriver du bare <br />
<br />
Held og lykke <br />
Rita
PaiN

24/05/2013 kl. 08:42
Godmorgen :-D<br />
<br />
Mange tak for rådene. Det hele bliver faktisk lettere ved tanke om at jeg bare skal lave det mad jeg plejer dukan venligt. <br />
<br />
Ja Vibeke der er jo ikke så meget andet at gøre end at være på udkig efter tilbud.<br />
Jeg synes alt det støtte her på hjemmesiden giver max motivation Det er idag min 3. dag i angrebsfasen og indtil videre går det godt! Selvom jeg er forkølet har jeg overskud!<br />
<br />
En anden ting jeg er lidt i tvivl om er om man må spise linser under angrebsfasen? og er der nogen der ved hvor man kan købe shirataki nudler?<br />
<br />
<br />
Kh
mig

24/05/2013 kl. 10:40
Super flot du klar det på trods af forkølsen <br />
<br />
Linse må du først spise i fase 3, de indholder stivelse, desværre :/<br />
De nudler har jeg kun fundet på nettet, prøv at google dem <br />
<br />
Ha en dejlig dag <br />
Rita
overbevist

24/05/2013 kl. 14:30
shirataki nudler? kan du bl.a. købe hos "Den kinesiske købmand" tæt ved Nørreport station Kbh (Hvis du kommer på de kanter )<br />
<br />
Ønsker dig velkommen og god tur herinde <br />
kh Eva
PaiN

25/05/2013 kl. 10:59
Hej<br />
<br />
Rita mange tak. <br />
<br />
Eva kommer desværre ikke i de områder, bor nemlig på fyn.<br />
<br />
HJÆLP. Jeg er på 4 dag i angrebsfasen og har det vildt skidt.<br />
Har kvalme og opkaste fornemmelse. Jeg er på besøg hos sviger forældre her i weekenden så får ikke spist så meget som jeg burde da jeg ikke føler jeg kan tømme deres hjem for kød og i øvrigt har de ikke så meget fisk i huset(en tun i olie.<br />
<br />
Jeg har acetone ånde og svært ved at få noget ned i maven her til morgen. Kunne ikke få dukan rugbrød ned uden at føle jeg skulle kaste op.<br />
<br />
Jeg har været ud i det friske her til morgen. Nogle råd??<br />
<br />
Kh<br />
<br />
mig

25/05/2013 kl. 21:58
Hej <br />
<br />
Så lidt <br />
<br />
Øv du har det sådan men det er desværre nogle af de bivirkninger man godt kan have i starten men det skulle gerne gå hurtigt over, nu er det så det gælder om at hold fast på trods hep hep er sikker på du kan og jeg lover dig det bliver bedre <br />
<br />
Der skulle du så lige ha taget noget mad med hjemme fra men det er nok for sent nu men gør det en anden gang Du må sådan set godt spise den tun hvis du maser så meget olie ud som du kan men naturligvis bedst med den i vand <br />
<br />
Det med ånden er også helt normalt men du kan evt tygge et stk tyggegummi hvis det er slemt <br />
<br />
Håber du har det bedre nu <br />
<br />
Knus Rita
PaiN

26/05/2013 kl. 12:58
Kære Rita<br />
<br />
Tusind tak for støtten!<br />
<br />
Du har godt nok ret, det var virkelig ikke smart at tag på weekendtur uden madpakke, selvom jeg havde min rugbrød og yoghurt med.<br />
<br />
Jeg fik mast olien ud af det tun og tørt det bagefter i køkkenrulle, og så var jeg ud og handle noget fisk Jeg har det bedre idag.<br />
<br />
Har du/i ider til nogen tyggegummi? For selv de sukkerfrie er der åbenbart masser af kulhydrater i (mellem 55-70):-/<br />
<br />
Knus
mig

26/05/2013 kl. 21:24
Så lidt <br />
<br />
Ja men det får man lært hen af vejen Nu har du lært det Men super flot du gjorde hvad du kunne for at følge kuren, hatten af for det <br />
Godt at høre du har det bedre nu så kan det kun gå frem ad <br />
<br />
Hmmm jeg tygger bare stimorol, ja der er noget i men tror der er i det hele og nok derfor det normalt høre under tolereret i fase 2 men Mr. Dukan siger man også godt kan benytte det i fase 1 hvis den er helt galt med ens ånde. Men begræns det til så lidt som muligt <br />
<br />
Ha en dejlig aften <br />
Knus Rita
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.