Hej alle I Dukan'er derude... <br />
Jeg startede på Dukan kuren den 8. januar, og kom flyvende fra start, med et vægttab på 4 kilo i angrebsfasen (fem dage) :D :D<br />
Idag har jeg været i vekselfasen en uge, men vægttabet er kun på 200 gram på hele dén uge <br />
Er der andre, der har oplevet noget lignende? Jeg er topmotiveret, og hænger i, men synes da godt nok snart, at vægten skal begynde og flytte sig. Jeg har ikke syndet én eneste gang, og synes jeg følger alle forskrifterne til punkt og prikke.<br />
Håber at nogen af alle Jer dygtige "tabere" kan hjælpe mig med lidt vejledning <br />
Go' søndag til Jer alle :D :D<br />
Mvh Jeannette
Suan
20/01/2013 kl. 10:45 |
Hej Jeannette<br />
<br /> Det er supersejt med dit vægttab. 4 kg. er altså bare OK <br /> <br /> Og at du stadig er topmotiveret og hænger i, er bare rigtig godt. Fortsæt med det, for det skal nok rykke sig igen.<br /> Din krop skal vænne sig til, at du er kommet af med de kg. Og at du spiser anerledes. Nu får du jo også grøntsager til, hvor der er mere væske i, så der er en logisk forklaring på det hele.<br /> Sikkert spiller der også andre ting ind. Hvordan er cyklus, hvor meget har du at tabe af osv.<br /> <br /> Det virker som om, at du har helt styr på det du spiser, når du nu har tabt dig så meget.<br /> Men jeg ved, at hvis du skriver herinde, hvad du spiser i løbet af en dag, så vil der komme feedback rimelig hurtigt og med mange gode idéer.<br /> <br /> Jeg har selv haft pauser i vægttabet. Taget lidt på og tabt lidt igen. Det er der flere på kuren der har været igennem.. men hvis du bare klør på med samme gejst, så skal du nok tabe dig...<br /> <br /> 4 kg. det er da vildt sejt .<br /> <br /> God kamp og rigtig god søndag.<br /> <br /> Mange hilsner fra<br /> <br /> Suan |
jeahyl
20/01/2013 kl. 11:02 |
Tak Suan <br />
Ja, jeg er osse virkelig stolt og tilfreds med angrebsfasen, og jeg håber osse at vægttabet kommer i gang igen, jeg giver ihvertfald ikke op uden kamp Jeg har masser at tabe af, så det burde ikke være derfor det er i stå ligenu. Jeg havde min menstruation fra i mandags, så jo måske kan det spille ind - dén faktor havde jeg ikke overvejet Men tak for de opmuntrende ord, det er dejligt motiverende at høre fra andre "ligesindede" <br /> Og tillykke med dit fine vægttab - kan se du er halvvejs, skide godt gået <br /> Mvh J |
Thomas K. Nielsen
20/01/2013 kl. 12:30 |
Hej Jeannette. Jeg har været igang med vekslefasen i godt og vel 14 dage. De første par dage af vekslefasen tabte jeg stadig lidt, men så gik jeg et helt kilo op (uden at jeg havde "syndet", hvilket jo så tog en 3-4 dage at komme på den vægt jeg en gang havde set. Det er tydeligt at det går noget langsommere med vægttabet, men jeg kan da se at det går nedaf ca. hver anden dag. Så jeg tror bare det er et spørgsmål om at holde fast og prøve at acceptere at det ikke går lige så hurtigt som i angrebsfasen.
|
Svend Dellepude
20/01/2013 kl. 12:59 |
Hej Jeannette. Det, du oplever, er helt normalt. Skete også for mig. Det dyk i vægten, man oplevede i angrebsfasen, bremser lidt op ved overgangen i vekselfasen.<br />
<br /> Jeg tror, at fedtforbrændingen og vægttabet "inde bagved" kører fint videre, men at det er et spørgsmål om at der bliver bundet lidt mere væske i kroppen igen, når grøntsagerne bliver indført.<br /> <br /> Du skal "bare" hænge i, og så bør du kunne se resultatet ugen efter. |
Catherina
20/01/2013 kl. 14:36 |
Enig med de andre, som har skrevet til dig, det er helt almindeligt at det sker i ryk, og især for kvinder pga vores månedlige cyklus, og faktisk kan vi tage et par kilo på op til pga det.<br />
<br /> Desværre forsætter det kæmpe tab fra første fase ikke resten af kuren. Min mor havde forstået det, som at det var normalt at tabe et kilo om DAGEN fra at læse bogen. Jeg måtte så fortælle hende, at i så fald ville det være 30 kilo på 30 dage, og det kunne hun vel nok høre ikke lød rigtigt, hvilket hun modvilligt måtte give mig ret i. Jeg er ikke sikker på om hun læste bogen i søvne eller hver anden linje, for at komme frem til det *lol*.<br /> <br /> Men tillykke med tabet, og godt klaret og især også, at du stadig har tabt din under din cyklus. Bare hæng i, og så vil resultaterne vise sig, selvom de desværre kan forekomme i ryk selvom vi følger det og ikke synder. |
mig
20/01/2013 kl. 16:12 |
Hej Jeannette<br />
<br /> Jeg vil lige høre hvor mange du spiser om dagen ? Du må ikke gå og være sulten <br /> Men ellers som de andre skriver er der nogle ting som kan spille ind. Du kan også være en af dem som taber sig i ryk. Men skriv evt. din madplan her ind og vi kigger på om der skal justeres lidt i den <br /> <br /> Tillykke med det flotte tab du har haft til nu <br /> <br /> Ha en dejlige søndag <br /> Rita |
jeahyl
22/01/2013 kl. 20:17 |
Hej allsammen, hvor er I søde, at I gider svare mig Tusind tak for det Gad vide, om éns egen bekymring osse kan stoppe vægttabet? For siden alle Jeres fine beroligende svar, er der igen kommet skred i tingene, så nu har jeg tabt mig 5,3 kg ialt, så nu håber jeg bare det fortsætter Jeg kan måske have spist for lidt, men det har jeg så rettet op på de sidste par dage, så.. Længe leve Dukan-kuren <br />
Go aften til Jer alle |
Suan
22/01/2013 kl. 22:10 |
Jamen, for Søren da, Jeannette.<br />
<br /> Så kører det jo for dig - STORT TILLYKKE MED VÆGTTABET.<br /> Dejligt, at det virker <br /> <br /> Også god aften til dig<br /> <br /> Mange hilsner fra Suan<br /> <br /> <br /> |
ddam1407
23/01/2013 kl. 06:15 |
Hopper lige med på din tråd. Er på anden uge af vekselfalsen og taber mig heller ikke. Men kan læse det er helt almindeligt, så vi må hænge i og være tålmodige. Tillykke med dit ellers store tab foreløbig.
|
Vibeke1965
23/01/2013 kl. 09:04 |
Stort set hver gang, jeg skifter til pv-dage står vægten enten stille eller stiger lidt, og så falder den igen når jeg har pp-dage - og jeg har da tabt mig en del, så pp-dagene giver mere end pv-dagene tager <br />
<br /> Så du/I skal bare hænge i og ikke tabe modet - og her er Forum en vigtig del, tror jeg, det har i hvert fald hjulpet mig med at fastholde fokus og motivation at være aktiv her.<br /> <br /> :D Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
Svend Dellepude
23/01/2013 kl. 09:34 |
Vibeke, det er også sådan, fase 2 forløb for mig. Rykvist.<br />
<br /> Ved ikke, om det ville have været ligesådan, hvis man havde taget 5:5 dage (eller 2:2, 3:3 eller 4:4 dage) i stedet for 1:1 dage. Så vidt jeg husker, står der i bogen Dukan Diæten, at mønsteret med de rykvise vægttab til dels afhænger af, hvilket system med dagene, man kører.<br /> <br /> Men ifølge bogen bliver resultatet på den lidt længere bane (f.eks. pr. måned) det samme. Og det nævnes, at det kan være lettere at overholde kuren med 1:1 dage, hvilket jeg er enig i.<br /> <br /> Anyway, som nævnt i tidligere svar ovenfor er det "bare" et spørgsmål om at hænge i og tro på, at forbrændingen kører derudaf "inde bagved", og at det nok skal komme til udtryk på badevægten hvis man er lidt tålmodig.<br /> <br /> Hvis man først har taget skridtet og er begyndt på kuren og har gennemført angrebsfasen, synes jeg, at man skal have så meget is i maven, at man giver det mindst 2-3-4 uger i vekselfasen. Jeg ved godt, at det er hårdt at være på kuren, og at man ivrigt spejder efter resultatet af den store indsats. Følelsen af at se, at det virker, er simpelthen fantastisk, og det skal nok komme. <br /> <br /> |
mig
23/01/2013 kl. 17:33 |
Super jeahyl, tillykke med det tabte super godt du ikke gav op og husk det her hvis der skulle komme lidt stilstand igen en dag Ja men tror det hjælper at læse at andre har prøvet det sammen <br />
<br /> ddam: ja hæng i og få mad nok, spis 5-6 gange pr dag og rigtig godt hvis der er kød til 4-5 af dem <br /> <br /> Rita |
Wille
23/01/2013 kl. 18:15 |
Hej med jer. Dejligt at læse jeres tråd. Jeg har været igang i 4 uger nu, og vægttabet går fint. Jeg har dog været temmelig rystet over gentagende gange at tage på, uden at synde overhovedet. Synes ikke jeg var forberedt på det i følge bogen, man kan jo læse her at det bestemt ikke er unormalt. Tak for det<br />
<br /> <br /> <br /> |
mig
23/01/2013 kl. 18:25 |
Hej Wille og velkommen til <br />
<br /> Godt at høre det går fint ja hvis man ikke er klar over det kan ske så kan man godt blive noget øv men syntes så det er super flot du har hold ud og forsat kampen Hvor meget har du tab på de 4 uger så ? hvis du altså vil ud med det <br /> <br /> Rita |
shasmin
23/01/2013 kl. 21:35 |
Hej. Har kun været på dukan kuren i halvanden uge og har tabt mig 3-4 kilo i angrebsfasen. Jeg er ikke interesseret i at blive ved med at følge denne kur, nogen der ved om man bare kan stoppe uden at tage disse kilo på?
|
Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53
Fastelavnsboller