Oprettet af karina313 d. 24/07/2012 kl. 07:39

karina313 dagbog

Hej alle dukan- fans <br />
<br />
så blev det min tur, jeg kan se det er meget brugt at skrive dagbog her inde, det virker som om det godt kunne motivere mig, efter jeg har læst en del, så det vil jeg også lige prøve af, for motivation har jeg brug for i denne omgang....<br />
<br />
Min (slanke) historie.....<br />
<br />
For 6 år siden begyndte jeg at ligge min livsstil om, med sund kost og motion, i den forbindelse tabte jeg mig 38 kg. blev skilt og fik en masse nye motions venner, jeg blev en af de der motions freaks og jeg elskede det.... så fik jeg en ny kæreste for ca 3 år siden,,,,, og ham elsker jeg også men desværre er det resulteret i et vægtforøning på 21 kg som jeg nu bokser med, (igen) jeg motionere stadig en del, og ELSKER det, jeg løber, spinner og danser zumba 4-5 gange om ugen, men jeg har frygtelig svært med ikke at stoppe i hovedet hele tiden, jeg synes de sidte to år kun har bestået af mislykkedes slankekure, så nu skal skeen i den anden hånd og jeg skal op på hesten igen og komme nye boller på suppen osv.<br />
<br />
jeg var en pige på 108 kg første gang jeg blev gift, og nu er vi (jeg) begyndt at tale bryllup, og jeg VIL ikke være en stor brud igen så mit mål med dukan er at tabe 25 kg.....<br />
<br />
jeg modtager gerne råd fra alle jer super dukan'ner....... i er seje kan jeg læse og har brug for lidt af jeres gåpåmod, jeg ER motiveret og i gang med dag 1/6 i attack, og glæder mig til at se resultater, jeg vil veje mig mandag som jeg kan se andre har haft held med at skrive om herinde og håber på gode resultater,<br />
<br />
Held og lykke til jer alle sammen


karina313

01/08/2012 kl. 20:01
ja jeg tager en dag med protein og en dag med grønt, for tænker det må være den nemmeste måde at få det til at fungere... god gåtur og god aften nu kalder badekaret og en god bog... mine unger er på ferie hos deres far så her er meget stille i huset så det kan nydes
karina313

02/08/2012 kl. 15:18
Så sidder jeg her og glæder mig, glæder mig til kl bliver 16 for der skal jeg ud og løbe. ihh hvor er det altså dejligt at ha energi og mulighed for det igen, jeg skal snart til en triathlon, en mini en i brøndby... det glæder jeg mig til jeg har prøvet det tre gange før men det er ved at være nogle år siden, nu skal det være igen for det er så fedt ( når det er overstået)
karina313

02/08/2012 kl. 17:41
Aktiv dag på job.<br />
Tjek spist efter Dukan. Tjek<br />
løbet 45 min. =5,4 km. Tjek<br />
fastholder motivationen ved at tænke positivt. Tjek
lone@meridiancentret.dk

03/08/2012 kl. 07:01
Hej Karina<br />
Du er da godt nok aktiv, mini triathlon hvilken afstande skal du så svømme, løbe og cykle? Det har jeg ikke haft mod på endnu, men mit næste mål bliver at prøve at løbe en ½ marathon <br />
Kan du have en god dag!
karina313

03/08/2012 kl. 07:38
Hej lone mini tri i brøndby er 200 m svøm 20 km på cyklen og 4 km løb....jeg har løbet 3 ½ marathon det er super fedt.....<br />
<br />
i dag er det veje dag og jeg har tabt 5,5 kg det er jeg ret godt tilfreds med
lone@meridiancentret.dk

03/08/2012 kl. 07:46
Det lyder lige til at overkomme, men det er sikkert hårdt nok <br />
Tillykke med det flotte vægttab, der kan jeg ikke være med endnu
karina313

03/08/2012 kl. 07:50
Jeg mangler 100 g for at nå mål nr. to som er at komme under 90. jeg har rigtig mange delmål denne gang for at jeg relativt hurtigt kan se en mening med den måde jeg spiser.... udover at vægten bliver ved med at falde hvilket jo er hovedeformålet, så er der også et par sidegevinster ved at leve efter dukan, jeg er slet ikke oppustet, så prutter ikke mere( hvilket mine unger er glade for)jeg føler mig slank, det får humøret i top så man har lyst til at fortsætte, og selvtilliden får et hak opad for hver dag man har klaret en dag efter reglerne.... det er totalt win win
karina313

03/08/2012 kl. 07:54
hej Lone......hvis du er frisk så har jeg en ekstra billet til brøndby tri det er den 19 aug??????
lone@meridiancentret.dk

03/08/2012 kl. 08:06
uhh det er lidt fristende, m en jeg er ikke nogen særlig god svømmer og jeg har kun en gammel konecykel - jeg tror hvis jeg skal deltage i et mini tri, så bør jeg være en lille smule bedre forberet. Har du kendskab til andre mini tri ude i fremtiden, for så kunne jeg godt tænke mig at være med ?<br />
<br />
jeg kan se at vi har nogenlunde samme mål, det bliver spændende at kunne se hinandens vej til målet
karina313

03/08/2012 kl. 16:57
ja det er næsten de samme mål vi har... du er dog et skridt foran mig (under 90 ) jeg er så top motiveret, det er dejligt endelig igen at føle den motivation... jeg glæder mig til spinnings og zumba sæsonen starter op igen. og jeg ser frem til arbejdsweekender hvor der skal arbejdes på huset og i haven det er længe siden jeg har haft den gejst... ang. andre tri jeg ved der er nogle stykker på fyn her de næste par måneder, men ellers ikke jeg har ikke set efter noget på sj. bortset fra brøndby tri. jeg skulle ha været afsted med en veninde så vi kunne ha gjort det til en veninde tur, men hun blev desværre forhindret, så nu står jeg med en ekstra billet. kan ikke lige finde nogen der er klar på at ta med desværre
lone@meridiancentret.dk

04/08/2012 kl. 06:58
Surt at have en billet i overskud - er der ikke en side hvor du kan sætte billeten til salg?<br />
Jeg synes at Fyn er lidt langt at tage, hvis det skal være så bør det være her på Sjælland, nu har jeg meldt mig til svømning og starter til september og så må jeg også bare have gang i cyklen <br />
Du er nu vildt aktiv, så det vare ikke længe før vi følges ad
karina313

06/08/2012 kl. 12:00
argh jeg bliver snart stik tosset,, nu gik det lige så godt, vægten fanld og motivationen steg, jeg var begyndt at fortælle alle og enhver der gad lyttet hvad jeg har gang i, jeg har ikke syndet, ikke til festen i lørdags hvor de alle hyggede med drinks osv. og jeg var ok med det... heller ikke i går hvor svigermor kom med den skønneste kage, da jeg vejede mig i går aftes ( jeg ved godt jeg ikke må/bør veje mig så tit) var vægten god rigtig god.... efter 8 timers søvn var den steget 2 kg hvordan fanden kan det lade sig gøre jeg har kun sovet.... har spurgt kæresten om jeg har gået i søvne og spist ( det er sket før) men ikke i nat så fra et vættab lørdag morgen på 5,7 kg er det nu kun på 2,6 jeg bliver sindsyg af det
Trine

06/08/2012 kl. 12:14
Hm...... det lyder vildt,det dér, Karina. Det er jo ikke 2 kg., men 3,1........<br />
<br />
Jeg fristes til at sige: "hvad kan du lære af det?" - jo, at du netop IKKE skal veje dig så ofte <br />
<br />
Men det lyder jo stadig voldsomt. Er du et sted i din cyklus, evt., der kan give væskeophobninger i kroppen?<br />
<br />
Har du spist nok - og rigtigt?<br />
<br />
Og så bør du altså ikke veje dig aften OG morgen, og forvente, at de to ting passer sammen. Hvis du endeligt vil veje dig dagligt, så gør det på samme tidspunkt.<br />
<br />
Sidste bud: gå ud og køb en ny og stabil vægt.<br />
<br />
Op på hesten, få nogle gode vejevaner, så du undgår de demotiverende nedture, og så rigtig meget held og lykke på din kur fremover
karina313

06/08/2012 kl. 12:27
jeg har spist rigtigt og nok, min vægt er ny og jeg har altid vejet mig tit, stort set både morgen og aften i flere år, MEN jeg har aldrig oplevet at vægten er steget i løbet af natten, nogle gange står den stille men aldrig er den steget... man tager jo ikke på af ved at veje sig, så synes jeg altid har haft det godt med at kontrolveje mig hver dag. ( i starten af denne `kur`gjorde jeg det ikke for at se om jeg kunne lade være men det kan jeg ikke, ved godt det er sygt9, . og jeg ved godt den kan gå op og ned, meennn det her er lige i overkantan synes jeg....
Trine

06/08/2012 kl. 13:11
Karina, du indleder faktisk med at skrive, at du "ved godt du ikke skal veje dig så tit", og fortsætter med at skrive, at "du kan ikke lade være".<br />
<br />
Det handler jo ikke om at "man tager ikke på af at veje sig". Nej, gudfrimigvel, så burde jeg i hvert fald ikke have taget 20 kg. på over de seneste 10 år, for der har jeg efterladt min vægt i skammekrogen <br />
<br />
Men du UNDGÅR de nedture, som udsvingene giver. Mange døjer med de nedture, når de vejer sig een gang om dagen. Hvis du vejer dig adskillige gange - jamen, jeg fatter slet ikke, du har "psyke" til det.<br />
<br />
Det er jo logisk, at du ikke tager 2 kg. på over en nat på 8 timer, så noget andet MÅ der være galt.<br />
<br />
Kan du ikke prøve at smide en liste op over, hvad du rent faktisk spiser over en dag eller en uge? Synderen må jo findes et sted.<br />
<br />
Du skal i hvert fald ikke tabe modet - der er sædvanligvis masser af hjælp og gode råd at hente her på siden
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.