Oprettet af Vibeke1965 d. 15/09/2012 kl. 11:08

Vibeke1965´s dagbog

Jeg har været på dukankuren siden november 2011, og frem til 15. august havde jeg tabt 20 kg, og det er super dejligt - men men men.... jeg kom til at give lidt slip på kuren og de gode vaner, jeg skulle nemlig på ferie til Tyrkiet her i september, så tog 3-4 kg på og efter en uges all inclusice smuttede der et par stykker mere på!!!!<br />
<br />
Nu er jeg klar igen, jeg startede i går - vægt 95,9 kg, vægttab ialt 14,4 kg mit mål er at komme ned på 73 kg, så må vi se om jeg skal længere ned, men det er så mange år siden, jeg var der sidst, så har simpelt hen ingen anelse om, hvorvidt det er min nye idealvægt, men det er en bmi på 24, så....<br />
<br />
Jeg tager 7 dage attack, så jeg kan få rettet min hjerne og krop ind igen, heldigvis er min kalender blank de næste 2 uger, så der kommer ingen fristelser før jeg er helt tilbage på kuren.<br />
<br />
Jeg har ikke tidligere skrevet dagbog herinde, men deltaget flittigt på siden her, men jeg har besluttet, at nu vil jeg også skrive dagbog, nok ikke hver dag - vi får se.<br />
<br />
Jeg glæder mig til at være med igen og til at se kiloene rasle af


welle

02/03/2015 kl. 09:49
Det er så skønt at du altid har det gode humør på !! Tror godt man kan tabe sig , bare langsomt . Det er jo lidt ligesom første halvdel af fase 3 . Men det er måske forsøget værd for dem der har svært ved at overholde principperne .
Christel

02/03/2015 kl. 13:07
Vibeke, hvis du vil prøve  5:2 kuren, så skal jeg nok guide dig. Men du må få ca. 2000 kcal om dagen alt efter din størrelse, højde og sport og generel aktivitet. Du må spise, hvad du vil for de kcal. Du skal så faste to dage med 500 kcal, og det vil give vægttab på ca. et kg i ugen. Man kan have en fu... dag og starte med at spise to basser, men så kan man alligevel redde den hjem og få sine 2000 kcal i løbet af den dag. Man kan være social igen. Man kan spise to kryddere til morgen, hvis det er det, man savner, og man lærer at få meget for sine kcal. Fx kyllingdeller og grønne bønne-fritter. Man kan få gratis app. Lifesum eller vægttab.nu, hvor man på net og tlf kan taste indtag ind. Det er meget nemt. Du kan da overveje at prøve en uge. Du vil ikke tage på af det i hvert fald.
Vibeke1965

02/03/2015 kl. 14:46
Jeg har bare så svært ved at nøjes - kan du huske Anne Larsen og hendes volumen-gen - det er sådan jeg har det.

Skulle det være er jeg nok mere hooked på fiona-kuren...

men tak for tilbud
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
fauer

03/03/2015 kl. 07:18
øv med du ikke havde tabt dig, jeg havde også taget på. Det er svært, når jeg er til fest næsten hver weekend, det er bare året hvor mange har rund fødselsdag. God dag
tabt 26 kg, er i fase 3
lucky

03/03/2015 kl. 14:45
Kære Vibeke.....

Du kæmper og kæmper lige som mig 

problemt med os to det er jo at vi ikke holder det 100%  så er der lige det ene og det andet vi skal....

Tænk hvor meget vi har tabt og taget på igen dengang ku vi holde det da vi tabte os,over længer tid, tror vi bliver nød til at stramme ballerne ellers bliver vi ved med at køre rundt i denne samme suppedas... Kom så vi kan godt...... 

&nbsp;
Vibeke1965

05/03/2015 kl. 08:15
Ja Lone, det skal man nok ikke regne på.....

Jeg må vist bare erkende at jeg er kur-træt.

Så faktisk er jeg ikke på kur i denne uge (heller ikke i denne uge.... )

Jeg spiser nogenlunde som et normalt menneske og så vil jeg se på  på mandag, hvad det har kostet.

Jeg prøver at holde igen med brød, men ellers spiser jeg som de andre derhjemme.

På den ene side så GIVER JEG ALDRIG OP, på den anden side, så er jeg også træt af at det ikke rigtig vil lykkes for mig at holde en kur - jeg har simpelt ikke styrken til det mere/nu? og det er ikke sjovt den ene mandag at skrive "juhu jeg har tabt 1 kg" for så at skrive det modsatte ugen efter.

Jeg er i pi... dårlig form, og jeg kan bare mærke, at min vægt hæmmer mig: ondt i ryggen, øm i kroppen, hold i nakken, ondt under fødderne, træt efter arbejde (sidder på kontor) der er mange småskavanker, som fylder mere eller mindre i min hverdag - jeg har været fuldstændig låst i det øverste af ryggen og nakken i en uges tid, nu er det ved at være på retur i ryggen, men så kan jeg bedre mærke nakken!!!

Det er jo uholdbart, og det er jo ikke sikkert, at vægttab hjælper, MEN jeg ligger tungt når jeg sover, jeg sidder tungt i sofaen, jeg belaster mine led voldsomt, så et eller andet vil jeg vel for pokker få ud af at tabe mig - hvorfor F..... kan jeg så ikke - jeg TROR jo det vil hjælpe - men jeg kan ikke engang tage mig sammen til at gå en tur....

Nå så fik jeg da lettet trykket
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Christel

05/03/2015 kl. 10:08
Ja det er godt nok træls .. måske passer fx LCHF bedre til dig. Eller at du spiser så fornuftigt for muligt og prøver at få motioneret. I starten måske bare gåture ..

&nbsp;
welle

05/03/2015 kl. 11:29
Godt at du kan få luft her og komme ud med alt det negative . Kan godt forstå at du er ved at køre sur i det hele , når der ikke sker en dyt på vægten . Kunne man bare købe motivation og viljestyrke , smide rygraden som en regnorm ad h...... til , så ville det hele være meget nemmere . Godt at du ikke opgiver kampen og bare æder løs , godt at du taber dig engang imellem , ellers så det jo sort ud . Frem med det gode humør og skriv herinde , så skal vi støtte og opmuntre så godt vi kan . Knus herfra 
Vibeke1965

05/03/2015 kl. 11:40
Tak til jer begge

Nu bliver det jo lysere, måske kan det lokke mig op på cyklen og min gåveninde bliver også klar igen (hun gled ned af en trappe forleden og er øm alle steder...)

Men jeg må indrømme, at det er en befrielse at kunne spise en rugbrød med pålæg til frokost eller et stykke knækbrød til aftenteen - mit problem er jo volumen, og jeg kan allerede nu efter et par dage mærke, at jeg TRÆNGER (og spiser) sødt, så jeg mangler helt tydeligt noget i min kost, for sådan plejer jeg ikke at ha det. Prøver med lidt mandler ind imellem, men det er lidt halvhjertet...

Kan dog godt forstå at jeg har taget på (altså i tidernes morgen) for jeg spiser ALT og alt for meget af det, det er nærmest sygeligt, hvad jeg kan kværne efter aftensmaden (nåja og inden) så jeg er HELT sikkert på en eller anden form for kur fra mandag, for ellers kommer jeg sikkert til at tage 2 kg på om ugen!!!!

Og jeg har også igen fundet misbrugerens tendenser frem, skjuler det for min mand, at jeg overspiser!!! Det er godt nok tankevækkende.....

Heldigvis er jeg lidt flov over min opf'ørsel, så der er håb forude (mandag )
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
lucky

05/03/2015 kl. 14:39
Det er en kamp uden lige hele tiden  at tænke i kost og vægt og man føler skyld når man har spist forkert.

Har du over vejet en diætist ? eller gå til psykolog med henblik på vægttab... Jeg har da overvejet det sidste for er der noget der blokere for mit vægttab som jeg selv er skyld i....

lyder det helt ud i hampen ? hvorfor taber man det hele for at tag det på igen  ??

Knuzz til dig
Vibeke1965

06/03/2015 kl. 07:33
Nej det er ikke ude i hampen - jeg er enig, der må være noget der blokerer, men jeg er ikke så god til at vende vrangen ud.....har tidligere gået i noget slankegruppe-terapi (det var godtnok ikke uddannede psykologer, der kørte det) og jeg fortæller ikke rigtig noget, mest undskyldninger, som jeg jo ikke kan bruges til noget....

Hmm...håber motivationen dumper ned i hovedet på mig i weekenden, min mand sagde i går, at der jo ikke er lang tid til konfirmation!!! og han har jo ret.
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
lucky

06/03/2015 kl. 15:39
sender lidt motivation til dig i løbet af weekenden
Vibeke1965

09/03/2015 kl. 06:51
Nå....en uge uden kur har kostet 2 kg, så 112,8 i dag - men jeg har også spist en hel masse - i virkeligheden har jeg ikke kun spist almindelig mad, jeg har overdrevet på slik, kage, brød, brød, brød.

Nå nu er jeg på kur igen

&nbsp;
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
welle

09/03/2015 kl. 10:56
Uha , det var en dyr uge , velkommen tilbage på sporet igen . Du var jo nok også forberedt på det værste , når du bare spiste løs .
Vibeke1965

10/03/2015 kl. 07:30
Ja jeg varog nu er jeg tilbage igen

Og i dag skal jeg cykle hjem, håber det bliver bedre vejr....
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.