Jeg har været på dukankuren siden november 2011, og frem til 15. august havde jeg tabt 20 kg, og det er super dejligt - men men men.... jeg kom til at give lidt slip på kuren og de gode vaner, jeg skulle nemlig på ferie til Tyrkiet her i september, så tog 3-4 kg på og efter en uges all inclusice smuttede der et par stykker mere på!!!!<br />
<br />
Nu er jeg klar igen, jeg startede i går - vægt 95,9 kg, vægttab ialt 14,4 kg mit mål er at komme ned på 73 kg, så må vi se om jeg skal længere ned, men det er så mange år siden, jeg var der sidst, så har simpelt hen ingen anelse om, hvorvidt det er min nye idealvægt, men det er en bmi på 24, så....<br />
<br />
Jeg tager 7 dage attack, så jeg kan få rettet min hjerne og krop ind igen, heldigvis er min kalender blank de næste 2 uger, så der kommer ingen fristelser før jeg er helt tilbage på kuren.<br />
<br />
Jeg har ikke tidligere skrevet dagbog herinde, men deltaget flittigt på siden her, men jeg har besluttet, at nu vil jeg også skrive dagbog, nok ikke hver dag - vi får se.<br />
<br />
Jeg glæder mig til at være med igen og til at se kiloene rasle af
Vibeke1965
25/01/2013 kl. 07:56 |
Ja - det er også rigtigt - som en af dine tolererede.<br />
<br /> Ost hører ikke til mejeriprodukter - medmindre selvfølgelig du kan finde det med under 25 fedt, så kan det måske godt tælle med i mejeriprodukterne Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
Vibeke1965
25/01/2013 kl. 08:01 |
Øv hvor var det træls at komme på vægten i morges, selv om jeg var begyndt at forberede mig...havde kun tabt 100g siden mandag - men jeg ved jo godt, at kroppen modarbejder mig i øjeblikket, fordi jeg var for længe om at komme tilbage efter jul.<br />
<br /> Nå men der er jo ikke andet at gøre ved det end at fortsætte...<br /> <br /> Startvægt 110,3, nuværende vægt 94,2 - vægttab 16,1 - mål 75 i første omgang, så må vi se.<br /> <br /> <br /> Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
Christel
25/01/2013 kl. 10:09 |
Det kommer nok i morgen - tro på det. Min vægt stod også stille. Efter en proteindag.<br />
<br /> Ja, man kan finde 6% ost hos ostehandler, som vi snakkede om, er det så stadig tolereret, og hvor læser du om ost henne her på siden, synes ikke at det fremgår. |
lucky
25/01/2013 kl. 17:10 |
Ja Vibeke der er ikke andet for en forsætte,selvom det er for at sige det på jysk,godt træls...<br />
Vi håber næste uge går bedre.<br /> God weekend Lone |
mig
25/01/2013 kl. 21:10 |
Øv Vibeke men klø på så skal det nok komme måske du skulle skrive ned nogle dage hvad du spiser og se om der skal justeres lidt i det <br />
<br /> Ha en dejlig aften <br /> Rita |
HanneHH
25/01/2013 kl. 22:46 |
Christel, ost står på listen med tolereret/tilladt i vekselfasen:<br />
Light ost 7%: 30 gram<br /> Smøreost 4%: 40 gram, højst to gange om ugen<br /> God aften, Hanne. |
Vibeke1965
28/01/2013 kl. 08:20 |
I første omgang skal jeg vist bare overholde kuren!!! Jeg var til skolebestyrelsesmøde hele lørdagen og spiste alt hvad jeg kunne komme i nærheden af!!! Hold da op hvor fik jeg ondt i maven - så kan jeg lære det.<br />
<br /> Så det var ikke opmuntrende men fuldt fortjent at stå på vægten her til morgen - øv hvor er jeg træt af mig selv - og mine bukser strammer For jeg havde taget temmelig meget på 1,4 kg!!<br /> <br /> Og jeg ved at jeg får udfordringen allerede på søndag, hvor jeg skal til fødselsdag - brunch - synes det er den sværeste at komme fornuftigt igennem, der er simpelt hen for meget brød, frugt og kage....nå men det SKAL jeg altså, for det hjælper jo ikke at jeg er super på kuren 6 dage, og så falder HELT igennem 1 dag - for jeg er nemlig sådan indrettet, at når først jeg HAR syndet, så kan jeg lige så godt blive ved, for nu er dagen allivel ødelagt - og så går det jo HELT amok.<br /> <br /> Hvad f..... skal jeg gøre for at få min rygrad tilbage?<br /> <br /> God dag til jer der kom forbi min miserable dagbog....<br /> <br /> Startvægt 110,3, nuværende vægt 95,6 - vægttab 14,7 - mål 75 i første omgang, så må vi se.<br /> <br /> <br /> Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
mig
28/01/2013 kl. 19:48 |
Øv øv, det er ski da surt ja det kan vi jo håbe du kan men desværre er det bare ikke altid så let <br />
<br /> Prøv at ta noget mad med selv på søndag og se om det så ikke går lid bedre spis evt dig godt mæt hjemmefra <br /> Den men når man først har syndet kender jeg godt, men det er den tankegang vi skal væk fra. Du skal ud og tænke: Kan godt være jeg lige ha syndet nu men jeg er tilbage på kur til næste måltid for det er så vigtigt <br /> Det vigtig er at du ikke giver op for kan jo se du har tabt dig så du kan jo godt Håber snart du finder din rygrad igen <br /> <br /> Kan vi lave en aftale om du prøver at følge mine råd på søndag ??<br /> <br /> Ha en dejlig aften og se i morgen som en ny start hvor du bare kan det her du vil jo så gerne af med de kilo hep hep <br /> <br /> Knus Rita |
lucky
29/01/2013 kl. 05:59 |
øv vibeke,kender godt den der,har man først givet efter ja så kan man lige så godt forsætte,jeg var til 2 fødselsdage i weekenden og ja kunne også ses på vægten i går.<br />
Må sige når jeg selv har mad med som jeg havde da jeg var i fase 2,ja så gik det meget bedre med at overholde kuren.Så jeg håber nu jeg er tilbage i fase 2 igen jeg får bedre styr på mig selv når vi skal ud.Så jeg vil også helt klart anbefalde dig selv at tage mad med.Håber du får styr på det.<br /> God dag til dig |
Vibeke1965
29/01/2013 kl. 07:44 |
Tak for spark og ¨råd.<br />
<br /> Det er en aftale Rita, jeg tager selv noget mad med på søndag.<br /> Har lige skrevet det til værtinden. Og da hun selv har været på dukan, bliver jeg jo hurtigt afsløret, hvis jeg synder.<br /> <br /> Havde pp-dag i går og lavede hytteost-tærten kun med skinke, løg og kalkunbacon i - den var super god <br /> <br /> Har lånt Dukan-diæten på biblioteket - læste lige noget om motionen i går - kan jo godt se, at jeg hænger lidt der - sidste år cyklede jeg hver dag til og fra arbejde, men vi havde ingen bil, så havde ikke andre muligheder - nu har vi bil igen og det er vådt og koldt....<br /> <br /> Nå men da jeg havde læst om motion, så tænkte jeg, at jeg hellere måtte gå en lille tur, så selvom klokken var næsten 22, kaldte jeg på min yngste søn, om ikke han ville med - og efter lidt overtalelse gik han med mig en halv times tid.<br /> <br /> Har planlagt en gåtur igen i dag - denne gang med min datter - må se at få integreret de gåture.....<br /> <br /> Og så læste jeg om øvelserne, der kan stramme op - er der nogen af jer, der bruger dem?<br /> <br /> Tror da jeg skal prøve....tænk hvis de kan stramme hele kroppen op, det ville da være fantastisk :D<br /> <br /> God dag til jer der kom forbi Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
mig
29/01/2013 kl. 19:01 |
Det er godt at høre ja så holder hun lige øje med dig hehe<br />
<br /> Godt med noget god mad <br /> <br /> Den er god ikke, altså bogen ? øh ja de biler de biler hehe og kan godt forstå du nupper bilen i det her vejr, det sammen her <br /> <br /> Ej hvor godt du kunne få børnene med ud, så kan man også gå og få en god snak uden forstyrelser <br /> <br /> Jeg gjorde i starten men det gik sgu lidt for hurtigt over, er sååå dårlig til alt hvad der hedder motion, jeg keder mig når jeg laver det hehe lidt mærkeligt for jeg er ellers en af de slags mennesker der aldrig keder sig men lige med det gør jeg <br /> <br /> Glæder mig til at høre om de virker men vil næsten tro de gør <br /> <br /> God aften til dig <br /> Knuus ♥ |
Vibeke1965
30/01/2013 kl. 07:00 |
Jeg skulle aflevere bogen i går, og må indrømme, at der var en del, jeg sprang over, må nok ha fat i den igen, når jeg nærmer mig fase 3.<br />
<br /> Men jeg kopierede siderne med øvelserne, så jeg kan tage dem i fred og ro - fik ikke gjort det i går, men satser på i aften Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
mig
30/01/2013 kl. 14:08 |
Ja det lyder som en god idè <br />
<br /> Er spændt på at høre om de virker men der går jo nok lidt tid før man kan se forskel <br /> <br /> Ha en dejlig dag <br /> Knuus ♥ |
Vibeke1965
31/01/2013 kl. 08:37 |
Fik jo ikke lavet øvelserne i går, var simpelt hen for træt, måske bliver det først lørdag morgen - vi får se.<br />
<br /> Hold op hvor går det langsomt på vægten - glæder mig virkelig til der kommer godt gang i det igen.<br /> <br /> Må se den oficielle vægt i morgen.... Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
mig
31/01/2013 kl. 16:01 |
Ja det kan jo ske <br />
<br /> Øv altså, det er såååå irriterende kan godt forstå du glæder dig til der kommer mere gang i det <br /> <br /> Ja det kan jo være der er sket mere end du lige regnede med hep hep <br /> <br /> Ha en dejlig dag <br /> Knuuus ♥ |
Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05