Oprettet af Vibeke1965 d. 15/09/2012 kl. 11:08

Vibeke1965´s dagbog

Jeg har været på dukankuren siden november 2011, og frem til 15. august havde jeg tabt 20 kg, og det er super dejligt - men men men.... jeg kom til at give lidt slip på kuren og de gode vaner, jeg skulle nemlig på ferie til Tyrkiet her i september, så tog 3-4 kg på og efter en uges all inclusice smuttede der et par stykker mere på!!!!<br />
<br />
Nu er jeg klar igen, jeg startede i går - vægt 95,9 kg, vægttab ialt 14,4 kg mit mål er at komme ned på 73 kg, så må vi se om jeg skal længere ned, men det er så mange år siden, jeg var der sidst, så har simpelt hen ingen anelse om, hvorvidt det er min nye idealvægt, men det er en bmi på 24, så....<br />
<br />
Jeg tager 7 dage attack, så jeg kan få rettet min hjerne og krop ind igen, heldigvis er min kalender blank de næste 2 uger, så der kommer ingen fristelser før jeg er helt tilbage på kuren.<br />
<br />
Jeg har ikke tidligere skrevet dagbog herinde, men deltaget flittigt på siden her, men jeg har besluttet, at nu vil jeg også skrive dagbog, nok ikke hver dag - vi får se.<br />
<br />
Jeg glæder mig til at være med igen og til at se kiloene rasle af

Vibeke1965

19/02/2013 kl. 07:41
Jeg plejer nu at være god til mine mellemmåltider - plejer at spise formiddagsmåltidet ca. kl. 11, det lægger en god bund for frokosten, der indtages fra kl. 11,30, men i går var der nogen, der havde møde kl. 11,30, så derfor gik vi pludselig til frokost tidligt....<br />
<br />
Nej Lone ikke det bedste valg, men alternativet var at spise sig mæt i parmaskinke....<br />
<br />
Aftensmaden i går var pariserbøf - uden brød, uden rødbeder, men med rå løg, ketchup, lidt peberrod og et par spejlæg.<br />
<br />
Til aftenskaffen spiste jeg ½ bolle med pålæg.<br />
<br />
Jeg synes jeg bliver fint mæt af en bolle til morgenmad, men det kommer lidt an på hvor sent morgenmaden indtages - i weekenden spiser jeg nok en time senere og så laver jeg tit kødbiks og spejlæg - i STORE mængder, men så er jeg heller ikke særlig sulten til frokost :D<br />
<br />
Morgenmad og mellemmåltider er de samme i dag, som i går, så må vi se hvad frokosten bringer - svensk pølseret står der på planen - den går jo ikke, må se hvad der ellers er....<br />
<br />
God dag til jer der kom forbi :P
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
mig

19/02/2013 kl. 12:25
Velkommen tilbage fra ferie <br />
<br />
God idè at skrive maden ind Jeg er nu også ret godt til mellemmåltider men tror min krop er blevet så vand til det så den siger selv til <br />
<br />
Hmmm ja det er som at skulle vægle lidt meller kolera og pest for skinken er jo fyldt med salt og måske også fedt hvis det er en som andre har købt.<br />
<br />
Lækker aftensmad, spiser jeg tit <br />
<br />
Håber der kommer noget til frokost du kan spise til frokost <br />
<br />
Også en dejlig dag til dig søde <br />
Knuus ♥
Vibeke1965

19/02/2013 kl. 12:47
Tak for det Rita - jeg kan se at jeg SKAL skrive ind, for så tænker jeg mere over det - har nok været lidt for sløset med de tolererede, men NU skal det være slut - i hvert fald i hverdagene, så må vi se, om jeg kan slække en lille bitte smule i weekenden. - forstået på den måde, at jeg HELT må lade være med at spise bolcher og frugtyoghurt til hverdag, for lige disse to ting var vist gået lidt amok.<br />
<br />
Til frokost i dag: 3 små stykker pølse fra den svenske (sjovt nok var der vist ikke kartoffelstykker i - eller også var de kogt helt ud) og så fik jeg noget frygtelig fiskesmagende tun med masser af hvidløgsdressing til at ta den grimme smag og så var der da heldigvis noget kalkunsalat, ganske vist med masser af majs og ærter, men dem skubbede jeg til side og nøjedes med de rå løg :D<br />
<br />
Så er super mæt og kan sagtens klare mig til kl. 14-15-stykker
mig

19/02/2013 kl. 14:02
Ja men helt klart man tænker mere over hvad det er man spiser når man skal skrive det ned og man ser de dårlige vaner man har fået hen af vejen, for dem tror jeg mange når at få og måske derfor man lige står stille. Hvis jeg var dig ville jeg prøve at køre hele dukan også i weekenderne for at se forskellen <br />
<br />
Hehe ja de var nok kogt ud så eller de har lavet den med pulvermos :/ men godt du blev mæt har du tit problemer med dukan venligt mad til frokost ?<br />
<br />
Vibeke1965

20/02/2013 kl. 07:35
Der er som regel noget på buffeten, der er dukanvenlig - får tit skæve blikke, når jeg læsser tallerknen til med een ting, men det er jeg nu ligeglad med - har dog tænkt, at maden har ændret sig i den gale retning, det er sværere nu end det var for et år siden, så tanken om at tage mad med hjemmefra har strejfet mig, men erfaringen siger mig, at det ikke holder - jeg gider simpelt hen ikke spise en madpakke (har haft kantineordning i næsten 30 år)<br />
<br />
Så tror bare jeg må tage det der kommer, selvom det så er kedeligt nogle dage - efter jeg er startet på dukan, har jeg fået et andet forhold til mad. Før i tiden var frokost dagens højdepunkt, og hvis der ikke var noget lækkert, så følge jeg mig snydt, og jeg spiste en masse brød med smør. Sådan har jeg det ikke nu - frokost er til at overleve på, og skulle den en enkelt dag være helt uduelig, så har jeg heldigvis et mellemmåltid om et par timer.<br />
<br />
Jeg kan og vil selvfølgelig ikke gå rundt og være sulten, men det sker jo også kun en enkelt gang imellem - kan jo godt se, at denne uge ikke har været så god, men for den svenske pølserets vedkommende handlede det udelukkende om, at jeg godt kan li det, så derfor måtte jeg lige smage. For kalkunsalaten var der ikke noget i vejen med - bortset fra ærter og majs, som jeg jo sorterede fra.<br />
<br />
Aftensmaden i går var kyllingbryst med spejlæg, og så gik endnu en aften uden at jeg forgreb mig på de sukkerfri bolcher - og du har ret Rita, jeg skal forsøge mig i weekenden uden noget som helst - har lige taget nogle rabarber op af fryseren, så laver noget kompot som jeg kan forsøde cheasy vanille med eller måske lave en smoothie.<br />
<br />
I dag skal jeg ha en bolle med smøreost og kyllingpålæg til morgenmad, kyllingfilet til formiddag sammen med koldskål.<br />
<br />
Frokosten ser ud til at bestå af dagens (kedelige) fisk - den er tilberedt dukanvenligt, men smager som at stikke tungen ud af vinduet!!! og så er der vist noget kylling pålæg, som jeg nok kommer til at tage 8-10 skiver af :D<br />
<br />
Til aften skal vi ha karbonader (ja jeg er oprindelig fra Jylland :P ) min familie elsker dem panerede, jeg spiser dem uden panering.<br />
<br />
Ha en god dag til jer der kommer forbi :D<br />

lucky

20/02/2013 kl. 17:38
Ja det er da ikke nemt for dig med den frokost,men det er da godt de fleste dage er noget du kan spise.<br />
Får helt lyst til rabarber,men har ikke nogen på frost,må se at få købt nogen.De ryger lidt i glemme bogen..Kan huske sidste år måske ved denne tid der gik snakken meget på rabarber herinde <br />
God aften....
Vibeke1965

21/02/2013 kl. 08:20
God morgen :P<br />
<br />
Ja det er rigtigt, det var på denne tid sidste år, der blev snakket rigtig meget om rabarber - jeg fik heldigvis nogen i fryseren, så tror næsten jeg kan klare mig til de næste kommer (hvis jeg ikke overdriver)<br />
<br />
Til aftenteen spiste jeg ½ bolle med kyllingpålæg og et glas cheasy vanille.<br />
<br />
I dag spiser jeg 1 bolle med smøreost og kyllingpålæg til morgen, ½ bolle med kylling til formiddag sammen med koldskål, i eftermiddag ½ bolle med kylling (dagenspålæg )<br />
<br />
Frokosten ser Thai-ud, må se hvordan det er snasket sammen, tror nu bare jeg fisker kødet ud - thai-mad i kantinen plejer at smage super godt, der er ansat en thai-pige, og når hun får lov at folde sig ud :P ooh lala<br />
<br />
Glæder mig til vægten i morgen - har simpelt hen været super god i denne uge, så forventer at have tabt mindst det jeg tog på i sidste uge - altså forventer i hvertfald at vægten siger 94,0 - spændende.
lucky

21/02/2013 kl. 09:15
Det kan heller ikke vare så længe for de spirre frem <br />
det bliver så spændene at se i morgen når du skriver ind,<br />
håber for dig den er rykket,det vil jo være dejligt.
Vibeke1965

21/02/2013 kl. 12:29
Frokosten i dag var 2 skiver kalkunpastrami, noget karrysalat med skinke og en skål thai-suppe med masser af kylling - der var helt sikkert kokosmælk i suppen, men tror det passer nogenlunde med 1 tolereret - jeg tog i hvert fald mest kylling og ikke så meget suppe.<br />
<br />
Og det smagte godt det hele
Christel

21/02/2013 kl. 12:43
Hvad laver du karrysalat af?
Vibeke1965

21/02/2013 kl. 14:12
Det var en karrysalat kantinen havde lavet - tror det var æg, blegselleri, rå løg og skinke tern, og så noget dressing af fromage frais, salt og peber - og karry, den havde jeg nær glemt - ved selvfølgelig ikke om det var fromage frais, men så tror jeg det har været yoghurt naturel.
mig

21/02/2013 kl. 20:16
Kan godt forstå du har et problem med madpakke, det har jeg heller aldrig været god til :/ Derfor har det netop været en fordel da jeg stadig var på arbejdsmarked at jeg arbejde i køkken <br />
Det er øv det går ned af bakke med maden på buffen :/ kan du ikke ta en lille snak med køkkenet ?<br />
Åhh kunne være jeg også skulle få lidt rabarber op fra frost smager jo godt og jeg har da en del endnu <br />
Ja men du kan jo panere i din klid, det gør jeg <br />
<br />
Hmmm kokosmælk er ikke tolereret så vidt jeg ved <br />
<br />
Ha en dejlig aften <br />
Knuuus ♥
Vibeke1965

22/02/2013 kl. 07:43
God morgen :D Jeg har tabt 400g siden før min ferie og det er jeg rigtig godt tilfreds med - der var ikke sket noget på vægten siden i går, men det var fint for havde pv dag i går, så havde faktisk forventet at den var steget lidt. Så super glad, føler virkelig at jeg har fat i den lange ende igen.<br />
<br />
Du har da ret Rita, tjekkede lige, men jeg har en oversigt derhjemme, hvor der står kokosmælk på (og ja den er fra sidste år en gang) nå men heldigvis blev jeg jo ikke straffet hårdt <br />
<br />
Og rabarberne var super gode - tog en lille portion i min cheasy vanille i aftes.<br />
<br />
Aftensmad i går var boller i karry, det er vist første gang jeg har lavet det på dukanvis - så der var to slags sovs - en almindelig opbagt til familien og en med maizena til mig. Havde lavet bollerne af kylling (det var lige det jeg havde i køleren) - de var lidt luftige, og smagen ikke helt som den plejer, så næste gang laver jeg dem af hakket kalv/flæsk som jeg plejer. De andre fik ris, jeg spiste lidt hvidkål og gulerod.<br />
<br />
Synes faktisk jeg var lidt sulten hurtigt efter, men tror faktisk også kun jeg fik 125g kød, havde heldigvis et stykke kyllingfilet, som jeg så spiste og så noget cheasy vanille med rabarber.<br />
<br />
Var stadig sulten, så gik i seng - kan godt mærke, at jeg har brug for ½ bolle om aftenen, i hvert fald, når jeg får for lidt kød.<br />
<br />
Nå er klar i dag - 1 bolle med kødpålæg til morgenmad + cheasy vanille med rabarber, formiddag 4 kyllingdeller (75g) frokosten ser ud til at være ribbensteg!! det bliver et pillearbejde for at få kødet fra fedtet, måske skulle jeg hoppe på pebermakrellen i stedet, smager jo godt - hele eftermiddagen!!!<br />
<br />
God dag til jer der kommer forbi :D<br />
<br />
Startvægt 110,3, nuværende vægt 93,9 - vægttab 16,4 - mål 75 i første omgang, så må vi se.<br />
<br />
<br />

Vibeke1965

22/02/2013 kl. 13:34
Frokosten var lidt ribbensteg - den var heldigvis ikke særlig fed, men alligevel et pillearbejde med rå rødkålssalat til, og så fik jeg et par skiver kyllingpålæg med karrydressing.<br />
<br />
Til aften tror jeg vi skal ha kylling i wok med nogle grønsager.<br />
<br />
Kommer nok ikke herind i weekenden, så ses på mandag - god weekend til jer alle :P
mig

22/02/2013 kl. 20:04
Åh hvor er det godt, tillykke med tabet Dejligt du har fat i den lange ende igen søde <br />
<br />
Ja den list bliver jo lavet lidt om engang imellem <br />
Hvorfor fik familien ikke også bare den med maizena ? det får man altså her og det smager jo godt <br />
<br />
Ihhh jeg har glemt at få mine rabarber op, kommer først lige i tanke om det var det jeg jo ville da du skrev om dem, nå men det må så blive i morgen <br />
<br />
Hehe ville gerne ha set dig sidde der og pille ja sådan en makrel smager godt længe hehe<br />
<br />
Kan du nu ha en rigtig dejlig weekend søde <br />
Knuus ♥
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum

Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44

Seneste kommentarer

Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.