Jeg har været på dukankuren siden november 2011, og frem til 15. august havde jeg tabt 20 kg, og det er super dejligt - men men men.... jeg kom til at give lidt slip på kuren og de gode vaner, jeg skulle nemlig på ferie til Tyrkiet her i september, så tog 3-4 kg på og efter en uges all inclusice smuttede der et par stykker mere på!!!!<br />
<br />
Nu er jeg klar igen, jeg startede i går - vægt 95,9 kg, vægttab ialt 14,4 kg mit mål er at komme ned på 73 kg, så må vi se om jeg skal længere ned, men det er så mange år siden, jeg var der sidst, så har simpelt hen ingen anelse om, hvorvidt det er min nye idealvægt, men det er en bmi på 24, så....<br />
<br />
Jeg tager 7 dage attack, så jeg kan få rettet min hjerne og krop ind igen, heldigvis er min kalender blank de næste 2 uger, så der kommer ingen fristelser før jeg er helt tilbage på kuren.<br />
<br />
Jeg har ikke tidligere skrevet dagbog herinde, men deltaget flittigt på siden her, men jeg har besluttet, at nu vil jeg også skrive dagbog, nok ikke hver dag - vi får se.<br />
<br />
Jeg glæder mig til at være med igen og til at se kiloene rasle af
Vibeke1965
25/02/2013 kl. 08:02 |
God morgen - håber I har haft en dejlig weekend :D<br />
<br /> Jeg har haft en weekend HELT i dukans tegn - og jeg har tabt 300g siden fredag :P<br /> <br /> Lørdag spiste jeg kødbiks med spejlæg til morgenmad, 3 x ½ bolle til frokost med oksespegepølse, hamburgerryg og æg på, til aftensmad fik vi svinemørbrad - som mellemmåltider spiste jeg noget cheasy vanille både med og uden rabarber <br /> <br /> Søndag stod den også på kødbiks med spejlæg til morgen, 2 x ½ bolle til frokost med spegepølse og hamburgerryg + tunsalat af en hel dåse tun, aftensmaden var frikadeller, ind imellem cheasy vanille og ½ bolle med hamburgerryg.<br /> <br /> Jeg har ikke spist andet tolereret end det der er i mine boller - så super weekend. Næste weekend kommer jeg til at hoppe af lørdag aften, vi skal ha forældrefest i min datters klasse, og den står på kinesermad....<br /> <br /> nå, det tager vi til den tid - kan I ha en dejlig dag :D<br /> <br /> Startvægt 110,3, nuværende vægt 93,6 - vægttab 16,7 - mål 75 i første omgang, så må vi se.<br /> <br /> <br /> Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
mig
25/02/2013 kl. 09:21 |
Også godmorgen til dig Her har den stået mest på afslapning så jo det har været en dejlig weekend <br />
<br /> Super flot med maden og tillykke med tabet <br /> <br /> Du må gå efter kød og grønt på lørdag så skal det nok gå fint <br /> <br /> Ha en dejlig dag <br /> Knuuuus ♥ |
Vibeke1965
25/02/2013 kl. 11:38 |
Ja, Rita, men jeg er bange for, at der også ryger lid rødvin indenbords....og er ikke helt sikker på, at jeg kan holde mig fra alt det rigtig usunde (elsker simpelt forårsruller....) nå vi får se.<br />
<br /> Dejligt med lidt afslapning, i har også haft en hård uge....<br /> <br /> Til morgen har jeg spist 1 bolle med smøreost og kødpålæg, til formiddag to frikadeller, til frokost står den vist på bolognaise og jeg er sulten :P<br /> Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
fauer
25/02/2013 kl. 12:27 |
flot med dit vægttab og lyder som om du får god mad. Hvad er det for en spegepølse du køber? er den dukanvenlig.
tabt 26 kg, er i fase 3 |
Vibeke1965
25/02/2013 kl. 12:58 |
Hej Fauer, jeg har købt en LOW i Netto, det var en SPOT vare med max 2% fedt, den findes i tre varianter, jeg kan kun li den "almindelige" - desværre har jeg kun set den i Netto to gange inden for det sidste år.....øv<br />
<br /> Nogle gange har jeg købt 3stjernet hvidløgsspegepølse - men den er med 9% fedt (IKKE tilladt, da kødpålæg skal være med max 4%, så det hører til sjældenhederne, men nogen gange går jeg på kompromis med fedtprocenten for at få en anden smag....<br /> <br /> Frokosten i dag var en lækker bolognaise - der var ganske vist noget grønt i (eller rettere orange, rødt og hvidt = gulerod, tomat og pastinak) og det forsøgte jeg så at sortere fra, for jeg har pp-dag - lykkedes i nogen grad <br /> Jeg fik også et stykke røget makrel - som jeg stadig har glæde af og så fik jeg et par stykker kylling og en masse dressing med dild.<br /> <br /> Alt i alt en lækker frokost i god dukan-ånd :P Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
lucky
25/02/2013 kl. 17:48 |
Dejligt det går ned for dig vibeke,så kan det godt ses du ikke spiser fra TT listen ?<br />
Lyder da til din frokost har været ok i dag.<br /> |
mig
25/02/2013 kl. 21:38 |
, ja et enkelt glas rødvin eller noget går jo nok altså når bare jeg ikke skal drikke det, kan bare ikke li det hehe<br />
Så må du bare gi den en skalle i ugen efter <br /> <br /> Nå maden i dag lyder jo helt fin, dejligt <br /> <br /> Ja jeg tror også vi begge trænkte til en rolig weekend <br /> <br /> Ha en dejlig aften søde <br /> Knuuus Rita |
Vibeke1965
26/02/2013 kl. 08:11 |
Ja Lone, jeg tror virkelig, at det hjælper at holde sig fra TT - i virkeligheden spiser jeg måske ½ TT hver dag, for jeg spiser jo brød med maizena i, og jeg har lidt smøreost på, men det er MEGET sat ned i forhold til tidligere, hvor jeg uden at tænke for meget over det spiste lidt yoghurt med frugt, en skive parmaskinke, 4-8-12 bolcher - og set i bakspejlet har jeg bare fået 5-6 tolererede på en dag i stedet for 2.<br />
<br /> Og når familien fik pommes frites, så spiste jeg lige et par stykker (der hurtigt blev til 10) for det skete der nok ikke så meget ved, og en lille skefuld kartoffelmos, en enkelt kogt kartoffel.....(elsker kartofler )<br /> <br /> Og så var jeg begyndt at spise lidt leverpostej, fedtfattig, men ikke fra den grønne slagter (som jo heller ikke er fedtfattig nok)<br /> <br /> Alt i alt havde jeg fået tillagt mig nogle dårlige vaner, som jeg ikke rigtigt lagde mærke til, fordi det hele var i småtingsafdelingen, men mange bække små - må jeg bare konstantere...<br /> <br /> Frokosten i går var super god - til aften fik jeg 2 hakkebøffer med bløde løg og spejlæg - sen aften lidt cheasy vanille.<br /> <br /> Til morgen spiser jeg en bolle med pålæg (og den ene halve er med leverpostej, for var simpelt hen løbet tør for pålæg!!! - irriterende med de børn der også synes de skal ha mad )<br /> <br /> Til formiddag 4 minideller og ½l koldskål, frokosten ser udfordrende ud - den vender jeg tilbage med.<br /> <br /> Jeg så forresten et billede af mig selv fra sommeren 2011 - hold da op hvor var jeg stor!!! Så selvom jeg stadig mangler 20-25 kg, så er jeg kommet langt - følte mig nærmest slank i forhold til det billede.....<br /> <br /> God dag til jer alle:D<br /> Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
fauer
26/02/2013 kl. 08:21 |
Ja det er dejligt når man kan se en forskel.<br />
Hvor meget har du tabt nu?<br /> God dag tabt 26 kg, er i fase 3 |
mig
26/02/2013 kl. 11:15 |
Ja det tror jeg mange kommer til i løbeet af kuren også derfor jeg somregl anbefaler man prøver at skrive ned hvis tabet går i stå.<br />
Ja det er jo netop der med mange bække små gør stor å <br /> <br /> Hmmm mærkelige børn du har hehe<br /> <br /> Dejligt når man får set de billeder og ser den forskel der er, det giver også bare ekstra motivation, ikke <br /> <br /> Ha en dejlig dag <br /> Knuuus♥ |
lucky
26/02/2013 kl. 15:38 |
Man må jo godt bruge maizena til at jævne med,så når man har det i brød går det nok det er der også i de boller jeg laver.Har det lidt som dig spiser også for manget lakrids!Men prøver at lade være i denne uge,for ja man kan nemt få for meget fra TT listen.<br />
Puha ja når man lige får set gamle billeder,så forstår man hvorfor man holder ud selvom det kan holde hårdt til tider... |
Vibeke1965
27/02/2013 kl. 07:47 |
Ja det billede var godt nok et wake-up-call - eller det kan man vel ikke kalde det, for sådan ser jeg jo ikke ud mere, men det gjorde mig rigtig glad for det jeg har opnået indtil nu.<br />
<br /> Fauer, jeg har tabt 16,7 kg.<br /> <br /> I går spiste vi chili con carne - uden bønner og til aftenteen fik jeg ½ bolle og lidt cheasy vanille.<br /> <br /> Her til morgen en bolle med pålæg, til formiddag skal jeg ha minideller og koldskål.<br /> <br /> Jeg var uofficielt på vægten i dag, og så havde jeg taget på - hvor er det dog irriterende, for jeg har jo holdt kuren - altså bortset fra motionen....må se at få gang i den cykel igen, men den punkterer hver gang der er en der har kørt lidt på den!!!<br /> <br /> I går var jeg til møde både formiddag og eftermiddag, så jeg fik ikke mit formiddagsmåltid - faktisk spiste jeg både mit formiddagsmåltid og mit eftermiddagsmåltid kl. 16 - gad vide om det kan ha indflydelse på min vægt? Nogen erfaringer fra jer andre?<br /> <br /> Nå men jeg skal til skolebestyrelsesmøde i aften, håber at maden er dukanvenlig, ellers har jeg en bolle med, så klarer jeg den nok til jeg kommer hjem....<br /> <br /> God dag til alle :D Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
Vibeke1965
27/02/2013 kl. 14:52 |
Frokost var kalkunculotte (tror jeg nok), så fik jeg noget marineret okseinderlår, noget røget filet og lidt ørredfilet - nåja og så har jeg pv dag, så et par stykker tomat og agurk og lidt grønt salat.<br />
<br /> Nåede ikke mit formiddagsmåltid, for var til møde, så drak min koldskål mens kollegerne spiste jordbærtærte (kan I høre mig pudse glorien?)<br /> <br /> :P Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
lucky
27/02/2013 kl. 17:29 |
Man skal ikke hoppe på vægten uofficielt så tager man på det sagde min vægt også i dag,helt sygt hvor meget... Jeg har også holdt det men måske fik jeg for meget salt i går,og ja ved ikke om jeg fik spist helt nok...Får drukket nok...<br />
Flot du holdte dig fra kage!<br /> |
Vibeke1965
28/02/2013 kl. 08:14 |
Så skulle jeg ha holdt mig fra vægten i morges!!!!<br />
<br /> Jeg er bare så træt af mig selv <br /> <br /> I går til mødet røg jeg lige i!! der var noget tomatsalat, ost, pate, pølse og melon og skinke og vindruer og kage og kiks og brød.<br /> <br /> Og selvom jeg jo havde en bolle med pålæg til at ligge i tasken, så startede jeg med at ta noget tomatsalat, så tog jeg et stykke melon og to stykker skinke (skinken var rullet om melonen, så tænkte at jeg ikke bare ville ta skinken fra dem alle og efterlade melonen, den kunne jeg jo efterlade på min tallerken) - ost spiser jeg jo ikke, så kom jeg til fadet med pate og pølse, tog en skive pølse og en lille skive pate......så kom brødet, jeg to ½ skive - og så holdt jeg op med at tænke, tror jeg for jeg var i fadene en gang mere - og endte med at sidde og spise vindruer.<br /> <br /> Eneste positive - jeg spiste ikke noget af kagen!!!!<br /> <br /> Jeg var så træt af mig selv allerede da jeg gik hjem fra mødet, hvis bare jeg kunne ha stukket en finger i halsen.....men det kan jeg altså ikke (og det er jeg selvfølgelig heller ikke tilhænger af)<br /> <br /> Øv hvor var det dumt - og jeg blev da også promte straffet her til morgen med 400g ekstra. <br /> <br /> Nå jeg må videre....en bolle til morgenmad i dag, ½ bolle til formiddag.....men må sige at mit humør er under nul i dag. Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05