Jeg har været på dukankuren siden november 2011, og frem til 15. august havde jeg tabt 20 kg, og det er super dejligt - men men men.... jeg kom til at give lidt slip på kuren og de gode vaner, jeg skulle nemlig på ferie til Tyrkiet her i september, så tog 3-4 kg på og efter en uges all inclusice smuttede der et par stykker mere på!!!!<br />
<br />
Nu er jeg klar igen, jeg startede i går - vægt 95,9 kg, vægttab ialt 14,4 kg mit mål er at komme ned på 73 kg, så må vi se om jeg skal længere ned, men det er så mange år siden, jeg var der sidst, så har simpelt hen ingen anelse om, hvorvidt det er min nye idealvægt, men det er en bmi på 24, så....<br />
<br />
Jeg tager 7 dage attack, så jeg kan få rettet min hjerne og krop ind igen, heldigvis er min kalender blank de næste 2 uger, så der kommer ingen fristelser før jeg er helt tilbage på kuren.<br />
<br />
Jeg har ikke tidligere skrevet dagbog herinde, men deltaget flittigt på siden her, men jeg har besluttet, at nu vil jeg også skrive dagbog, nok ikke hver dag - vi får se.<br />
<br />
Jeg glæder mig til at være med igen og til at se kiloene rasle af
Vibeke1965
06/02/2013 kl. 12:27 |
Nu har jeg lavet dukanøvelser i aftes, tror det bliver sådan indtil jeg føler at jeg kan lave dem både morgen og aften <br />
<br /> Super frokost i kantinen i dag: spoleben, der smagte fantastisk, og så fik jeg 2 hårdkogte æg, som jeg lavede æggesalat af for der var også en karrydressing dertil 3-4 skiver kalkunpålæg - mums :D<br /> Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
Vibeke1965
06/02/2013 kl. 12:28 |
og så havde en kollega de lækreste scones med i dag - dem sprang jeg selvfølgelig over, og min chef har lovet kage i eftermiddag - den hopper jeg også over - det kører
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
mig
06/02/2013 kl. 22:16 |
Altså det er så dejlig at komme her ind i din dagbog og se du har haft en super dag, både ang. mad og sige fra med kage, du er sååå sej <br />
<br /> Flot du er kommet igang med de øvelser <br /> <br /> Ha en dejlig aften <br /> Knuuus ♥ |
Vibeke1965
07/02/2013 kl. 08:12 |
Tak Rita - og øvelserne laver jeg indtil videre een gang om dagen, håber jeg kan komme op på to gange i løbet af en uges tid. <br />
<br /> I aftes fik vi burgere, og da jeg havde spist min havreklid ration, lavede jeg Cookies Mexi burger, jeg brugte hytteost i stedet for smøreost - brugte 80g, men tror jeg skal prøve at komme noget mere i, for at se om de kan tåle det - tror så de bliver lidt fyldigere.<br /> <br /> Nu skal jeg snart have vinterferie, :D og så kommer jeg nok ikke herind i den uge, gider ikke gå på computeren derhjemme - sidder jo foran en hver dag hele dagen.... nå vi må se om jeg kommer forbi i næste uge.<br /> <br /> Har planlagt en straight uge med een dags undtagelse - min mand fylder 50 næste lørdag, og det bliver både med morgenmad i vores lille familie (nåja vi er jo 5 ) så har vi inviteret familie og venner til frokost, og så skal vi ud at spise om aftenen. Der bliver ikke noget dukan-mad den dag - nå jo der kommer da kød på menuen, men også en masse andet, og jeg spiser af det hele den dag, har jeg besluttet.<br /> <br /> Så det bliver nok en dag med ondt i maven, men sådan er det så <br /> <br /> God dag til jer der kom forbi :P Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
fauer
07/02/2013 kl. 16:40 |
Det er bare flot du kan holde dig fra alle de kager, god ferie og fest
tabt 26 kg, er i fase 3 |
Sasch
07/02/2013 kl. 17:55 |
Flot vægttab, og standhaftighed.... ja der er bare nogle dage man må tá ud af kalenderen. Har lige holdt mit kobberbryllup og der spiste jeg også af det hele....<br />
<br /> De der øvelser, er det dukan øvelser, og hvor har du set dem henne...?? <br /> <br /> Hyg dig |
lucky
07/02/2013 kl. 18:00 |
Tror jeg skal ha tjekket de øvelser ud.<br />
Hvem der bare havde ferie,håber du nyder den så for du jo nok at se til når der er rund fødselsdag.håber ikke mavepinen bliver for slem så <br /> God ferie.... |
mig
07/02/2013 kl. 21:28 |
Ok, lyder fornuftigt, man skal heller ikke lægge for hårdt ud <br />
<br /> Dem har jeg ikke prøvet at lave, jeg lavde nogle andre i dag, hold op de var lækker, den bedste burger jeg længe har fået mums <br /> <br /> Næ hvor dejligt med ferie, kan godt forstå du holder lidt fri her fra også <br /> <br /> Ja der kan jeg godt forstå du vil være med til at hygge denne dag det skal der jo også være plads til og så må man give den en skalle bagefter Tillykke med ham <br /> <br /> Rigtig god ferie til dig og din familie <br /> Knuuus søde ♥ |
Vibeke1965
08/02/2013 kl. 06:20 |
Tak alle sammen for støtten - I er så søde :P<br />
<br /> Var på vægten, og den ville bare ikke som jeg ville...har taget 300g på siden mandag (og 400g siden i går!!!) - og jeg forstår det ikke helt, synes jo jeg har gjort som jeg skulle....<br /> <br /> Her i ferien vil jeg prøve at kigge lidt mere på min kost, måske får jeg for mange tolererede (men det gjorde jeg også sidste år, hvor jeg tabte mig støt og roligt)<br /> <br /> Og ellers må jeg bare finde min tålmodighed frem.<br /> <br /> Så en der skrev om hvide dage - ved nogen hvad det er?<br /> <br /> Og ellers har Dukan jo skrevet i bogen om nogle dage, der kunne sætte gang i det igen, det indebar bl.a. 1 times gåtur om dagen, og det har jeg jo tid til i ferien - må lige læse på mine noter <br /> <br /> Ellers er mit mål (med fødselsdag i sigte) at jeg vejer det samme næste mandag, som i dag.<br /> <br /> God dag til dig der kom forbi :D<br /> <br /> <br /> Startvægt 110,3, nuværende vægt 94,3 - vægttab 16,0 - mål 75 i første omgang, så må vi se.<br /> <br /> <br /> Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
Vibeke1965
08/02/2013 kl. 06:39 |
Mht til øvelserne så har jeg set dem i bogen
mig
08/02/2013 kl. 20:45 |
Åhh hvor øv men den vægt <br />
<br /> Men det skal jo nok komme og en rigtig god idè at se på hvad man spiser, jeg skriver ned i øjeblikket for netop at se om der er noget der skal justeres der <br /> <br /> Ang. de 4 hvide dage, der skal vægten ha stået stille i mindst 1-1½ mrd. De går ud på man kun spiser hvide protein, kylling, kalkun,hvid fisk, æggehvide osv + mejeriprodukter og sin klid. ja og 1 times motion den er hård ved kroppen så derfor vægten skal ha stået stille så længe og man kun må ta den i 4 dage.<br /> <br /> Jeg vil helt klart råde dig til først at se på hvad du spiser hver dag og se om ikke det er nok at justere lidt, du kan også skære ned på æg og dine mejeriprodukter og se om det ikke skulle hjælpe <br /> <br /> Har du helt styr på RP og PG dage ? dem havde jeg nemlig rod i da min vægt stod stille midt i det hele + jeg spiste for lidt.<br /> <br /> Rigtig god aften til dig søde <br /> Knuus ♥ |
laxluna
08/02/2013 kl. 20:49 |
Jeg håber du får en super dejlig ferie, og at vægten vil være sød ved dig ))) vi ses når du er tilbage,måske mandag, ellers når du er tilbage. Tusind tak for alle dine op opmuntrende beskeder <br />
<br /> Knus<br /> |
Vibeke1965
18/02/2013 kl. 08:18 |
Godmorgen<br />
<br /> Puha - dejlig ferie - men absolut ikke dukanvenlig - så har besluttet først at hoppe på vægten på fredag.<br /> <br /> Alle mine gode intentioner.....de røg sig en tur, så jeg har sikkert taget en hel masse på Jeg har ikke engang nået at bage en masse boller - heldigvis har jeg til et par dage i fryseren, så jeg ikke kunne bruge den undskyldning for springe over igen i dag...<br /> <br /> Nå men jeg er tilbage igen - på fuld skrue - jeg har godt nok ikke overholdt dukan i min ferie, men jeg har tænkt nogle tanker <br /> <br /> Så jeg vil skrive ned, hvad jeg spiser hver dag i en periode - I må hjertens gerne kommentere <br /> <br /> Så i dag - pp:<br /> Morgen: ½ bolle med skrabet smøreost og hamburgerryg, ½ bolle med skrabet smøreost og LOW spegepølse<br /> <br /> Formiddag: 4 små kyllingedeller og ½ liter koldskål (cheasy vanille og kærnemælk)<br /> <br /> Frokosten vender jeg tilbage med efter frokost<br /> <br /> Ha en god dag til alle, der kommer forbi :D Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
Vibeke1965
18/02/2013 kl. 11:52 |
Frokost: Nåede ikke mit formiddagsmåltid, og så var der boller i karry på menuen, ved jo godt, der nok er mel i men spiste et par stykker, og så spiste jeg parmaskinke - ikke den bedste frokost, er stadig sulten, men nu spiser jeg mine deller og min koldskål, så går det nok altsammen :P
lucky
18/02/2013 kl. 17:58 |
Velkommen tilbage fra ferie.<br />
Ja det er svært når man holder ferie,men godt du er tilbage med det samme,<br /> God ide med at skrive ned,bliver du mæt af morgenmaden ?<br /> Måske ikke lige det bedste valg til frokost,men hvis der ikke var andet at vælge imellem.<br /> Jeg er heller ikke god til at få noget til formiddag.<br /> |
Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05