Oprettet af Vibeke1965 d. 15/09/2012 kl. 11:08

Vibeke1965´s dagbog

Jeg har været på dukankuren siden november 2011, og frem til 15. august havde jeg tabt 20 kg, og det er super dejligt - men men men.... jeg kom til at give lidt slip på kuren og de gode vaner, jeg skulle nemlig på ferie til Tyrkiet her i september, så tog 3-4 kg på og efter en uges all inclusice smuttede der et par stykker mere på!!!!<br />
<br />
Nu er jeg klar igen, jeg startede i går - vægt 95,9 kg, vægttab ialt 14,4 kg mit mål er at komme ned på 73 kg, så må vi se om jeg skal længere ned, men det er så mange år siden, jeg var der sidst, så har simpelt hen ingen anelse om, hvorvidt det er min nye idealvægt, men det er en bmi på 24, så....<br />
<br />
Jeg tager 7 dage attack, så jeg kan få rettet min hjerne og krop ind igen, heldigvis er min kalender blank de næste 2 uger, så der kommer ingen fristelser før jeg er helt tilbage på kuren.<br />
<br />
Jeg har ikke tidligere skrevet dagbog herinde, men deltaget flittigt på siden her, men jeg har besluttet, at nu vil jeg også skrive dagbog, nok ikke hver dag - vi får se.<br />
<br />
Jeg glæder mig til at være med igen og til at se kiloene rasle af

Pia Andersen

28/02/2013 kl. 08:24
Øv da. Op på hesten igen. De 400 g. ryger hurtigt.
Suan

28/02/2013 kl. 08:40
God morgen...<br />
<br />
Altså, jeg ved godt det er surt og trælst og rigtig øv, når du så stiger op på vægten og den siger +...<br />
<br />
Og jeg kan kun sige: NØD DU DET??? for det håber jeg, at du gjorde. Det kan ikke betale sig andet... for nu er det sket...<br />
Du nyder garanteret godt af lidt ondt i maven efterfølgende <br />
<br />
Men ved du hvad, nu har du altså gjort det og så må du komme videre derfra. Det bliver lige en uges ekstra kamp og det er da surt... Men Du kan godt og det er bare med at komme op på hesten.<br />
<br />
Rigtig god Dukan-dag. Håber ikke du er alt for ked
Vibeke1965

28/02/2013 kl. 09:08
Nej jeg nød det ikke - for allerede mens jeg spiste vidste jeg jo godt at det var HELT skævt det jeg havde gang i.....
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Vibeke1965

01/03/2013 kl. 07:57
Hmm vægten var bestemt ikke på min side i morges - har taget 900 gram på siden mandag!!!<br />
<br />
Kan jo godt forstå, at jeg har taget på efter min udskejelse i onsdags, men 900g!!!!! og jeg ved jo, at jeg kommer til at skeje ud i morgen aften.<br />
<br />
Nå der er ikke noget at gøre ved det, jeg må bare tilbage på sporet på søndag igen - mentalt er det bare sådan (for mig) at når vægten ikke vil, så bliver jeg nemmere at overtale til noget ufornuftigt (og det kan såmænd bare være, at spise nogle tolererede...)<br />
<br />
Jeg må se at få tag i mig selv, men det er godtnok svært <br />
<br />
Nå... god dag til jer der kigger forbi<br />
<br />
Startvægt 110,3, nuværende vægt 94,5 - vægttab 15,8 - mål 75 i første omgang, så må vi se.<br />
<br />
<br />

Ninapiie

01/03/2013 kl. 09:00
Åååhh altså søde Vibeke... Hvor jeg kender det ALT for godt. Bl.a som du skrev tidligere med ens dårlige vaner med at man lige hapser lidt kartoffel eller nogle af ungernes pommesfritter osv. Syntes det er flot du fik en øjen åbner for det! Kender også sagtens til det med, at man pludselig sidder med noget på tallerkenen der ik er Dukanvenlig ( pokkers til sidemand der sidder og kaster sådan noget over på ens tallerken ) Hvor ens samvittighed dog bliver sort, og så kan det også være lige meget! Men nu er set gået galt... Og vægten er steget ( som jeg lige har skrevet hos PL : du kan ikke lave om på fortidens fejl, men prøve at gøre fremtiden fejlfri ) Så nu du nu står der og putter kineser mad på tallerknen så tænk over hvad der kommer på. Så kan vi jo lave en aftale om fx kun at fylde tallerknen en gang... Og kun EN forårsrulle Spis den langsomt... Og nyd den <br />
Har vi en aftale?<br />
Nyd solskinsvejret ... Man bliver i så godt humør

INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
Nuray

01/03/2013 kl. 09:15
Vibeke, op på hesten igen! Og være IKKE træt af dig selv, glæd dig over din, styrke til at komme videre!!! <br />
Vibeke1965

01/03/2013 kl. 10:39
Tak for jeres opbakning - jeg bliver nødt til at sige, Nina, at jeg er ikke sikker på, at jeg har overskud til at holde igen - siden vinterferien har jeg tænkt, at nu skulle jeg overholde kuren i 14 dage, og så kunne jeg glemme den lørdag aften til fest, så det er hele mit system indstillet på (også selvom jeg selvfølgelig burde "straffe" mig selv for min dummert i onsdags)<br />
<br />
Problemet inde i mit hoved er, at jeg har en frygtelig dukan-uvenlig marts måned, med to HELE weekender, hvor jeg ikke har en chance for at leve rigtigt, fordi jeg ikke er hjemme og ikke har mulighed for at tage mad med (den ene weekend er sammen med venner, vi kun ser hver halve år, så vil bare gerne hygge med god mad og rødvin - og den anden skal jeg stå i en hal til cheerleader stævne hele lørdag, men der er langt til Frederikshavn, så vi skal af sted allerede fredag og kommer hjem søndag)<br />
<br />
Kan I høre det - jeg har allerede næsten givet op på marts måned - og den er kun lige startet!!!! <br />
<br />
Nej jeg har selvfølgelig tænkt mig at overholde kuren i alle de dage, hvor jeg ikke er udfordret, og så satser jeg altså på at min cykel bliver lappet i weekenden, så jeg kan få noget motion fra på mandag (har jeg vist sagt før, men nu er det sket tre gange, at den er blevet lappet, og efter første tur er den punkteret igen!!)<br />
<br />
For der er nok ingen tvivl om, at jeg bliver straffet ekstra hårdt fordi jeg ikke får nogen som helst form for motion.
Pia Andersen

01/03/2013 kl. 10:57
Kære Vibeke<br />
<br />
Ro på, efter marts kommer april. Håber så for dig, at den ikke er så belastet af aftaler, hvor du ikke kan leve rendyrket dukansk.<br />
<br />
Solen skinner, fuglene fløjter, det er forår og jeg tror på, at det så bliver nemmere at komme ud og få lidt motion, netop fordi der er forår i luften
Vibeke1965

01/03/2013 kl. 12:39
Du har ret Pia, og min april er fornuftig - normalt siger jeg jo bare til folk, at jeg kun spiser kød og grønt, men det er svært når det er til alle måltider en hel weekend.<br />
<br />
Så selvom jeg har et par fødselsdage i april, så bliver det ikke noget problem (altså det kan det jo godt blive, men så er det min dumme-hjerne, der er problemet)<br />
<br />
Jeg har til frokost i dag spist rejer, blomkål og kyllingevinger - det er godt nok noget pillearbejde at få kødet til at slippe benene og skindet, men det lykkedes :D<br />

lucky

01/03/2013 kl. 14:03
Hej vibeke...<br />
Fan da den vægt,har du tænkt på hvor salt din mad er? det spiller også ind,så spise forkert og måske for salt ja så stiger vægten,jeg skal bare se på hvidt brød så er den gal.<br />
I fradags da jeg spiste kinesisk havde jeg ikke taget på men spiste heller ikke indbagte ting og drak ikke alkohol.<br />
Men når du har taget det valg til lørdag,ja så ved du jo også at vægten kan stige,så lad være med at hoppe på den før der er gået et par dage.<br />
Vil sige spis efter dukan i hverdagen og så dukansk du kan i weekenden,for slipper du det i hverdagen så skrider det måske mere og du kæmper jo hårdt.Gi ikke op på forhånd,kæmp for din egen skyld<br />
Ps. har du prøvet punkterfri dæk <br />
god weekend<br />
knuzz lone
Vibeke1965

01/03/2013 kl. 14:33
Du har ret Lone, jeg kan heller ikke tåle at kigge på det hvide brød.<br />
<br />
Og jeg tror jeg venter med at gå på vægten til næste fredag - god pointe :D<br />
<br />
Og du har ret dukansk er et must i hverdagene - ved simpelt hen heller ikke hvad der skete i onsdags, var hug-sulten men det er jo ingen undskyldning - men tror måske jeg har fået for lidt kød i et par dage, kan mærke at jeg har en sær trang til at skeje ud, og jeg tror det kan ha noget at gøre med at jeg får for lidt kød og i stedet får æg og mælkeprodukter.<br />
<br />
Og så har jeg overvejet noget om min morgenmad. Jeg står op ca. 6 hver dag men spiser først efter 8 - måske skulle jeg se om jeg kunne få bare et enkelt stykke pålæg ned inden....<br />
<br />
God weekend til alle :P<br />
<br />
Nå ja - tror jeg snart får punkter fri dæk af min mand - det er ham der lapper cykel og han er godt træt af den
lucky

01/03/2013 kl. 16:21
Sådan!så kan du gå på weekend med posetive tanker,og det du skal de næste mange weekender klare du på en god måde (tror på dig )<br />
mig

01/03/2013 kl. 20:18
Åh søde Vibeke, håber du snart finder tilbage på rette spor igen Det er bare ikke altid så nemt som man godt kunne ønske men jeg hepper på dig og er sikker på du nok skal nå dit mål når du er klar til det <br />
<br />
Ha en dejlig weekend søde <br />
Knuuus ♥
Ninapiie

04/03/2013 kl. 23:04
Hej Vibeke <br />
Håber weekenden er gået ok... Og kan kun tilslutte mig... Vendt med at hoppe på den vægt nogle dage! Håber det bedste

INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
lucky

07/03/2013 kl. 08:45
Hej Vibeke håber alt er vel hos dig<br />
Er du begyndt at cykle ? Jeg har cyklet et par dage,det har jo været dejligt vejr,men kan godt mærke det er længe sidden jeg har været på cyklen <br />
God dag til dig...
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum

Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44

Seneste kommentarer

Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.