Oprettet af Vibeke1965 d. 15/09/2012 kl. 11:08

Vibeke1965´s dagbog

Jeg har været på dukankuren siden november 2011, og frem til 15. august havde jeg tabt 20 kg, og det er super dejligt - men men men.... jeg kom til at give lidt slip på kuren og de gode vaner, jeg skulle nemlig på ferie til Tyrkiet her i september, så tog 3-4 kg på og efter en uges all inclusice smuttede der et par stykker mere på!!!!<br />
<br />
Nu er jeg klar igen, jeg startede i går - vægt 95,9 kg, vægttab ialt 14,4 kg mit mål er at komme ned på 73 kg, så må vi se om jeg skal længere ned, men det er så mange år siden, jeg var der sidst, så har simpelt hen ingen anelse om, hvorvidt det er min nye idealvægt, men det er en bmi på 24, så....<br />
<br />
Jeg tager 7 dage attack, så jeg kan få rettet min hjerne og krop ind igen, heldigvis er min kalender blank de næste 2 uger, så der kommer ingen fristelser før jeg er helt tilbage på kuren.<br />
<br />
Jeg har ikke tidligere skrevet dagbog herinde, men deltaget flittigt på siden her, men jeg har besluttet, at nu vil jeg også skrive dagbog, nok ikke hver dag - vi får se.<br />
<br />
Jeg glæder mig til at være med igen og til at se kiloene rasle af

Vibeke1965

06/11/2013 kl. 14:50
Haha - desværre er der aldrig æg og rejer.....<br />
<br />
Ja jeg står tit og sorterer i maden i kantinen - det er nok lidt provokerende når jeg står og tager 6 stykker kylling eller det kød der nu er....men der er ikke noget at gøre ved det....forleden tog jeg også nogle af grønsagerne, og så smed jeg dem jo bare ud bagefter
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Manne64

06/11/2013 kl. 19:39

<div class="bbcode_quote">
<div class="bbcode_quote_head">Quote:</div>
<div class="bbcode_quote_body"><b>Citat fra Vibeke1965 den November 6, 2013, 12:24</b><br />
Tak Maria <br />
Frokost i dag var kylling med dressing - jeg måtte grave kyllingen ud af kikærter og salat, og da det blev for pinligt gik jeg over til det andet bord og fortsatte <br />
Så er godt mæt på bedste dukan-vis</div>
</div>
<br />
Sådan :D<br />
<br />
Hvor lyder det bare lækkert
fauer

06/11/2013 kl. 22:44
hvor flot som du holder det
tabt 26 kg, er i fase 3
lucky

07/11/2013 kl. 05:52
Godmorgen Vibeke<br />
Dejligt at læse det går godt og du sortere i maden.<br />
vi skrives..<br />
Knuzz
Vibeke1965

07/11/2013 kl. 07:39
Ja jeg er virkelig godt motiveret i øjeblikket - nu håber jeg det har givet pote på vægten i morgen - jeg har slet ingen fornemmelse af om jeg har tabt mig....og det bekymrer mig lidt.<br />
<br />
I går fik vi jo karrysuppe med kylling - det smagte godt, jeg spiste nu mest kylling :D<br />
<br />
Og så havde jeg bagt Lones muffins med gulerod (ja ved godt jeg havde pp-dag, men der var 80g gulerod i 12 kager og jeg spiste 3 - tror ikke de 20g gør så meget....)<br />
De var super lækre - jeg spiste selv 3 :P min veninde spiste 1 (hun er også på kur, men ikke dukan) børnene spiste 3 - så har jeg 2 i køleskabet til i aften og 3 i fryseren - og så kan jeg da godt regne ud, at jeg må i gang med at bage nogle flere.....<br />
<br />
Lone havde skrevet der kunne blive 10 - jeg fik 12 ud af portionen - og næste gang tror jeg der bliver 14, for de ville ikke blive i formene, men løb lidt ud <br />
<br />
I dag skal jeg ha æggekage med oksekød og ½ bolle med pålæg til morgenmad, frikadeller til formiddag, bolle med pålæg i eftermiddag, hakkebøf med bløde løg og sikkert et spejlæg til aftensmad - så må vi se hvad frokosten byder på....<br />
<br />
God dag til dem, der måtte komme forbi :D
fauer

07/11/2013 kl. 08:02
lyder godt, mine blev også store så laver 12 næste gang.<br />
Super det bare køre pøj pøj med vægten i morgen
tabt 26 kg, er i fase 3
Vibeke1965

08/11/2013 kl. 07:45
HURRA jeg har tabt 3 kg siden mandag, så vægten siger nu 102,8 kg :D<br />
Og jeg ved jo godt, at en stor del "bare" er sidste weekends overdrevne indtag - men det var s.. dejligt at se det tal på vægten alligevel :D :P <br />
<br />
Jeg fik forresten supergod frokost i går: hakket oksekød - godt blandet med nudler, men de kunne jo sorteres væk, kylling (der va søreme lidt tilbage fra forleden) dertil dressing i rå mængder :D<br />
<br />
I går aftes spiste jeg 2 gulerodsmuffins og 1 lakrids.<br />
<br />
I dag har jeg til morgenmad medbragt 1 bolle med pålæg og noget koldskål, formiddag 2 deller (og hvis jeg er mere sulten ½ bolle med pålæg) ellers gemmer jeg den til i eftermiddag - skal tidligt hjem, så har den sidste ½ bolle hjemme.....<br />
<br />
God herlig dag til dem der måtte komme forbi - og god weekend :P
Pusselusken

08/11/2013 kl. 08:38
SÅDAN DER. Du er simpelthen så go Vibs. Nu overhaler du jo næsten mig <br />
<br />
Jeg vil altså prøve at bage de berømte Lone-kager i weekenden. Har har fået en ekstrem dårlig vane med at spise Brandflakes med mandler og lidt mûsli med minimælk hver aften. Der dur jo ikke. Så tilbage til the og så med en gulerodskage, det må jeg have indkoopereret.<br />
<br />
Super go weekend til dig Vibs.
Vibeke1965

08/11/2013 kl. 09:03
Jeg har tænkt en del over hvorfor jeg har svært ved at holde fast -og er kommet frem til følgende:<br />
<br />
Til dukan foredraget i Jyderup sagde Rita noget med at kroppen hungrer efter kulhydrater og når den så efter lang tid uden får lidt, så vil den ha mere, og så er det nærmest en kemisk proces, som man ikke kan modstå (tror ikke hun sagde det sidste her, men det er sådan jeg opfatter det).<br />
<br />
Det giver 100&#037; mening for mig – noget af det jeg har spist indtil i mandags er jo, udover brød og kartofler (som jeg elsker og har savnet) også frugt som jeg egentlig ikke har tænkt over, at jeg manglede….<br />
<br />
Jeg har tidligere lagt mærke til (mens kuren kørte for mig) at hvis vi skulle ha pizza og jeg lavede dukan-pizza til mig selv og almindelig pizza til resten af familien, så kunne jeg finde på lige at ta et lille stykke – bare lige for at smage, og så resten af den dag gik jeg rundt og manglede et eller andet – og jeg kom dengang frem til, at det måtte være det hvide brød i pizzaen, der satte en hunger i gang….har oplevet det samme ved at snuppe et lille stykke hvidløgsflute….<br />
<br />
Og jeg har det sidste halve år spist noget leverpostej – Tulip baconpostej 15&#037; og selvom den er fedtfattig (ikke nok ved jeg godt), så indeholder den jo sikkert mel – så forleden (mens jeg snakkede kur med en veninde) kom jeg til at tænke på, at måske er det derfor jeg har haft svært ved at komme HELT tilbage – jeg har måske vedligeholdt hungeren efter kulhydrater ved at spise den leverpostej…..<br />
<br />
Gir det mening?<br />
<br />
I denne omgang har jeg ikke spist andet end kylling-pålæg og hamburgerryg, og indtil videre har jeg ingen hunger efter kulhydrater…..<br />
<br />
Stof til eftertanke – i hvert fald for mig.<br />
<br />
Måske er det det samme der gør sig gældende for dig Anette?
Manne64

08/11/2013 kl. 09:24

<div class="bbcode_quote_body"><b>Citat fra Vibeke1965 den November 8, 2013, 09:03</b><br />
Det giver 100&#037; mening for mig – noget af det jeg har spist indtil i mandags er jo, udover brød og kartofler (som jeg elsker og har savnet) også frugt som jeg egentlig ikke har tænkt over, at jeg manglede….</div>
</div>
<br />
Det giver fuldstændig mening for mig. Det er jo også noget kroppen er vant til at få. Den mangler jo den form for energi, så den higer jo efter at få det :x<br />
<br />
Og det er jo nemt bare at tage et stykke brød <br />
<br />
<br />
<br />

Manne64

08/11/2013 kl. 09:29

<div class="bbcode_quote_body"><b>Citat fra Vibeke1965 den November 7, 2013, 07:39</b><br />
Og så havde jeg bagt Lones muffins med gulerod (ja ved godt jeg havde pp-dag, men der var 80g gulerod i 12 kager og jeg spiste 3 - tror ikke de 20g gør så meget....)<br />
:D</div>
</div>
<br />
Det er jo også tilladt at være menneske. Man kan jo heller ikke gøre alt 100&#37;. Livet skal jo heller ikke blive for surt <br />
<br />
Hvor finder jeg opskriften på disse muffins?<br />
<br />
Rigtig god weekend.
aidtaih

08/11/2013 kl. 09:42
Flot vægttab !!!<br />
<br />
Din tænkning giver da helt sikkert mening, det er jo akkurat det samme der sker, når man holder med at ryge,...falder man i bare en gang, sidder de fleste ofte i "saksen" igen., pga. at kroppen(hjernen), oplever et "kick" af noget som den før holdt af. Har prøvet det selv en del gange ift. Rygning... men er heldigvis stoppet helt nu (ca. 4 år nu).<br />
<br />
Go' weekend
Delmål
1. Nov. --> 77 kg. --> nået d. 23. Okt.
1. Nov. --> 75 kg. --> nået d. 31. Okt.
1. Dec. --> 71 kg (ikke nået - nyt delmål)
1. Jan --> 71 kg

Mål 68 kg
Pusselusken

08/11/2013 kl. 09:46
Ja der er ingen tvilv om at det er det der sker. Men selv om jeg har den viden, spiser jeg jo alligevel de ting efter en periode uden.....
Chrisycat

08/11/2013 kl. 09:52
Så fedt at læse at du igen er top motiveret og hvor er det flot med - 3 kg. Jeg ville juble totalt og det gør du sikkert også. Rigtig god uge, jeg glæder mig til at læse i din dagbog når jeg er hjemme igen

lucky

08/11/2013 kl. 14:41
Det er bare godt gået,<br />
S....hul i det nok er dit overforbrug fra sidste weekend det er tallet der tæller i dag...<br />
Jeg glæder mig mere på dine vegne end jeg ærger mig over jeg "kun" har smidt 300g.<br />
Så det giver rigtig god mening også på vægten at holde sig fra forbudte kulhydrater.<br />
God weekend<br />
Knuzz Lone
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum

Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44

Seneste kommentarer

Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.