Oprettet af Vibeke1965 d. 15/09/2012 kl. 11:08

Vibeke1965´s dagbog

Jeg har været på dukankuren siden november 2011, og frem til 15. august havde jeg tabt 20 kg, og det er super dejligt - men men men.... jeg kom til at give lidt slip på kuren og de gode vaner, jeg skulle nemlig på ferie til Tyrkiet her i september, så tog 3-4 kg på og efter en uges all inclusice smuttede der et par stykker mere på!!!!<br />
<br />
Nu er jeg klar igen, jeg startede i går - vægt 95,9 kg, vægttab ialt 14,4 kg mit mål er at komme ned på 73 kg, så må vi se om jeg skal længere ned, men det er så mange år siden, jeg var der sidst, så har simpelt hen ingen anelse om, hvorvidt det er min nye idealvægt, men det er en bmi på 24, så....<br />
<br />
Jeg tager 7 dage attack, så jeg kan få rettet min hjerne og krop ind igen, heldigvis er min kalender blank de næste 2 uger, så der kommer ingen fristelser før jeg er helt tilbage på kuren.<br />
<br />
Jeg har ikke tidligere skrevet dagbog herinde, men deltaget flittigt på siden her, men jeg har besluttet, at nu vil jeg også skrive dagbog, nok ikke hver dag - vi får se.<br />
<br />
Jeg glæder mig til at være med igen og til at se kiloene rasle af

fauer

28/10/2013 kl. 10:14
kender det for godt og tror heller ikke en anden kur hjælper. Hvis man har det dårligt, ryger man i. Det er bedre at arbejde på hvorfor man ikke kan og hvis vi skriver dagbog hverdag med mad ind, for vi måske et bedre mål om at holde det. De fester er bare øv og tror det er bedst bare at holde sig så tæt på dukan som muligt ellers har man det med at lige tage dagen efter uden dukan.<br />
god dag.... hep hep du kan godt.
tabt 26 kg, er i fase 3
Vibeke1965

28/10/2013 kl. 10:35
Sidste år i maj måned havde jeg en konfirmation eller rund fødselsdag hver weekend, men i ugen holdt jeg _dukan og det gik fint og jeg holdt vægten - jeg kunne bare ikke komme i gang med at holde dukan HELE tiden....<br />
<br />
Så derfor er jeg med på at skrive alt ind - håber virkelig jeg kan finde motivation og fokus igen :D<br />

Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Bitten Lundsgaard

28/10/2013 kl. 12:00
Life is what happens to you while You're busy making other plans.<br />
<br />
Jeg tror bare vi må acceptere, at vores liv en gang i mellem ikke kan rumme en slankekur, heller ikke en så fantastisk som Dukan, give slip på samvittigheden og så finde styrken til at samle op igen, hvor vi slap.<br />
<br />
Og det lyder som en utopi. For det er netop det med at samle tråden op igen, der kan virke så svært. Men det vil måske være en idè for dig, at lave en fysisk dagbog, kun for dig selv (med mindre du har det godt med at dele dine allerdybeste tanker med os andre) og få styr på virvaret. Føler du afsavn på kuren? Hvad gør det svært at holde den? Hvorfor vil du gerne holde den? Hvad gør dig glad/ked af det? Hvad motiverer dig? I den stil. Og den kan du så finde frem og læse i, når du mangler inspiration.<br />
<br />
Men bortset fra det, så kan en tur til psykolog altid anbefales, specielt hvis man føler, at man ikke længere har sit liv i tøjler.<br />
<br />
Jeg håber, du kan bruge det til noget og ellers ved du, at vi alle står klar til at gribe dig <br />
<br />
Kram Bitten
Vibeke1965

28/10/2013 kl. 12:48
Ja....så var der frokostpause - ikke noget at råbe hurra for så jeg snuppede et stykke brød med smør!! og salt!!! hvor dum er man lige - gud fader!!<br />
<br />
og nu har jeg så lige spist et par gajoler til at ta smagen efter den rødede makrel (for der VAR jo noget jeg kunne spise af - jeg synes i virkeligheden bare at brødet så lækkert ud!!!) og rygrad har jeg jo ikke noget af i øjeblikket <br />
<br />
Jeg tror ikke jeg vil få skrevet noget i en fysisk dagbog - jeg er ikke så god til at tænke dybere over tingene - ikke på den måde i hvert fald, og jeg er faktisk heller ikke helt sikker på, at en psykolog er det rette - tror jeg har så meget modstand mod ham/hende, at det vil være spild af penge.<br />
<br />
Så tror bare jeg bliver ved med at skrive herinde - ALLE mine dumheder - så må I læse/kommentere alt hvad I vil og stoppe, når I ikke gider høre mere på mig <br />
<br />
Vores økonomi er ikke fantastisk i øjeblikket (det har den ikke været længe) og det bruger jeg selvfølgelig en del tid på at tænke over, og det er jo ikke fordi det skal være undskyldningen for at ÆDE, men jeg synes "det er synd for mig" og så kommer jeg til det alligevel - tåbeligt for jeg får det jo ikke bedre af det....men trøstespisning har altid været en del af mønstret......<br />
<br />

Bitten Lundsgaard

28/10/2013 kl. 13:07
Jeg kender godt mønsteret, senest fra den forgangne uge.<br />
<br />
Prøv evt at slappe lidt mere af omkring det. Spis Dukan mad hjemme, når du har lyst til det og så sige PYT når du ikke kan få Dukan mad ude. Vil det kunne dæmpe stressfaktoren lidt?
lucky

28/10/2013 kl. 17:35
Hey så er du nået til s.100 <br />
Hvor du kæmper Vibeke,men som jeg skrev så må vi lige se om vi ikke kan få mere gejst på onsdag.<br />
Du skal ikke være så strid mod dig selv,men tænke mere over dagen i "morgen" fortiden kan du ikke lave om på,men du kan gøre det bedre i "morgen"<br />
( ved godt nemmere at skrive end gøre )<br />
Kæmpe Knuzz til dig.<br />
PS.jeg kom godt hjem,glad for jeg fravalgte cyklen i dag,og da jeg gik gennem skoven ud til Loop var det ikke så slemt med blæsten.
Pusselusken

28/10/2013 kl. 18:32
Åh Vibs jeg føler med dig. Håber du blir helt klar inden alt for længe. Selvfølgelig skal du blive på Dukan. De andre kure er jo ikke nemmere - tværtimod.<br />
<br />
Jeg sender dig masser af go Dukan karma.
Vibeke1965

29/10/2013 kl. 09:05
Hold da op allerede side 100 :P<br />
<br />
Håber I alle kom fornuftigt igennem stormen i går - vi slap med et par smadrede tagsten.<br />
<br />
På dukan-siden er det ikke så godt, syndede ud over alle grænser i går, og det kommer ikke til at gå meget bedre i dag - skal nok prøve at passe på, men kan bare mærke at jeg ikke KAN....<br />
<br />
Los lige til mig i morgen aften, så jeg kommer tilbage på banen igen....<br />
<br />
God dag til alle der måtte komme forbi :P<br />

Ninapiie

29/10/2013 kl. 11:45
Hej søde Vibse &#060;3<br />
Jeg har fundet de store støvler frem.... så du kan få et ordentligt los <br />

INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
Vibeke1965

29/10/2013 kl. 13:20
Tak - har virkelig brug for det
lucky

29/10/2013 kl. 20:02
For poker Vibeke...<br />
vi ses i morgen så skal bøtten vende
Vibeke1965

30/10/2013 kl. 07:44
Ja den skal - men tror først det bliver fra mandag....<br />
<br />

Chrisycat

30/10/2013 kl. 17:42
Et kærligt spark fra mig til dig - ønsket et lille spark på min vægt, så den går nedad

lucky

30/10/2013 kl. 22:34
Hej Vibeke<br />
Dejligt at møde dig,selv om det var kort, det må vi gøre om.<br />
Og vi har en aftale fra mandag.<br />
knuzz
fauer

30/10/2013 kl. 23:05
Hej Vibeke hyggeligt at møde dig og man kunne godt have brugt meget mere tid sammen.<br />
Husk nu at skrive din mad ind.<br />
Knus
tabt 26 kg, er i fase 3
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum

Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44

Seneste kommentarer

Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.