Jeg har været på dukankuren siden november 2011, og frem til 15. august havde jeg tabt 20 kg, og det er super dejligt - men men men.... jeg kom til at give lidt slip på kuren og de gode vaner, jeg skulle nemlig på ferie til Tyrkiet her i september, så tog 3-4 kg på og efter en uges all inclusice smuttede der et par stykker mere på!!!!<br />
<br />
Nu er jeg klar igen, jeg startede i går - vægt 95,9 kg, vægttab ialt 14,4 kg mit mål er at komme ned på 73 kg, så må vi se om jeg skal længere ned, men det er så mange år siden, jeg var der sidst, så har simpelt hen ingen anelse om, hvorvidt det er min nye idealvægt, men det er en bmi på 24, så....<br />
<br />
Jeg tager 7 dage attack, så jeg kan få rettet min hjerne og krop ind igen, heldigvis er min kalender blank de næste 2 uger, så der kommer ingen fristelser før jeg er helt tilbage på kuren.<br />
<br />
Jeg har ikke tidligere skrevet dagbog herinde, men deltaget flittigt på siden her, men jeg har besluttet, at nu vil jeg også skrive dagbog, nok ikke hver dag - vi får se.<br />
<br />
Jeg glæder mig til at være med igen og til at se kiloene rasle af
Vibeke1965
31/10/2013 kl. 07:23 |
Hej Piger tak for støtten, og det var rigtig hyggeligt at mødes, Lone og jeg snakkede om, om ikke vi kunne mødes igen, måske i Roskilde?<br />
<br /> Jeg starter op igen på mandag, og så skriver jeg maden ind :D<br /> Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
Vibeke1965
01/11/2013 kl. 08:24 |
Så blev det fredag efter en hektisk uge :D<br />
<br /> I går havde min mand sin klasse på besøg til halloween, så der var fuldt hus og en del af dem overnattede <br /> <br /> Der kom rigtig mange børn forbi og raslede i går - rigtig hyggeligt, de fik selvfølgelig slik og så havde jeg bagt klamme fingre og de gjorde stor lykke _- tror børnene snakkede om det ude på vejene, for der var nogen der decideret spurgte efter at få fingeren <br /> <br /> Gad vide om der også kommer nogen i dag, har da stadig slik tilbage, men var også ude efter nye forsyninger, for pludselig var vi ved at løbe tør, og det går jo ikke :D<br /> <br /> Har temmelig travlt på arbejde i dag, så glæder mig til at komme hjem og slappe af i aften.<br /> <br /> God weekend til dem, der måtte komme forbi :P Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
Bitten Lundsgaard
01/11/2013 kl. 08:34 |
Også rigtig god weekend til dig.<br />
<br /> Jeg glæder mig til at heppe på dig fra mandag <br /> <br /> Hilsen Bitten |
fauer
01/11/2013 kl. 13:18 |
vi kan godt mødes i Roskilde, som er min barndomsby <br />
god weekend tabt 26 kg, er i fase 3 |
lucky
01/11/2013 kl. 18:36 |
Holde op lyder til der var mange der kom forbi,her kom ik et øje men det er jo også lidt på landet <br />
|
Pusselusken
02/11/2013 kl. 09:39 |
Go weekend. Troede ikke børn i dag måtte få slik <br />
<br /> Håber det lykkes for dig at komme i gang på mandag.<br /> Knus |
fauer
03/11/2013 kl. 16:18 |
held og lykke i morgen håber, du kommer godt i gang <br />
tabt 26 kg, er i fase 3 |
Vibeke1965
04/11/2013 kl. 06:32 |
Jeg er i hvert fald KLAR!!!<br />
<br /> God morgen - selvom den gode morgen forsvandt, da jeg steg på vægten!!! 105,8 så nu har jeg kun tabt 4,5 kg!!!<br /> <br /> Så nu ER jeg i gang igen, jeg har forsøgt at forberede mig - har ganske vist ikke fået bagt, men havde et par boller i fryseren, og bager noget brød når jeg kommer hjem i dag. Lavede frikadeller forleden til fryseren og stegte noget oksekød som jeg bruger i mine morgen-omeletter.<br /> <br /> Så altså i dag - pp:<br /> Morgenmad: omelet af 1 æg og en æggehvide og ca 100g oksekød, ½ bolle med pålæg.<br /> Formiddag ½ bolle med pålæg<br /> Frokost: jeg plejer jo at spise i kantinen, men når jeg kigger på menuen.... svært at holde sig til protein, heldigvis har jeg en del mad med hjemmefra i dag, som var tænkt som mellemmåltider, men tror jeg må ha det med til frokost: bolle med pålæg og 3 frikadeller, og så må jeg ta tidligt hjem og spise min eftermiddagsmåltid derhjemme!!!<br /> <br /> Nå....god dag til dem der måtte komme forbi - jeg har lidt travlt på arbejde i dag, så når ikke så meget rundt på forum.... :P<br /> Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
Bitten Lundsgaard
04/11/2013 kl. 08:01 |
Godt begyndt er halvt fuldendt....<br />
<br /> Dejligt at høre, at du er med på nedturen igen og at du har forberedt dig på denne store dag <br /> <br /> Det bliver så godt for dig at komme rigtigt i gang igen.<br /> <br /> Jeg har det sådan, at når jeg har styringen og kontrollen over mit eget liv, så kan jeg modstå meget mere Jeg er meget glad og stolt på dine vegne <br /> <br /> Kram fra Bitten |
Vibeke1965
04/11/2013 kl. 10:43 |
Tak Bitten og du har selvfølgelig ret, men når man nu har det så godt med at styre selv (og med at få en normal vægt) hvorfor er det så, at man nogen gange går den forkerte vej og vælger nogle dumme ting, der modarbejder?
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
Vibeke1965
04/11/2013 kl. 10:45 |
Og hvis du kan svare på det - sådan bare - så kunne du leve af det (og det er der selvfølgelig nogen der gør, men hvorfor er der så stadig så mange overvægtige)?????
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
Macs
04/11/2013 kl. 15:57 |
Rigtig meget pøj pøj, håber og tror virkeligt på, at NU lykkedes det for dig <br />
Mange efterårsknus herfra <br /> |
Bitten Lundsgaard
04/11/2013 kl. 21:26 |
Det kan jeg godt svare på, i hvert fald delvist.<br />
<br /> Mennesket et et vanedyr og tryghedsnarkomaner. Det er den korte forklaring.<br /> <br /> Husk på, at vores hjerner er mange millioner år gamle og ikke har udviklet sig ret meget siden da. Allerede dengang var sukker vores belønning, både i gode og dårlige tider. Sukker påvirker vores center for lykke og gør os euforiske. Sådan er det stadig, men nu er sukker ikke længere svært at få fat i, men det er stadig vores måde at belønne os selv på. Blandt andet Derfor er der så mange overvægtige.<br /> En anden grund er vores hurtige livsstil, hvor fast food er en nem, bekvem og til tider velsmagende løsning.<br /> Og så er vanens magt som sagt stor og hænger tit sammen med, hvad vores små reptilhjerner forlanger.<br /> Vores sociale adfærd spiller også ind, for hygge hænger uvilkårligt sammen med mad og drikke. Og det er jo sjældent gulerødder, vi byder vores gæster på. Reptilen vil gerne vise sit bedste frem, altså at man har fanget/nedlagt/slagtet fedekalven og har adgang til det "dyrebare" sukker. Og jo mere vellidte vi er, jo mere bliver vi inviteret i byen eller får gæster, og så tager vi på, for fedekalven skal jo ikke jages, koen skal ikke passes og malkes for at få fløde og kornet skal ikke males til mel.<br /> <br /> Jeg ved ikke, om det er rigtigt, eller om det kun giver mening for mig, men det var mit forsøg på at svare dig <br /> <br /> <br /> Hvordan har du klaret den første dag på Dukan?<br /> <br /> Kram Bitten |
Vibeke1965
05/11/2013 kl. 08:21 |
Tja Bitten du har jo nok ret, men alligevel er det svært at forstå hvorfor vi ikke vil ha det godt - og det har vi jo ikke i nuværende vægt-klasse (ok tal for dig selv Vibeke...) det er jo derfor vi er herinde, ikke...<br />
<br /> Nå men min første dag gik fint:<br /> Morgenmad: omelet med oksekød og ½ bolle med pålæg<br /> Formiddag_ ½ bolle med pålæg<br /> Frokost: hakket kalkun, 3 frikadeller (mine egne) og noget dressing<br /> Eftermiddag: ½ bolle med pålæg<br /> Senere på eftermiddagen: ½ bolle med pålæg og noget cheasy vanille<br /> Aften: culotte og hvidløgsdressing<br /> Sen aften: cheasy vanille, sukkerfri sodavand og 3 sukkerfri lakridser<br /> <br /> Så alt i alt en tilfredsstillende dag - og jeg har ikke været på vægten her til morgen - har lovet Lone at vente til fredag <br /> <br /> Og så gik jeg forresten en tur på ca 25 minutter - men gik vist lidt langsomt, så den tager nok kun 20 minutter - kommer til at gå den tur hver dag (når jeg er hjemme) - den er måske lige kort nok, men det må være godt nok.<br /> <br /> Jeg når ikke op på 10.000 skridt i disse dage, det skal jeg lige arbejde lidt på - min cykel står stille - håber den snart bliver lavet -så jeg kan få lidt ekstra motion.<br /> <br /> Tak for din hilsen Maria - kommer lige forbi din dagbog om lidt :D<br /> <br /> God dag til dem, der måtte komme forbi Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
Chrisycat
05/11/2013 kl. 10:33 |
Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53