Oprettet af Vibeke1965 d. 15/09/2012 kl. 11:08

Vibeke1965´s dagbog

Jeg har været på dukankuren siden november 2011, og frem til 15. august havde jeg tabt 20 kg, og det er super dejligt - men men men.... jeg kom til at give lidt slip på kuren og de gode vaner, jeg skulle nemlig på ferie til Tyrkiet her i september, så tog 3-4 kg på og efter en uges all inclusice smuttede der et par stykker mere på!!!!<br />
<br />
Nu er jeg klar igen, jeg startede i går - vægt 95,9 kg, vægttab ialt 14,4 kg mit mål er at komme ned på 73 kg, så må vi se om jeg skal længere ned, men det er så mange år siden, jeg var der sidst, så har simpelt hen ingen anelse om, hvorvidt det er min nye idealvægt, men det er en bmi på 24, så....<br />
<br />
Jeg tager 7 dage attack, så jeg kan få rettet min hjerne og krop ind igen, heldigvis er min kalender blank de næste 2 uger, så der kommer ingen fristelser før jeg er helt tilbage på kuren.<br />
<br />
Jeg har ikke tidligere skrevet dagbog herinde, men deltaget flittigt på siden her, men jeg har besluttet, at nu vil jeg også skrive dagbog, nok ikke hver dag - vi får se.<br />
<br />
Jeg glæder mig til at være med igen og til at se kiloene rasle af

mig

24/10/2013 kl. 12:18
Hold da op du er god med det gå og cykel altså <br />
<br />
Øv med det forkerte mad men du må op på hesten igen søde Hep hep <br />
<br />
Nup du bare gå turen hjem og den sandwich er væk hehe<br />
<br />
Knuuuus til dig søde ♥
Vibeke1965

24/10/2013 kl. 14:03
Ja...nu får vi se, hvordan det lige spænder af - for min rygrads skyld har jeg lyst til at gå hjem, men gad vide om jeg så overhovedet kan gå i morgen <br />
<br />
Nå min kollega er ude efter Othello lagkage mums - jeg har da heldigvis en bolle til at ligge ude i køleskabet :D<br />

Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
lucky

24/10/2013 kl. 15:27
Håber du kom godt hjem <br />
Godt du sprang kagen over og spiste din bolle.<br />
En sandwich kan nok gå en enkel gang,man skal jo spise <br />
Krydser finger for dig i morgen.<br />
Knuzz
fauer

24/10/2013 kl. 20:15
du er sej.... sikke du for rørt dig
tabt 26 kg, er i fase 3
Vibeke1965

25/10/2013 kl. 07:01
Hmmm...godmorgen - vægten siger stadig 103,1 - lidt irriterende for den var noget lavere da jeg gik på efterårsferie, nå det kan jeg ikke bruge til noget.<br />
<br />
Weekendens udfordringer: Vi skal holde halloween-fest med nogle venner - og for 2 måneder siden sagde en af pigerne til mig, at hun synes snart vi trængte til en fest, hvor også jeg drak igennem - så det aftalte vi så til i morgen (for for 2 måneder siden troede jeg jo at jeg snart ville ha tabt de sommer-kilo!!!)<br />
<br />
Det har jeg jo altså ikke men jeg fester alligevel igennem i morgen. og så må jeg på den igen når tømmermændende har lagt sig på søndag!!<br />
<br />
Og jeg er træt af mit piveri...for det er jo min egen skyld<br />
<br />
Nå jeg gik hjem i går, og min cykel er stadig punkteret - den skal ha ny slange IGEN!! så havde tænkt at jeg måtte gå her til morgen, men jeg var simpelt hen så øm i stængerne, at jeg blev kørt.<br />
<br />
Jeg har en gå-aftale med en veninde i eftermiddag, skulle hun nu finde på at brænde mig af, så har jeg sko og tøj med, så jeg kan gå hjem fra arbejde i stedet for. Skal nok få mine 6-7 km gang i dag :D<br />
<br />
Gider ikke surmule mere - så god dag til dem der måtte droppe forbi og ha en dejlig weekend :P
Ninapiie

25/10/2013 kl. 09:38
Hej søde Vibse &#060;3 Hvir er det ikke nemt med de udfordringer.... Når andre syntes man skal drikke. Det er jo bare sådan livet er af og til..... Men har hørt at man så skal holde sig fra salt, da det binder væsken ( som fx chips og salt på maden) Men det er du jo sikkert med på :D<br />
Du har også prøvet før at skrive alt ned hvad du spiser..... Var det en ide at gøre det igen, for at få lidt overblik, også over tollereret?<br />
Hatten er stadig taget af, for alt det motion du får...... Nu cykler du vel ikke på onsdag vel? <br />
Glæder mig til at se dig igen.... Håber der lige bliver tid til en sludder <br />
Knusekrams..... Og god Halloween...... Pas nu på alkoholen... Den slå hårdt når man ikke har drukket længe

INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
lucky

25/10/2013 kl. 10:47
Dumme vægt,men den er da bedre end min <br />
ja ja nogen gange skal vi klynke lidt selvom vi ved, vi selv har skylden,husk det på søndag hvis du har det dårligt <br />
Måske du så skal vendte med at hoppe på vægten til onsdag eller fredag<br />
man må jo regne med den stiger efter en dag med udskejelser.<br />
God weekend
juli1962

25/10/2013 kl. 13:47
man er vel heller ikke en lille engel hele tiden, så det var en god idé, tak for den <br />
<br />
God weekend til dig også
Vibeke1965

25/10/2013 kl. 14:01
Nej Juli1962 det er man ikke, lige i øjelikket er jeg vist kun en engel en gang imellem....
fauer

25/10/2013 kl. 16:52
øv men er sikker på du har fået en masse muskler, måske de vejer. kan se du kommer på onsdag og tak for opskrifterne, nu vil jeg prøve de kanelsnegle, hvis jeg har det hele til bagningen<br />
god weekend
tabt 26 kg, er i fase 3
Vibeke1965

28/10/2013 kl. 07:40
God morgen - har haft en dejlig weekend, det var befriende skønt at drikke sammen med de andre uden dårlig samvittighed - og heldigvis havde jeg ikke tømmermænd i går, var bare temmelig træt og mat i kroppen, sålavede absolut ikke mere end højst nødvendigt - ryddede lidt op, vaskede lidt tøj og hentede mad og drikke ind til sofaen, hvor jeg så lidt tv og læste lidt bog :D<br />
<br />
samvittigheden dukkede først op i morges (kl. 5 for mit indre ur er stadig på sommertid ), for jeg har jo levet HELT U-dukansk i weekenden, og de moralske tømmermænd var ikke så gode....jeg brugte lige timen inden jeg stod op til at tænke over tingene, for hvad pokker gør jeg, det kan jo ikke blive ved på denne måde - jeg kan simpelt hen ikke få HELT fat i dukan igen - lever fint efter det i hverdagene, men så kommer der et eller andet, og så går det galt igen.<br />
<br />
Overvejer nogen gange, om jeg skal prøve noget helt andet - vægtvogterne, vægtkonsulenterne eller sådan noget, bare for at tvinge mig selv til at sætte mig ind i en ny kur, måske kan jeg så bedre holde det, men jeg synes jo at Dukan er nem at leve efter, men hvorfor f..... KAN jeg så ikke?<br />
<br />
Tror s.. nogen gange, det er hovedet det er galt med......måske har jeg brug for en psykolog i stedet for.....<br />
<br />
Nå - god dag til jer der måtte komme forbi :D<br />

Vibeke1965

28/10/2013 kl. 09:09
Nå har lige bundet mig til mere fokus og derfor vil jeg i en periode skrive hvad jeg spiser.<br />
<br />
Jeg har ikke været super godt forberedt til i dag:<br />
Morgenmad en bolle med pålæg - så spiste jeg lidt Løgismose skyr med frugt smag, men det smagte ikke godt, så spiste kun et par skefulde.<br />
<br />
Til formiddag har jeg ½ bolle med pålæg og det samme til eftermiddag.<br />

Chrisycat

28/10/2013 kl. 09:18
Åh hvor du kæmper Vibeke, det må da snart gå den rette vej. Men måske er Dukan bare ikke rigtig for din krop. Hvem ved om en kur som bygger på noget andet ville fungere bedre for dig? Har du gode erfaringer med andre kure?

susanm

28/10/2013 kl. 09:28
Hej Vibeke <br />
<br />
Jeg kan sagtens sætte mig ind i dine tanker...men først og fremmest vil jeg gerne sige tillykke med vægttabet og beslutningen! 7,2 kg er også flot - og jeg tror du har ret mht. psyken - et vægttab kan være enormt svært at overskue når vægten melder over 100 kg <br />
<br />
Men du må ikke give helt op overfor Dukan ideen endnu...jeg tror nu ikke det betyder så meget, om kuren hedder Dukan, Atkins, LowCarb, South Beach eller hvad de forskellige hedder...Men et minimalt indtag af kylhydrater og sukker giver resultater <br />
<br />
Og uanset hvilken kur man går på, kommer der bare tidspunkter hvor man har svært ved at holde fokus.<br />
<br />
Nogen gange er det også "bare" et spørgsmål om at holde en pause, spise sundt og varieret - få det hele lidt på afstand &amp; så starte op igen når overskuddet er der til det <br />
<br />
Min strategi lige nu er, at give den gas hele november &amp; så holde fri i december Ikke for at vold-æde - men jeg vil ikke undvære alle julelækkerierne, snekuglerne mv. - ellers kører jeg sur i det hele... Der skal være plads til at slå sig lidt løs en gang i mellem, bare det er med måde <br />
<br />
Men det er altid en god ide at lave en maddagbog - det giver et super overblik &amp; kan være med til at motivere <br />
<br />
God dag til dig!<br />
<br />
Mvh. Susan
Vibeke1965

28/10/2013 kl. 10:02
Jeg tror sådanset Dukan er fin nok for min krop - det er mere hovedet det kniber med i øjeblikket.<br />
<br />
Og ja 7 kg er også fint, men for knap ½ år siden havde jeg tabt 17 kg!!! så derfor er jeg MEGET irriteret på mig selv....<br />
<br />
Da jeg startede dukan for snart 2 år siden var jeg SUPER fokuseret og tabte 20 kg i løbet at ca 5 måneder, og så gik jeg i stå (fordi der kom en masse konfirmationer, runde fødselsdage - og så blev det sommer og så skulle jeg på ferie...masser af undskyldninger (som virkede fine på det tidspunkt) og jeg holdt også vægten nogenlunde, jeg kom bare aldrig i gang igen og fik smidt de sidste.<br />
<br />
Så er der gået noget tid hvor vægten var stort set uforandret - altså indtil juni hvor jeg begyndte at tage på igen - det blev så til 10 kilo på!!!
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum

Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44

Seneste kommentarer

Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.